گوگل در حال ساخت پیکسل‌بوک جدید با بوت دوگانه و ویندوز 10 است!

گوگل در سال گذشته از پیکسل‌بوک رونمایی کرد که اساسا یک کروم‌بوک محسوب می‌شود و توانایی تا شدن به پشت را دارد و بسته به نیاز کاربر و شرایط محیط تبدیل به یک تبلت شده و یا به صورت یک لپ‌تاپ معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل

کروم‌بوک‌ها و همین‌طور این محصول مانند دیگر تولیدات گوگل، مجهز به سیستم عامل اختصاصی گوگل یعنی Chrome OS هستند و  البته بدون هیچ مشکلی نیز کار می‌کنند اما هنگامی که یک مقایسه دقیق بین سیستم عامل کروم و دو رقیب قدرتمندش یعنی سیستم عامل‌های ویندوز و مکینتاش انجام شود، به صراحت می‌توان گفت که سیستم عامل کروم هیچ برگ برنده‌ای در اختیار نخواهد داشت.

به همین خاطر به نظر می‌رسد متخصصان گوگل با درک این مسئله، یک تصمیم مهم گرفته‌اند و قصد دارند با طراحی یک پیکسل‌بوک جدید، بر روی آن از دو سیستم عامل کروم و ویندوز 10 به طور همزمان استفاده نمایند. براساس گزارش XDA، آنها متوجه شده‌اند که شرکت گوگل در تلاش است تا بتواند گواهی‌های کیت سخت‌افزاری ویندوز و کیت آزمایشگاه سخت‌افزار ویندوز تحت مجوز مایکروسافت را برای پیکسل‌بوک به دست آورند.

این بدین معنا خواهد بود که در صورت تایید مایکروسافت، سخت‌افزار پیکسل‌بوک با سیستم عامل ویندوز سازگار خواهد شد و درایور‌ها شناسایی شده و به خوبی کار خواهند کرد. پس با توجه به این مسئله منطقی نخواهد بود که گوگل به دنبال مجوز باشد اما از آن استفاده نکند! به همین علت این احتمال تقویت شده است که پیکسل‌بوک از بوت دوگانه بهره‌مند باشد تا بتواند هر دو سیستم عامل را بوت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH