زمان پخش ویدیوها در اینستاگرام افزایش پیدا خواهد کرد؛ از 60 ثانیه به 60 دقیقه!

گزارشی بر اساس گفته‌های یکی از افراد آشنا به برنامه‌های شرکت اینستاگرام توسط Wall Street Journal منتشر شده است که در آن فرد اشاره شده ادعا کرده به زودی این نرم‌افزار از پخش ویدیوهایی با زمان 60 دقیقه پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر این زمان برای پخش ویدیو 60 ثانیه است. ویدیوهای جدید طول بیشتری نسبت به عرض خود دارند و به عنوان ویدیوهای عمودی شناخته می‌شوند. ظاهرا مسئولان شرکت با تولیدکنندگان محتوا جلسه‌ای داشته‌اند و از علاقه آنها به تولید این چنین ویدیوهایی مطلع شده‌اند.

در سال 2012 اینستاگرام توسط فیس‌بوک خریداری شد. موسس و مدیر عامل اجرایی شرکت خریدار، یعنی مارک زاکربرگ، خود از علاقه‌مندان به ویدیوها است و آنها را مگاترند می‌نامد. حرکت فیس‌بوک به سمت ویدیو همراه شد با حرکت دیگر شرکت‌های ذی‌نفع به سمت ویدیوهای تبلیغاتی که درآمد بیشتری را نصیب تبلیغات‌کنندگان می‌کردند. به احتمال فراوان این مورد یکی از دلایل علاقه اینستاگرام به پخش ویدیوهای طولانی‌تر باشد. مطمئنا با وجود 800 میلیون کاربر فعال ماهانه و ویدیوهایی با زمان بیشتر سیل تبلیغات و شرکت‌هایی که خواهان تبلیغ خود در این بستر مناسب هستند به سمت این نرم‌افزار روانه خواهند شد.

البته هنوز چیزی مشخص نیست و احتمال آن وجود دارد تا زمان عرضه این قابلیت شاهد اعمال تغییراتی در ایده اولیه باشیم. مدیران شرکت در نظر دارند ویدیوهای طولانی را برای مشترکان در همین برنامه بگنجانند. لازم به ذکر است بسیاری از 300 میلیون کاربر روزانه اینستاگرام در حال حاضر ویدیوهایی 15 ثانیه‌ای در قالب استوری با دیگران به اشتراک می‌گذارند که به مدت 24 ساعت در صفحه آنها باقی می‌ماند. قابلیت استوری از پرطرفدارترین ویژگی‌های این نرم‌افزار است؛ هر چند لزوما پخش ویدیوهایی با زمان 60 دقیقه در این قالب نمی‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. در هر صورت مطمئنا در روزهای آینده خبرهای بیشتری در این خصوص خواهیم شنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH