حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش گلکسی S10 قابلیت شناسایی جریان خون و ضربان قلب را دارد

سامسونگ مراسم دهمین سالگرد تولید خانواده گلکسی S خود را پیش رو دارد و به نظر می‌رسد به همین مناسبت شاهد باز تعریف طراحی گوشی‌های این خانواده خواهیم بود. موردی که با توجه به گوشی‌های فلزی-شیشه‌ای موجود در بازار اهمیت فراوانی پیدا کرده است. تغییرات داخلی نیز از دیگر جنبه‌های تحول خانواده S در این سالگرد خواهند بود؛ جایی که برای اولین بار شاهد به‌کارگیری چیپ‌ست‌های 7 نانومتری توسط شرکت کره‌ای خواهیم بود. در هر صورت ظاهرا دامنه این تغییرات در همین جا به اتمام نمی‌رسد و سامسونگ برنامه‌های بیشتری برای شگفت‌زده کردن کاربران با گوشی گلکسی S10 خواهد داشت.

چندی پیش نشریات کره‌ای اعلام کردند یکی از جنبه‌های تغییر در طراحی گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ مربوط به حسگر اثر انگشت خواهد بود که در زیر پنل صفحه نمایش تعبیه خواهد شد. استفاده از این فناوری نه تنها بسیاری از مشکلات ارگونومی این گوشی نسبتا بزرگ را حل خواهد کرد، بلکه سامسونگ را در رقابت با دیگر رقبا یک گام بزرگ پیش می‌اندازد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، سامسونگ برای انجام این کار سه راه حل پیش رو دارد که توسط شرکت‌های مختلف پیشنهاد شده است، اما به اعتقاد تحلیل‌گران در نهایت به احتمال فراوان شاهد به‌کارگیری فناوری اولتراسونیک کوالکام در گلکسی S10 خواهیم بود. این فناوری با یک بسته 1.2 میلی‌متری صفحه نمایش اولد کار می‌کند که از قابلیت‌های شناسایی ژست‌های حرکتی، راه‌اندازی و قفل گوشی در زیر آب و شناسایی جریان خون و ضربان قلب پشتیبانی می‌کند.

براساس شنیده‌ها، سامسونگ پیش از عرضه گلکسی S8 بارها بر روی این سه راه حل گفته شده کار کرده است، اما هنوز به راه‌حلی اساسی در زمینه‌های سنجش، هزینه و اعتبار دست نیافته است. حسگر کوالکام از سال گذشته و از طریق گوشی‌های تولیدی هواوی و ویوو در دسترس کاربران قرار گرفته است و با بازخوردهای مثبتی همراه بوده است. در نهایت باید منتظر تصمیم سامسونگ در این خصوص باشیم.

2 در مورد “حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش گلکسی S10 قابلیت شناسایی جریان خون و ضربان قلب را دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH