گلکسی نوت 9 دارای دکمه‌ای فیزیکی برای دوربین خواهد بود

تصاویری که چندی پیش از گلکسی نوت 9 فاش شد، مشخص کرد این گوشی دارای دکمه‌ای فیزیکی خواهد بود که در قسمت پایین سمت راست، با فاصله‌ای مشخص از دکمه‌های پاور و کنترل صدا قرار خواهد گرفت. محل قرارگیری این دکمه به مانند محل تعبیه دکمه‌ای است که در گوشی‌های اکسپریا مشاهده کرده‌ایم. حال اولین اطلاعات در خصوص این دکمه منتشر شده است. ظاهرا کلید گفته شده عملکردی چندگانه خواهد داشت و مانند گوشی‌های اکسپریا تنها برای گرفتن عکس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

بر اساس گزارش یکی از وب‌سایت‌های مطرح در حوزه فناوری، دکمه فیزیکی گلکسی نوت 9 علاوه بر دکمه دوربین، به عنوان یک دکمه شاتر برای گرفتن اسکرین‌شات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. می‌توان با دو بار ضربه زدن بر روی آن نرم‌افزار دوربین را باز کرد، عکس گرفت، فیلم ضبط کرد و هنگامی که دوربین بسته است، اسکرین‌شات گرفت. البته مطالب گفته شده را نباید با قطعیت قبول کرد، چرا که هنوز هیچ اطلاعاتی از طرف شرکت تولیدکننده تایید نشده است.

روی هم رفته باید گفت تلاش‌های سامسونگ برای بهبود دوربین در گوشی‌های پرچم‌دار خود، وجود دکمه‌ای فیزیکی در گلکسی نوت 9 را توجیه می‌کند. برای یادآوری می‌توان به گلکسی S9 و S9 پلاس اشاره کرد که برای اولین بار مجهز به دوربین‌هایی با اپرچر متغیر بودند تا در شرایط نوری متغیر عملکرد مطلوب‌تری داشته باشند. دکمه فیزیکی نیز قدمی دیگر برای افزایش عملکرد دوربین و راحتی کاربران در گرفتن تصاویر با دوربین اسمارت‌فون خود خواهد بود.

گفته می‌شود گلکسی نوت 9 با پردازنده‌ای مشابه با گلکسی S9 عرضه خواهد شد؛ اسنپدراگون 845 برای مدل عرضه شده در آمریکا و پردازنده اگزینوس 9810 برای دیگر مناطق. بر اساس تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد جای حسگر اثر انگشت نیز دچار تغییراتی شده است و محل تعبیه آن کمی پایین‌تر و با فاصله بیشتری از دوربین قرار گفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH