موسسه IHS Markit فهرست 10 گوشی پرفروش سه‌ماهه نخست سال 2018 را منتشر کرد؛ آی‌فون X همچنان در صدر!

موسسه تحقیقاتی IHS Markit که در زمینه ارایه اطلاعات جهانی فعالیت می‌کند، رتبه‌بندی خود از 10 اسمارت‌فون پرفروش در سه‌ماهه نخست سال 2018 را منتشر کرد و این اطلاعات تقریبا مشابه با داده‌هایی است که پیش‌تر توسط موسسه Strategy Analytics منتشر شده بود. فهرست موسسه IHS Markit همچنان اپل آی‌فون X را با فروش 12.71 میلیون دستگاهی طی سه‌ماهه نخست امسال در جایگاه اول قرار داده است.

به‌طور کلی 10 گوشی برتر حاضر در لیست تماما به کمپانی‌های سامسونگ و اپل تعلق دارند. این رتبه‌بندی در مقایسه با داده‌های به ثبت رسیده طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته، تغییرات چشم‌گیری را از خود نشان می‌دهد. اطلاعات IHS Markit در سه‌ماهه نخست سال 2017، اسمارت‌فون‌های آنر 5A و ویوو X9 را در میان 10 مدل پرفروش قرار داده بود. اما امسال هیچ یک از 5 تولیدکننده برتر چینی در فهرست مذکور قرار نگرفته‌اند.

با توجه به نتایج رنکینگی که پیش‌تر توسط موسسه Strategy Analytics اجرا شده است (نمودار پایین)، صحت رتبه‌بندی جدید موردتایید قرار می‌گیرد. گزارش قبلی، ردمی 5A را در میان 5 مدل پرفروش قرار داد.

آی‌فون 8 با فروش 8.52 میلیون واحدی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. گرند پرایم پلاس، اسمارت‌فون سال 2017 شرکت سامسونگ با تراشه مدیاتک نیز با فروش 8.33 میلیون دستگاهی طی سه ماهه نخست سال 2018، موقعیت خود در رده سوم فهرست را حفظ کرد. گرند پرایم پلاس در سه ماهه اول سال 2017 نیز در جایگاه سوم قرار داشت و ادامه روند سابق، احتمالا با قیمت این هندست در ارتباط است. آی‌فون 8 پلاس با فروش 8.04 میلیون واحدی، رتبه چهارم را از آن خود کرد و گلکسی S9 پلاس نیز با فروش حدودا 7.45 میلیون واحدی خود در انتهای فهرست 5 مدل پرفروش جای گرفت.

سایر مدل‌ها شامل گلکسی On5 2016، گلکسی S9، آی‌فون 7، آی‌فون 6 و گلکسی J7 نیز به ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH