سامسونگ گلکسی S10 با نمایشگرهایی در 2 اندازه متفاوت و بدون اسکنر عنبیه روانه بازار می‌شود

سامسونگ با عرضه فبلت ناموفق گلکسی‌نوت 7 از فناوری اسکن بیومتریک عنبیه رونمایی کرد و در پرچم‌داران بعدی نیز این مشخصه به عنوان افزونه‌ای برای قابلیت تشخیص چهره و در قالب مجموعه‌ای موسوم به اسکن هوشمند مورد استفاده قرار گرفت.

علی‌رغم آن‌چه به نظر می‌رسد، این سیستم با فناوری اسکن 3 بعدی موجود در آی‌فون X و برخی گوشی‌های جدید نظیر اوپو Find X یا شیائومی Mi 8 نسخه اکسپلورر متفاوت خواهد بود. اما گزارش امروز صنایع داخلی کره نشان می‌دهد که سامسونگ در مجموع هنوز مایل به استفاده از این فناوری در گلکسی S10 نیست.

نکته این است که به ادعای منابع خبری، با توجه به محدودیت زمانی برای عرضه گلکسی‌نوت 9 در فصل تابستان و پس از شکست تلاش‌های سامسونگ برای پیاده‌سازی اسکنر اثرانگشت درون نمایشگری روی این فبلت، گلکسی S10 اولین گوشی سامسونگی مجهز به این قابلیت خواهد بود (اگرچه تلاش غول کره‌ای در این راستا از زمان تولید گلکسی S8 ناکام بوده است).

به‌علاوه سامسونگ بر روی فرآیند باریک‌سازی ماژول اسکن 3 بعدی چهره برای اسمارت‌فون گلکسی S10 خود کار می‌کند و در صورت دستیابی به موفقیت، تلاش‌های فعلی این کمپانی در زمینه تشخیص چهره مبتنی بر استفاده از دوربین جلویی دستگاه و فناوری اسکن عنبیه، بسیار منسوخ خواهند شد.

در صورتی‌که سامسونگ نتواند پیچیدگی‌های فناوری اسکن 3 بعدی خود که با همکاری کمپانی Mantis Vision توسعه‌یافته است را برطرف نماید، هنوز هم این احتمال وجود دارد که این شرکت تنظیمات فعلی خود را حفظ کند. لذا تامین‌کنندگان ماژول اسکن عنبیه به سرعت می‌توانند تولید خود را افزایش دهند. با این‌حال در حال حاضر گزارشات داخلی نشان می‌دهند که دستورات لازم جهت تولید قطعات موردنیاز گلکسی S10 به اکثریت تولیدکنندگان دیگر صادر شده است؛ اما هنوز برای به‌کارگیری اسکنر عنبیه، ضرورتی احساس نمی‌شود.

با این‌حال جذاب‌ترین بخش از کل نشریه، این حقیقت است که تامین‌کنندگان صفحه‌نمایش مامور شده‌اند تا نمایشگرهایی با 2 اندازه متفاوت 5.8 اینچی و 6.3 اینچی را برای گلکسی S10 تولید نمایند. بنابراین سامسونگ به احتمال فراوان به الگوی طراحی فعلی برای گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس ادامه خواهد داد؛ اما احتمالا اندازه حواشی اطراف قاب را حتی بیش‌ از پیش کاهش داده و یا از ترفندهای دیگری برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه در مقایسه با گلکسی S9 بهره خواهد برد. اگرچه گلکسی S9 به نوبه خود، دستگاهی بسیار جمع وجور به‌شمار می‌آید.

به نظر می‌رسد که گلکسی S10 از طراحی بسیار جذابی برخوردار باشد. با توجه به سیل عظیم عرضه هندست‌های مجهز به نمایشگر برش‌خورده و طراحی بدون‌حاشیه از سوی تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی و عملکرد ناامیدکننده برخی از این محصولات طی سال جاری، بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های گلکسی S، چه هندستی را روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH