مدیاتک چیپ‌های هلیو P60 را به هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد

با ورود گسترده هوش مصنوعی به زندگی افراد، تولیدکنندگان از فناوری‌های بیشتری مربوط به این تکنولوژی در هندست‌های خود استفاده می‌کنند. در پاسخ، تولیدکنندگان چیپ‌ست‌ها نیز باید سخت‌افزارهایی با توانایی انجام کارهای مختلف را تولید کنند. در همین خصوص مدیاتک اقدام به بهینه‌سازی پردازنده‌های هلیو P60 خود کرده است.

پردازنده هلیو P60 آغاز خوبی در سال جاری داشته است و توجه بسیاری از شرکت‌های چینی تولید کننده اسمارت‌فون مانند ویوو و اوپو را به خود جلب کرده است. مدیاتک همچنین از اولین چیپ‌ست‌های میان‌رده 12 نانومتری بر اساس فرآیند طراحی TSMC با نام هلیو P22 رونمایی کرده است که این محصول نیز در بسیاری از هندست‌های تولیدی کشورهای چین و هند مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که پردازنده اخیر دارای قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی است، هلیو P60 از این ویژگی بی‌بهره است. شرکت نیز در اقدامی تصمیم بر آپگرید این پردازنده خود با تاکید بر پشتیبانی از هوش مصنوعی کرده است. منابع آشنا با برنامه‌های شرکت اعلام کرده‌اند هلیو P60 جدید در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهد شد.

بر اساس صحبت‌های TL Lee، رییس بخش محصولات ارتباطی مدیاتک، تمرکز شرکت بر روی چیپ‌های میان‌رده و بالارده خانواده هلیو P خواهد بود تا آنها را مجهز به ویژگی‌های لازم برای پشتیبانی از هوش مصنوعی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH