Gear S4

تمام چیزی که باید در مورد Gear S4 سامسونگ بدانید!

ساعت‌های هوشمند وسایلی هستند که در عرض چند سال رشد چشم‌گیری پیدا کرده‌اند و در همه‌جا دیده می‌شوند. امسال سامسونگ نیز قصد دارد از ساعت هوشمند جذاب خود پرده بردارد و همه، آن را با نام Gear S4 می‌شناسند. در ادامه می‌خواهیم به تمام اطلاعاتی بپردازیم که از این گجت لوکس می‌دانیم. پس با ما همراه باشید…


دیزاین و دیسپلی؛ باز هم بهترین!

Gear S4

Gear S3 یکی از مدل‌های موفق بازار به شمار می‌آید که به قابلیت‌های خوبی مجهز است. صفحه‌نمایش درخشانی دارد و طراحی آن برای تمام کاربران خوشایند است. بر طبق این موضوع سامسونگ احتمالا تصمیم می‌گیرد که تغییر بزرگی در دیزاین ساعت هوشمند ایجاد نکند و آن را با همان ظاهر دوست‌داشتنی Gear S3 روانه بازار سازد.

یکی از المان‌های پایه ثابت طراحی Gear S4، حاشیه‌ چرخان است که برای انتقال بین اپ‌ها و برگزیدن گزینه‌های مختلف به کار می‌رود. گذشته از این‌ها، متریال دستگاه نیز در بالاترین کیفیت و هم‌رده‌ با اپل واچ‌ها قرار می‌گیرد و حتما در سه نوع مختلف ارایه می‌شود. یکی اسپرت و با بندهای رنگارنگ سیلیکونی، دیگری کلاسیک با بندهای چرمین و ظاهری نوستالژیک و آخری هم بندهای سیلیکونی دارد، ولی این بار سامسونگ نام آن را Frontier گذاشته است. البته گمان‌هایی هم مطرح می‌شود. همان‌طور که (احتمالا) می‌دانید شرکت اپل نسخه ویژه ساعت‌های هوشمند خود را به‌نام super-premium Watch Edition معرفی کرده که مدل لاکچری اسمارت واچ‌های سازنده محسوب می‌شود. تبعا این مدل قیمت بالاتری دارد و از امکانات و ظاهر خاصی بهره می‌گیرد.

در دنیای موبایل شاهد افزایش درصد صفحه‌نمایش و کوچک‌تر شدن نوارهای اطراف دیسپلی هستیم. چون سامسونگ در این صنعت هم کار می‌کند و مدل‌های شگفت‌انگیزی چون گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را در کاتالوگ خود دارد، پس بعید نیست که کمی از زبان طراحی مدرن در جدیدترین ساعت هوشمند شرکت استفاده نماید. اما این به معنی از بین رفتن حاشیه چرخان صفحه‌نمایش است؟ خیر! سامسونگ نیز می‌داند که کاربران به این قابلیت عادت کرده‌اند و تجربه تازه‌ای برای آن‌هاست. پس چطوری می‌توان نوارها را بدون حذف حاشیه چرخان کم کرد؟ خوش‌بختانه تولیدکننده کره‌ای این کار را انجام داده و پتنتی در رابطه با همین موضوع منتشر کرده است. اطلاعات نشان می‌دهند که Gear S4 دارای کم‌ترین حاشیه‌های ممکن است که نمایشگر را جذاب‌تر می‌کند و محتوا واضح‌تر در ساعت هوشمند پخش می‌شوند.

مثل اپل واچ، گجت سامسونگ هم در دو سایز مختلف (یکی برای آقایان و دیگری برای بانوان) تولید خواهد شد تا به راحتی در مچ‌دست مردان و زنان جای بگیرد. ساعت‌های هوشمند چون در دسته‌ وسایل پوشیدنی جای می‌گیرند، پس باید در بسیاری از شرایط و موقعیت‌ها دوام بیاورند و خیلی زود خراب نشوند. اگر اهل شنا هستید یا این‌که در مناطق پر از گرد و خاک زندگی می‌کنید، پس حتما باید ساعت هوشمند سامسونگ را در نظر داشته باشید. این گجت مانند نسل پیشین خود توانسته گواهی IP68 را از سازمان IEC مبنی بر مقاومت اسمارت واچ در مقابل آب و غبار را کسب کند. در نتیجه این امکان را دارید تا در عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه ساعت هوشمند را شناور سازید. در ضمن این قابلیت در تمام مدل‌های Gear S4 وجود دارد و منحصر به نسخه اسپرت نیست.

یکی از قطعات مهم ساعت‌های هوشمند، دیسپلی آن‌هاست که رابطه مستقیمی با کیفیت و زیبایی دستگاه دارد. شرکت کره‌ای نیز این را به خوبی می‌داند و یکی از تولیدات خود را در Gear S4 قرار می‌دهد. صفحه‌نمایشی اولد و دایره‌ای شکل. این نوع از نمایشگر باعث می‌شوند تا رنگ‌ها کنتراست بیش‌تری از نمونه‌های ال‌سی‌دی داشته باشند و روشنایی صفحه هم در سطح بالایی قرار بگیرد. این مشخصات همگی دست در دست هم می‌دهند تا استفاده از ساعت هوشمند در هر کجا (مثلا در زیر نور خورشید) ممکن شود. سامسونگ تنها به ویژگی اولد اکتفا نکرده و قابلیت محبوب AOD را هم در نظر گرفته است. فرض کنید که می‌خواهید ساعت را ببینید. طبیعتا اسمارت واچ‌‌ همیشه روشن نمی‌ماند و باید اول آن‌ آنلاک نمایید و بعد تازه ساعت را می‌بینید. اما با قابلیت صفحه‌نمایش-همیشه-روشن (همان‌طور که از اسمش معلوم است!) 24 ساعته نمایشگر روشن است و اطلاعات را ازجمله: زمان، تاریخ و نویتیفکیشن‌ها را نشان می‌دهد.


نرم‌افزاری بی‌نقص! (البته تقریبا)

Gear S4

حالا ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های زیادی مجهز هستند که کاربردشان را افزایش داده و افراد بیش‌تری برای خرید چنین گجت‌هایی قدم برمی‌دارند. اما پیش از این‌ها (و حتی امسال) خبری از چنین ویژگی‌های رنگارنگی نبود و اسمارت واچ‌ها تنها جنبه سلامتی داشتند. سامسونگ کاملا این تاریخچه را بررسی کرده و رفتار کاربران اسمارت واچ‌ها را نیز در نظر گرفته است. جدای از این‌که ورزشکاران به سمت خرید ساعت‌های هوشمند می‌روند، می‌توان افراد بی‌تحرک را هم به فعالیت وا داشت. با کمک اسمارت واچ‌ها چنین مهمی عملی می‌شود. در بخش نرم‌افزاری Gear S4 تغییرات اساسی رخ می‌دهد و قسمت سلامتی با تحول بزرگی مواجه خواهد شد. اول از همه، سنسور سنجش فشار خون در اسمارت واچ حضور دارد و در کنار قابلیت شمارش‌گر ضربان قلب پکیج کاملی را می‌سازند. مثل همیشه، سنجش کیفیت خواب نیز قرار خواهد گرفت تا وضعیت خواب خود سبک و سنگین کنید و بر طبق آن زودتر بخوابید و یا دیرتر از خواب بیدار شوید.

اولین ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Gear نام داشت که با سیستم‌عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی روانه بازارها شده بود. اما در نسل بعد تولیدکننده از یک پلت‌فرم آشنا به‌نام تایزن استفاده کرد که نسبتا امکانات زیادی نداشت و باید بیش‌تر روی کار می‌کرد. در کل، گوگل برای Wear OS تحقیقات زیادی انجام داده و سال‌هاست که در ساختن سیستم‌عامل‌ها مهارت دارد. در طرف دیگر، سامسونگ مصمم است که از تایزن بهره بگیرد تا این پلت‌فرم را سر زبان‌ها بیندازد و به مرور آن را بهبود ببخشد. ولی کره‌ای‌ها می‌دانند که کاربران نمی‌خواهند تبدیل به موش آزمایشگاهی شرکت باشند و اگر بخواهند ساعت هوشمندی بخرند، مایل هستند یک گجت کامل را خریداری نمایند. این موضوعات سبب شده تا گمان‌ها و شایعات بر سر سیستم‌عامل Gear S4 افزایش یابد و فعلا نمی‌دانیم که سامسونگ کدام را برمی‌گزیند.

پتنتی از شرکت کره‌ای مشاهده شده که حاکی از صفحه‌نمایش دوم در یک ساعت هوشمند دارد. احتمال دارد این اسمارت واچ همان Gear S4 باشد. این نمایشگر دوم بر روی بند دیوایس قرار خواهد گرفت و شامل اپ‌ها و گزینه‌های کاربردی است. در واقع، ویژگی آشنایی به شمار می‌رود و آن را گوشی‌های گران‌قیمت گلکسی (به‌عنوان لبه‌های خمیده) دیده‌ایم.


ارتباطات، باتری و سخت‌افزار

Gear S4

Gear S4 با چیپستی جدید به دنیا عرضه می‌شود که سرعت بیش‌تری را برای ساعت هوشمند به همراه دارد و دیگر با لگ‌های زیادی مواجه نخواهید شد. به نظر می‌رسد که این مجموعه سخت‌افزاری با معماری نوین 10 نانومتری ساخته خواهد شد که بر روی عمر باتری تاثیر خوبی می‌گذارد. در اصل، پردازنده‌ای قوی‌تر می‌سازد که از پس بیش‌تر اعمال (در دنیای اسمارت واچ‌ها) برمی‌آید و هم مصرف بسیار کمی دارد. در قسمت حافظه نیز سامسونگ قصد بهبود را دارد و گمان می‌رود شاهد حدود یک گیگابایت رم در ساعت هوشمند باشیم و کاربران بیش‌تر از 8 گیگابایت فضای داخلی در اختیار داشته باشند.

باتری یکی از اساسی‌ترین قطعات تولیدات صنعت الکترونیک به حساب می‌آید که همیشه در حقش اجحاف شده و زیاد باب میل یوزرها نیست. اما سامسونگ با تکیه بر خلاقیت خود Gear S4 را به ویژگی جالبی مجهز خواهد کرد. باتری دیوایس اصلا عادی نیست و شکلی تازه پیدا نموده است. پتنتی ثبت شده که باتری دومی را در ساعت هوشمند نشان می‌دهد. این قطعه در بند گجت گنجانده شده و از نوع انعطاف‌پذیر است! بلی، درست خواندید. این باتری ثانویه به آسانی در داخل بند خم می‌شوند و احتمالا هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. شاید این پتنت را به‌صورت عملی در Gear S4 ببینم، چراکه سامسونگ بر روی موبایل انعطاف‌پذیر خود (گلکسی X) کار می‌کند که باید قطعات آن ازجمله باتری انعطاف‌پذیر باشند. در نتیجه بعید نیست شاهد یکی از مشخصه‌های گلکسی X در جدیدترین ساعت هوشمند کره‌ای‌ها باشیم. گذشته از این، خود باتری که در درون قاب قرار دارد، عمر بیش‌تر خواهد داشت که بخشی از آن را مدیون نرم‌افزار و بخش دیگر را هم وام‌دار سخت‌افزار بهینه خواهد بود.

Gear S3 و نسل سوم اپل واچ‌ها به LTE مجهز هستند و کاربران می‌توانند با سیم‌کارت مناسب به سرعت بالایی دست یابند و هم‌چنین از تماس‌های باکیفیت مبتنی‌بر VoLTE بهره ببرند. تبعا نسل جدید اسمارت واچ‌های سامسونگ نیز از چنین قابلیت‌های استفاده می‌کند و شاید با کمک این گجت بتوانید به سرعت بیش‌تری هم دست یابید. قابلیت ارتباط حوزه‌ نزدیک (NFC) نیز در مشخصات خواهیم دید و با این فن‌آوری لزومی به استفاده از کارت اعبتاری یا کارت‌های دیگر ندارید. فقط ساعت هوشمند را نزدیک کارت‌خوان یا بارکدخوان ببرید و خرید انجام خواهد شد. ویژگی‌های معمولی هم مانند بلوتوث و وای فای وجود خواهند داشت. البته سامسونگ Pay را نباید فراموش کرد که اعمال مربوط به پرداخت را راحت‌تر می‌سازد و در اصل قدمی به سوی استفاده از مفهوم فین‌تک است.


قیمت و زمان عرضه

شایعات و اخبار می‌گویند که ساعت هوشمند جدید سامسونگ در روز معرفی گلکسی نوت 9 معرفی می‌شود و این 2 دیوایس فوق‌العاده در کنار هم و در پکیجی به مدت محدود فروخته خواهند شد. در مورد قیمت هم گمانه‌زنی‌ها زیاد است. همان‌طور که می‌دانید قیمت Gear S3 از 349 دلار شروع می‌شود و احتمال می‌رود که Gear S4 از قیمت پایه 400 دلار به فروش برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH