احتمال رونمایی سامسونگ از هسته پردازشی مانگوس 4 در نسل بعدی تراشه اگزینوس 9820

اگزینوس 9820، نسل بعدی تراشه‌های ساخت سامسونگ خواهد بود. این تراشه جدید با استفاده از فرآیند 7 نانومتری FinFET تولید می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها از پردازنده جدید سامسونگ موسوم به مانگوس 4 بهره خواهد برد.

به گفته یک شخص خبرچین با نام Ice Universe، پردازنده مانگوس 4 نه تنها نسبت به هسته‌های کورتکس A-76 شرکت ARM قدرتمندتر است؛ بلکه از بهره‌وری انرژی بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. این در حالی‌ست که بر اساس اظهارات کمپانی ARM، هسته کورتکس A-76 می‌تواند با حداکثر فرکانس 3.30 گیگاهرتز فعالیت نماید. توضیحات ارایه شده در توئیت Ice Universe نشان می‌دهند که مانگوس 4 سرعتی فراتر از پردازنده ساخت ARM خواهد داشت.

Ice Universe پیش‌بینی می‌کند که چیپست اگزینوس 9820 در بنچ‌مارک چندهسته‌ای گیک‌بنچ به امتیازی بالاتر از 13 هزار دست یابد. بر اساس گزارشات، تراشه A12 اپل نیز طی ماه گذشته آزمون بنچ‌مارک مشابهی را پشت سر گذاشت و به عقیده شخص خبرچین ظاهرا این نمره، مشابه امتیاز جدیدترین تراشه موبایلی ساخت اپل است.

کمپانی سامسونگ، تراشه‌های تحت مالکیت خود را به صورت بومی طراحی و تولید می‌کند؛ در حالی‌که هم اکنون شرکت TSMC تراشه A12 طراحی شده توسط اپل را با استفاده از فرآیند 7 نانومتری به صورت انبوه تولید نموده است.

توئیت منتشر شده توسط Ice Universe درباره پردازنده مانگوس 4 و تراشه اگزینوس 9820 سامسونگ

نکته جالب‌توجه این است که ارزیابی‌های تراشه A12 ظاهرا نشان می‌دهند که در حال حاضر این چیپست حدودا 23 درصد بیش‌تر از پیش‌بینی‌ها انرژی مصرف می‌کند. اگرچه مسلما تراشه مذکور پیش از عرضه 3 مدل آی‌فون جدید در اواخر سال جاری بهینه‌سازی خواهد شد.

انتظار می‌رود که با معرفی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 در سال آینده، برای نخستین بار از تراشه اگزینوس 9820 با پردازنده مانگوس 4 رونمایی شود. احتمالا در رویداد CES که طی ماه ژانویه در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود، شاهد تحقق این پدیده خواهیم بود. سامسونگ به دنبال جابه‌جایی جدول زمانی برنامه‌های خود و تطابق آن با اسمارت‌فون تاشو گلکسی X (یا با هر نام دیگری) است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH