شرکت آمازون سرانجام کنترل صوتی الکسا را به آی‌فون اضافه کرد

الکسای آمازون، بی‌شک یکی از برترین و بزرگ‌ترین دستیارهای صوتی دیجیتال در این عرصه است. اما متاسفانه تاکنون کاربران قادر به برقراری با آن از طریق آیفون نبودند. اکنون خوشبختانه این امکان تغییر کرده و آمازون سرانجام این دسترسی را به کاربران آی‌فون ارایه کرد.

با تغییر سیستم‌عامل از اندروید به iOS بعضی از ویژگی‌ها دیگر در دسترس نخواهند بود. یکی از آن‌ها تاکنون همین دستیار صوتی آمازون بود. کاربران اندروید از ابتدای امسال دسترسی به این دستیار صوتی را داشته‌اند و همان ابتدا شرکت آمازون اعلام کرد که به‌زودی برای آی‌فون نیز دسترسی به آن مقدور خواهد بود. البته شما نمی‌توانید به‌صورت کامل و یکپارچه از الکسا استفاده کنید (اپل به دستیار صوتی دیگری به‌جز سیری اجازه دسترسی را به‌کل گوشی نمی‌دهد، یعنی آن مواردی که سیری کنترل می‌کند)، اما با باز کردن اپ Alexa می‌توانید از این دستیار صوتی سوال بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید. این به‌روزرسانی در ظرف چند روز آینده به‌صورت کامل ارایه خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

دقیقا مانند الکسا در آمازون اکو، این دستیار در گوشی شما می‌تواند تمام موارد را انجام دهد. اول اینکه می‌توانید از آن برای اتصال به دستگاه‌های هوشمند خانه خود استفاده کنید. علاوه بر این مورد شما می‌توانید از آب‌وهوا و وضعیت جوی و چهل هزار ویژگی و مهارت دیگر این دستیار استفاده کنید. این دستیار صوتی در اندروید و iOS همچنین ویژگی‌های تصویری مهمی نیز دارد، مثلا اگر از آب‌وهوا از آن سوال بپرسید، به‌صورت تصویری نیز در گوشی شما نمایش داده می‌شود. ویژگی‌های تقویم و ملاقات‌های شما را دقیق و تصویری نمایش خواهد داد.

این امر معقول است که آمازون از این دستیار برای هر دو سیستم‌عامل فوق استفاده کند، زیرا که خود این شرکت طیف بزرگی از کاربران تلفن همراه را برای خود ندارد. این دستیار صوتی یک رقابت بزرگی برای دو شرکت مهم گوگل و اپل است که برای کاربران و سیستم‌عامل‌های خود دستیارهای صوتی مهمی، یعنی سیری و گوگل اسیستنت را دارند. بنابراین اجرا کردن دستیار صوتی الکسا یک گام بزرگ برای شرکت آمازون در جهت کنترل و ارائه خدمات هوشمند دیجیتالی به‌حساب می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH