بازی Project Cars 2

بررسی بازی Project Cars 2: هیجانی بی‌اندازه و بی‌پایان!

چقدر به بازی‌های ریسینگ اهمیت می‌دهید؟ چقدر دوست دارید هیجان یک مسابقه را با تمام وجود احساس کنید؟ از این لحظه به بعد بهتر است هر تصوری را که درباره بازی‌های ماشین‌سواری دارید، کنار بگذارید و برای تجربه چیزی فراتر از تفکر خود را آماده کنید.

همه می‌دانیم زیباترین بازی‌های این سبک در نهایت به چهار دکمه ترمز، گاز و جهت‌ها خلاصه می‌شوند و حتی محبوب‌ترین عناوین آنها مانند: سری بازی‌های جنون سرعت (Need For Speed) نیز نتوانستند جز اندکی تیونینگ ساده مثل تعویض موتور یا افزودن توربو به خودرو مفهوم تازه‌ای را تعریف کنند. هرچند اغلب کاربران نیز به همین میزان جذابیت رضایت داشتند ولی همواره جای خالی لمس یک تجربه ناب و نزدیک به واقعیت در سینه عاشقان اتومبیل‌رانی احساس می‌شد. بالاخره استودیو بریتانیایی Slightly Mad Studios تصمیم گرفت جرات به خرج داده و به عنوانی تازه و متفاوت بپردازد تا گوی سبقت را از رقبا برباید.

بازی Project Cars 2

بله درست حدس زدید، در سال 2015 اولین نسخه از بازی Project Cars  در اختیار گیمرها قرار گرفت و در همان ابتدا با وجود باگ‌های متعدد توانست نظر مثبت منتقدان و کاربران را جلب کند. همین موضوع موجب گشت تا به سرعت سرمایه‌گذاری‌ها برای ارایه نسخه دوم صورت بگیرد و تمام حواسمان به جدیدترین نسخه این بازی جمع شود. بازی 2 Project Cars آمده تا هرآنچه را که از یک بازی‌ مسابقه‌ای می‌خواهید برای شما به ارمغان آورده و حتی پا را فراتر نهد. تا پایان با آی‌تی‌رسان در بررسی این بازی همراه باشید.

می‌توان گفت بازی Project Cars 2 دقیقا همان چیزی است که بعد از مدت‌ها انتظارش را داشتیم. برطرف شدن مشکلات گزارش شده و بهبود‌هایی به سبک استودیو اسلایتی‌مَد! با ورود به بازی دو بخش در پیش‌ روی گیمر قرار خواهد گرفت که اولین گزینه مسابقه سریع بوده و کافیست ماشین و مکان مسابقه را مشخص نموده تا بلافاصله در پیست حاضر گشته و به رقابت بپردازید.

بازی Project Cars 2

گزینه دوم بازی هم حالت Career بوده که در واقع یک زندگی متفاوت با تمام چالش‌های ریز و درشتی که حتی در تصورتان نمی‌گنجد را به شما پیشنهاد می‌کند. با انتخاب این بخش باید انتخاب کنید که علاقمند هستید برای کدام یک از تیم‌های حاضر در فصل مسابقه دهید. باید اضافه کنیم که در این بخش کلاس‌های متعددی برای گیمرها تدارک دیده شده که اکثر افراد با سلیقه‌های مختلف را راضی می‌کند. حضور در مسابقات فرمول 1، کلاس‌های GT، کارتینگ و… تنها بخشی از گزینه‌های موجود در بازی Project Cars 2 هستند. بد نیست در همین جا نیز اشاره کنیم که بازی تنها به تنوع در موضوعات ساده و پیش‌پا افتاده بسنده نکرده، بلکه انواع مختلفی از خوروهای کمپانی‌های مطرح دنیا را هم به گیمر پیشکش می‌کند.

خودروهای لامبورگینی، فراری، پورشه و بی‌ام‌و در مدل‌های مختلف و کلاس‌های گوناگون منتظر انتخاب شما هستند تا بهترین سواری را برای کاربر به ارمغان آورند. پس از انتخاب نام خودتان و دیگر موارد جزئی وارد یک فصل رقابتی هیجان انگیز و جذاب خواهید شد. باید از ابتدایی‌ترین لیگ‌ها و مسابقات شروع کرده و اندک اندک خودتان را به صدر اخبار مجلات و جدول رده‌بندی برسانید و به یک اسطوره تمام‌عیار تبدیل شوید.

بازی Project Cars 2

بخش گیم‌پلی بازی آنقدر با جزییات و تاثیرگذار طراحی شده که در نگاه اول فکر می‌کنید که این گزینه‌های عجیب و غریب کارایی خاصی جز زیبایی ندارند ولی تنها کافیست یکی از آنها، مثلا میزان فشار باد لاستیک اتومبیل را تغییر دهید تا ناگهان یا در مسابقه با مشکل گرمای بیش از حد آنها مواجه شده و در نهایت لاستیک بترکانید یا لغزش‌هایی دیوانه‌وار را در حین رانندگی احساس کنید و از گارد‌های کنار جاده سر در بیاورید!

پس برای موفقیت دورهای آزمایشی قبل از هر مسابقه را جدی بگیرید و به آنها به‌عنوان یک مزاحم نگاه نکنید چراکه شناختن پیست و تنظیم خودرو برای مسابقه یکی از حیاتی‌ترین وظایف یک راننده حرفه‌ای است. البته اگر حوصله این‌کارها را ندارید و نمی‌خواهید رانندگی خوب‌تان به دلیل یک سری تنظیمات که هیچ چیزی از آنها نمی‌دانید، خراب شود، باید خوشحال باشید. زیرا به آسانی می‌توانید با تست خودرو در پیست مشکلات یا تغییراتی را که متوجه شده‌اید به دستیار تیم منتقل کنید تا او موارد لازم را اعمال کند.

در حین مسابقه می‌توانید با تیم خود ارتباط بگیرید. هرچند این ارتباط در اغلب مواقع یک‌طرفه است ولی گاهی نصیحت‌های خوبی در حین رقابت به شما گوشزد می‌کنند که بهتر است برای کسب رتبه بهتر به تجربه سرمربی اعتماد کنید. نکته بعدی این است که کنترل خودرو بسیار متفاوت‌تر از دیگر بازی‌های این سبک و به‌شدت مشابه واقعیت طراحی شده، پس همواره باید در تمام لحظات رقابت، همه حواس خود را روی کنترل صحیح اتومبیل معطوف کنید، چراکه در بازی Project Cars 2 واقعا یک لحظه غفلت معادل یک عمر پشیمانی است.

بازی Project Cars 2

ممکن است در تمامی دورها در جایگاه نخست حضور داشته باشید ولی تنها با یک‌بار پیچیدن با سرعت زیاد یا یک اشتباه کوچک دیگر حریفان به‌سرعت شما را کنار می‌گذارند و قافیه را می‌بازید! شاید این مورد در مسابقات اول زیاد رخ دهد و انصافا هم کاربر را عصبانی می‌کند اما کم‌کم یاد می‌گیرید که بدون سختی موفقیتی حاصل نمی‌شود و از همه مهم‌تر رقیبان شما هم از این دست اشتباهات انجام می‌دهند و این موضوع حس فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد که فقط با تجربه این بازی آن را احساس خواهید کرد.

طعم شیرین برد و قهرمانی در این بخش بسیار لذت‌بخش بوده و در هر مسابقه تجربه‌ای تازه را فرا خواهید گرفت که مطمئنا در آینده گره‌گشای مشکلتان خواهد بود و با گذشت زمان شما به یکی از ماهرترین رانندگان کلاس خود تبدیل می‌شوید که هر رقیبی با شنیدن اسمش ترس واقعی را احساس می‌کند و هر تیمی دوست‌ دارد او را به خدمت بگیرد.

جالب اینجاست درست زمانی‌که فکر می‌کنید بازی از این سخت‌تر نمی‌شود و بالاخره تبدیل به یکی از حرفه‌ای‌ها شده‌اید. می‌توانید به بخش تنظیمات بازی سری بزنید و درجه سختی بازی را بالاتر ببرید تا دوباره مثل یک راننده صفر که در میان تعداد زیادی مایکل شوماخر در مخمصه قرار گرفته، مسابقه دهید. همچنین می‌توانید شخصا سیستم تعویض دنده خودرو را برعهده بگیرید که در مسابقات سطح بالا واقعا چالشی دشوار بوده و به فردی با اعصاب فولادین نیاز دارد!

بازی Project Cars 2

با بررسی گرافیک بازی متوجه می‌شوید در این بخش هم  Project Cars 2 چیزی از بهترین بودن کم ندارد. توجه طراحان بازی به جزییات هر خودرو مثال‌زدنی است و وقتی به پیست‌های مسابقه و دیگر موارد موجود در صحنه نگاه می‌کنیم، حتی به سختی می‌شود مشکلی جزئی را به این بازی وارد کرد.

باید افزود که امکان انتخاب شرایط آب‌ و هوایی مطابق با سلیقه گیمر نیز در بازی وجود دارد و هر بخش بسیار زیبا و فوق‌العاده آماده شده است. البته در هوای مه‌آلود به سختی می‌توانید تا فاصله یک متری خودتان را ببینید ولی از آنجایی که ما تجربه مسابقات فرمول یک در آب و هوای مه آلود را نداشتیم، قضاوت درباره این موضوع را به کاربران و متخصصان این حوزه واگذار می‌کنیم. به جرات می‌توان بیان کرد که گرافیک در این بازی علاوه‌بر داشتن جزییات موشکافانه دچار افت کیفیت یا افت فریم نمی‌شود و تنها باید یادآور شد که درون کابین هر خودرو در حد و اندازه پروجکت کارز نیست.

بازی Project Cars 2

موسیقی و صداگذاری بازی تا حد ممکن گوش‌نواز طراحی شده و در لحظات ابتدایی گیمر را شگفت‌زده می‌کند. برای این‌کار بارها صدای واقعی خودروها را با صداگذاری بازی مقایسه نمایید تا موفقیت بزرگی را که توسعه‌دهندگان بازی به آن دست یافتند، درک کنید. صدای موتور اتومبیل، لغزش لاستیک‌ها و… در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دیگر بازی‌های ریسینگ در این بخش، برای رقابت با پروجکت کارز چالشی بسیار سخت‌تر از آنچه که تصور می‌کنند، در پیش دارند.

جذابیت‌های بازی Project Cars 2 در نکات بیان شده خلاصه نمی‌شود و باید به بخش چند نفره هم سری بزنید. در این بخش قادر هستید با دیگر بازیکنان در سرتاسر جهان به رقابت پرداخته و رکورد خود را بهبود داده یا اسم و رسمی برای خودتان دست و پا کنید.

بازی Project Cars 2

درآخر باید گفت که مطمئنا عاشقان دنیای بازی‌های شبیه‌ساز و ریسینگ از تجربه این بازی نه تنها پشیمان نخواهند شد، بلکه آنها با یک سرگرمی بی‌نظیر و همیشگی آشنا می‌شوند. واقع‌گرایی Project Cars 2 در زمینه گیم‌پلی و صداگذاری به‌طرز عجیبی تحسین برانگیز بوده و اگر بخواهید با همه وجود، تمام جزییات لازم برای پیروزی در یک مسابقه اتومبیل‌رانی را بدانید، حتما باید دستاورد تازه استودیو اسلایتی‌مَد را در نظر داشته باشید. پروجکت کارز آمده تا استاندار‌د‌های بازی سبک خودش را دوباره بازنویسی کند و نشان دهد یک بازی تا چه حد می‌تواند به واقعیت نزدیک شود!

لبخند‌ها:

  • گیم‌پلی جذاب و نزدیک به واقعیت
  • آب و هوای متنوع با طراحی عالی
  • جزییات زیاد خودروها
  • صداگذاری فوق‌العاده
  • پیست‌های مسابقه مختلف

اشک‌ها:

  • برخی مشکلات گرافیکی
  • عملکرد ناامیدکننده بخش واقعیت مجازی
  • تنوع کم خودروها

3 در مورد “بررسی بازی Project Cars 2: هیجانی بی‌اندازه و بی‌پایان!”

    1. سیدرضا خادمی

      دوست عزیز بازی‌های کامپیوتری و کنسولی رو میتونین به راحتی از Steam خریداری کنید یا نسخه‌های کرکی موجود رو از سایتهای فارسی دانلود کنید… آی‌تی‌رسان صرفا بستری برای نقد و بررسی و بازتاب نظرات شما عزیزان است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH