اپل انتظار دارد مدل LCD آی‌فون 2018 پرفروش‌ترین گوشی شرکت در سال جاری باشد

اپل انتظار دارد پس از رونمایی از گوشی‌های سه گانه خود در سپتامبر سال جاری، مدل ارزان‌تر یا همان آی‌فون LCD پر فروش‌ترین گوشی شرکت باشد. بر اساس منابع مختلف، ظاهرا کوپرتینویی‌ها آی‌فون‌های اولد را بیشتر به عنوان جایگزین گوشی آی‌فون X محسوب می‌کنند و شاید بر روی قیمت بالای آن بیشتر از فروش زیاد آن حساب کرده باشند.

در گزارشی که توسط The Wall Street Journal منتشر شده و در آن به جمع‌بندی اخبار و شایعات پیرامون فعالیت‌های اپل در سال 2018 پرداخته شده، آمده است باید در سال جاری منتظر سه مدل آی‌فون باشیم؛ آی‌فون 5.8 و 6.5 اینچی با پنل اولد و آی‌فون 6.1 اینچی با پنل LCD. ظاهرا اخیرا اپل اقدام به سفارش پنل‌های LCD بیشتری کرده و پیش‌بینی‌های شرکت در این خصوص جوابگوی نیاز آن‌ها نبوده است.

همین امر موجب شده است تا برخی بیان کنند این کار شرکت به علت آن است که بیشترین فروش را برای این مدل خود در نظر گرفته‌اند. آی‌فون X در سال گذشته اولین اسمارت‌فون اپل بود که با پنل اولد تولید و روانه بازار می‌شد، آن هم در شرایطی که دیگر گوشی‌های تولیدی اپل در سال 2017، یعنی آی‌فون 8 و مدل پلاس از پنل‌های LCD بهره می‌گرفتند.

در خصوص تفاوت پنل‌های اولد و LCD باید گفت فناوری اولد رنگ‌های روشن‌تر و کنتراست بالاتری نسبت به رقیب خود ارایه می‌کند، اما تولیدکنندگان با استفاده از روش‌های مختلف و خاص خود سعی در کم کردن تفاوت‌های موجود دارند. تفاوت قطعی در این خصوص به قیمت محصولات تولید شده با پنل‌های اولید برمی‌گردد که بسیار گران تمام می‌شوند و پرچم‌دار اپل در سال گذشته مثال روشنی از این موضوع است.

بر اساس گزارشات آی‌فون 5.8 اینچی اولد مستقیما جایگزین آی‌فون X خواهد شد و آی‌فون 6.5 اینچی اولد نسخه پلاس و گران‌تر این گوشی محسوب می‌شود. آی‌فون LCD نیز نسخه‌ای ارزان‌تر خواهد بود که با حفظ ویژگی‌های اصلی گوشی‌های آی‌فون و حذف برخی ویژگی‌های گران قیمت‌تر مانند تاچ سه‌بعدی و پنل اولد قیمت منصفانه‌تری را برای کاربر ارایه خواهد کرد.

البته سفارش بیشتر LCD می‌تواند به معنی آن باشد که اپل در نظر دارد در سال 2018 همچنان به تولید گوشی‌های آی‌فون 8 و نسخه پلاس ادامه دهد. روی هم رفته به نظر نمی‌رسد کوپرتینویی‌ها اعتقاد داشته باشند گوشی‌های قدرتمند خود پیروز میدان فروش بیشتر محصولات شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH