یوتیوب چند راه جدید برای افزایش درآمدزایی تولیدکنندگان معرفی نمود

یوتیوبر‌ها نیرو‌های حیاتی یوتیوب محسوب می‌شوند. در حقیقت بدون افراد تولید کننده محتوا، یوتیوب نیز وجود نخواهد داشت. اما متاسفانه گاهی اوقات یوتیوب این موضوع را فراموش می‌کند. این اتفاق به ادپوکالیپس (Adpocalypse) مشهور شده است که در سال 2017 به یک نبرد تلخ بین یوتیوب و تولیدکنندگان محتوا منجر شد.

یوتیوب

با این حال اکنون یوتیوب سه راه جدید برای درآمدزایی و افزایش سود مشارکت یافته و به تازگی از آنها رونمایی کرده است که در مجموع نشان می‌دهد یوتیوب به دنبال درآمدزایی فراتر از تعدادی تبلیغات صرف است. از طرف دیگر با توجه به اینکه یوتیوب متعلق به گوگل، یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تبلیغات آنلاین در دنیا محسوب می‌شود، نباید انتظاری غیر از آن را داشت.

طبق آماری که نیل موحان، مدیر اجرایی یوتیوب در وبلاگ رسمی این پلتفرم ویدیویی منتشر کرده است، در حال حاضر یوتیوب در ماه بیش از دو میلیارد کاربر دارد. با این حال یوتیوب مایل است تا تولید‌کنندگان محتوا پوست‌اندازی جدید و مهمی را انجام دهند و از این طریق بتواند برنامه‌های متفاوت و فراتر از تبلیغات خود را به اجرا بگذارد.

در این اطلاعیه عنوان شده کانال عضویت (Channel Memberships)، این امکان را برای تولید‌کنندگان محتوا فراهم می‌آورد تا بتوانند جامعه‌های تخصصی تشکیل دهند و پول بیشتری بدست آورند. همچنین Merch سبب می‌شود که تولیدکنندگان راحت‌تر بتوانند کالا‌های سفارشی را در کانال‌هایشان به فروش برسانند. ضبط Premieres نیز می‌تواند محتوای از پیش ضبط شده را به عنوان یک لحظه زنده به نمایش بگذارد.

قابلیت اول: کانال عضویت

در حقیقت کانال عضویت با ایجاد یک سیستم اسپانسری از کالا‌ها و محتوای موجود حمایت خواهد کرد. بینندگان با پرداخت 4.99 دلار در ماه به تولید‌کنندگان محتوا، مدال‌ها و پچ‌های اختصاصی که برای این منظور طراحی شده است را دریافت می‌کنند. به علاوه می‌توانند از ایموجی‌های جدید بهره‌مند شوند و پست‌های مخصوص اعضا را مشاهده نمایند و به بخش‌های سفارشی و منحصر به فردی که تولیدکننده محتوا برای اعضا در نظر گرفته است، دسترسی یابند.

البته فعلا یوتیوب استفاده از خدمات کانال عضویت را به کانال‌هایی با حداقل صد هزار عضو محدود کرده‌ است. به این معنا که پیش از رسیدن به پول باید محبوب بودن خود را اثبات کنید ولی یوتیوب این نوید را نیز داده است که احتمالا در آینده شرایط و الزامات استفاده از این سرویس تغییر خواهد کرد.

قابلیت دوم: کالاهای سفارشی

همواره بسیاری از یوتیوبر‌ها سعی می‌کنند با عرضه و فروش برخی کالا‌ها، مقداری درآمد اضافی بدست آورند. با این حال اکنون یوتیوب برای این منظور ابزار‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت مستقیم به فروش این محصولات در محیط خود پلتفرم اقدام نمایند. با استفاده از Merchandise، یوتیوبر‌ها (البته فعلا در ایالات متحده) می‌توانند تا بیست کالای مختلف را از وبسایت Teespring سفارش دهند.

قابلیت سوم : ضبط Premieres

دیگر ویژگی جدید و مفید این بسته درآمد‌زایی یوتیوب، Premieres است. این ویژگی به شما کمک می‌نماید تا ویدیو‌های از پیش ضبط شده را به عنوان یک ویدیو پخش زنده به نمایش بگذارند. این بدین معنا خواهد بود که بسیاری از ببینندگان می‌توانند به طور همزمان این ویدیو‌ها را تماشا و از طرف دیگر به تولید‌کنندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا از ویژگی سوپر‌ چت (Super Chat) و سیستم محرمانه آن برای اولین بار در روش متداول آپلود استفاده نمایند.

این آیتم‌ها، جدید‌ترین سرویس‌های ارایه شده توسط یوتیوب به منظور کسب درآمد بیشتر معرفی شده‌اند و همچنین یک پیش‌کش مناسب برای بهبود روابط بین یوتیوب و تولید‌کنندگان محسوب می‌شوند. البته از جمله مزیت‌های آن برای بقیه ما که تنها نقش بیننده ویدیو‌های یوتیوب را داریم، می‌توان به افزایش کیفیت تولیدات و محتوا و همچنین برقراری ارتباط نزدیک‌تر با خالقان این ویدیو‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دیگر این شبکه اجتماعی ویدیویی فقط یک پلتفرم برای تفریح و سرگرمی نیست و به منبعی خوب برای درآمدزایی و تبلیغ محصولات و شکوفا شدن توانایی‌ها بدل شده و میلیون‌ها تولید کننده و میلیارد‌ها مشتری را در این بازار مدرن جای داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH