برنده دور اول مسابقه ال‌جی چلنجر و 5 گروه اعزامی دوره جدید معرفی شد

مسابقه بزرگ ال‌جی چلنجر بعد از یک سال رقابت تنگانگ پنج تیم برگزیده، بالاخره برنده خود را شناخت. این مراسم در هتل آزادی تهران و در حضور مدیران ارشد ال‌جی، گلدیران و اصحاب رسانه برگزار شده بود و میزبان 20 تیم چلنجر بود. 15 تیم دعوت شده از بین 30 تیم مرحله نیم‌نهایی انتخاب شده و 5 تیم نیز فینالیست‌های سال گذشته بودند که به تازگی از گزارش سفر خود دفاع کرده بودند. در نهایت و  بعد از سخنرانی مدیران ال‌جی علاوه بر تیم برتر دور اول مسابقه ال‌جی چلنجر، پنج تیم برگزیده دور دوم مسابقه نیز معرفی شدند.

شرکت‌کنندگان مسابقه ال‌جی ‌چلنجر سال گذشته که به امید انجام یک کار تحقیقاتی مفید و برنده شدن جایزه 12 هزار دلاری وارد میدان شده بودند در روز 24 خرداد  نتیجه سفر خود را به اطلاع داوران رساندند و از ثمره این سفر هیجان‌انگیز دفاع کردند. تیم‌های برگزیده طی این سفرهای تحقیقاتی همه فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر کردند. این اطلاعات در وبلاگ ال‌جی و وب‌سایت ال‌جی چلنجر آپلود و منتشر شد و تاکنون مورد بازدید کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است. این پنج‌ تیم هرکدام حوزه متفاوتی انتخاب کرده و مقصد خاص خود را داشتند.

گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به کره جنوبی سفر کرد. یک گروه دیگر هم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به سمت کره رفت و روی روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته تحقیق کرد. گروه دانشگاه علم و صنعت هم با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به سمت اسپانیا راهی شده بود. کام‌جویی در آموزش موضوعی بود که گروه دانشگاه هنر تهران را به فنلاند کشاند. تیم دیگری از دانشگاه تهران نیز با موضوع Design for Community Well-being Through Cultural Emotions راهی ایتالیا شده بود.

سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر نیز بعد از استقبال پرشور دانشجویان ایرانی و بررسی صد‌ها طرح، به مرحله داوری برای انتخاب 5 تیم نهایی رسیده بود. 30 تیم برگزیده این گروه حدود یک هفته پیش طرح‌های خود و هدفشان از سفر را ارائه داده بودند. داوران این مسابقه که از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت شده بودند، امکان‌پذیری و جذابیت طرح‌ها را بررسی کرده و در مراسم پایانی این 5 تیم برتر را معرفی کردند.

این 5 تیم برگزیده باید پس از انجام سفر تحقیقاتی گزارش سفر به کشور انتخابی را ، با توجه به موضوع و طرح خود ارائه و از آن دفاع کنند تا علاوه بر مزایای تحقیقاتی شانس خود را برای برنده شدن جایزه‌ نقدی به مبلغ 12 هزار دلار امتحان کنند. اعضای تیم سفر تحقیقاتی با توجه به طرح تحقیقاتی، ۲ هفته را به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی کشور انتخابی سپری می‌کنند.

برای مشاهده لیست 5 تیم اعزامی امسال و برنده دوره گذشته به سایت  www.lgchallenger.ir مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH