گزارشات از عرضه احتمالی آی‌پد با فناوری فیس آی‌دی در سال 2018 حکایت دارند

سال گذشته شرکت اپل با معرفی آی‌فون X از فناوری فیس آی‌دی رونمایی کرد و از آن زمان، این پرسش در ذهن بسیاری از افراد مطرح شده است که قابلیت مذکور احتمالا چه زمانی در سایر دستگاه‌های اپلی به‌کار گرفته خواهد شد. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر حضور احتمالی این تکنولوژی در آی‌پد شنیده شد و در یک یادداشت تحقیقاتی منتشر شده توسط وبسایت MacRumors، این موضوع از سوی تحلیلگر معروفی با نام مینگ چی‌کو به تائید رسید.

برای اطلاع افراد ناآشنا بایستی خاطرنشان کرد که آقای کو در موسسه تحقیقاتی KGI Securities فعالیت می‌‌کرد و به خاطر انتشار اطلاعات بسیار دقیق پیرامون تصمیمات اپل از شهرت بالایی برخوردار است. با این‌حال پیش‌تر و در ماه آوریل، کو از این شرکت خارج شد و این موضوع منجر به طرح گمانه‌زنی در خصوص عدم ارائه اطلاعات داخلی اپل از سوی نامبرده شد. اما اکنون به نظر می‌رسد که همکاری این محقق با موسسه TF International Securities مانع از فعالیت‌های قبلی وی نشده و کو همچنان به بیان پیش‌بینی‌های خود ادامه می‌دهد.

به گفته کو، آ‌ی‌پد با سیستم فیس آی‌دی همچنان در مسیر عرضه طی نیمه دوم سال 2018 قرار دارد. در مورد آی‌پدهای جدید، اپل یک مدل 9.7 اینچی با قابلیت پشتیبانی از قلم اپل را در اوایل سال جاری عرضه کرد. با این‌حال در این محصول هیچ‌گونه به‌روزرسانی نسبت به سری آیپد پرو مشاهده نشد و این پدیده بدان معناست که به احتمال فراوان، فرآیند نوسازی سری آیپد پرو به اواخر امسال موکول خواهد شد. برای مشخص شدن حضور یا عدم حضور فیس آی‌دی در گجت جدید بایستی منتظر بمانیم؛ لذا در حال حاضر این گزارش را نباید چندان جدی گرفت. اما در صورتی‌که علاقه‌مند به مشاهده یک آیپد با قابلیت پشتیبانی از فیس آی‌دی هستید، شاید بهتر باشد که از خرید آی‌پد در مقطع کنونی صرف‌نظر کرده و منتظر رونمایی اپل از گجت جدید خود طی ماه‌های آینده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH