الکترونیوم

با ارز دیجیتال الکترونیوم (Electronuim) آشنا شوید!

در تاریخ می‌خوانیم که در اوایل شکل‌گیری تمدن، بشریت از مبادله کالا با کالا استفاده می‌کرد. به این صورت که انسان‌ها برای خرید یک کیلو جو بایستی یکی حیوان‌ها یا دست‌سازه‌های خود را به طرف مورد نظر می‌فروختند. با ظهور سکه‌ اوضاع فرق کرد و بعد از آن هم اسکانس و بانک‌ها به وجود آمدند. ولی حالا نوبت یک تغییر بزرگ دیگر است. رمزارزهایی چون الکترونیوم قصد تصاحب بازار را دارند. در ادامه با ما همراه باشید.


الکترونیوم چیست؟

الکترونیوم

به‌طور کلی الکترونیوم یک ارز دیجیتال (رمزارز) است که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد و اولین رمزارز کشور بریتانیا به حساب می‌آید. اما با این‌که در برابر ارزهایی چون بیت‌کوین جوان محسوب می‌شود، سرمایه‌گذارهایی متعددی برای پیشرفت آن انجام گرفته و افراد زیادی مایل هستند که الکترونیوم بهتر و بهتر شود. برای شناخت عمیق‌تر این ارز باید به عقب برگردیم. زمانی که ایده الکترونیوم به ذهن ریچارد الس خطور کرد. اما چرا ریچارد الس؟

وی مدت‌ها در زمینه طراحی رابط کاربری UI & UX Designer کار می‌کرد و بسیار علاقه داشت از المان‌های زیبایی بهره ببرد و یک محصول جذاب خلق کند. گذشته از این، همیشه توجه ویژه‌ای به بازار ارزهای دیجیتال داشت و متوجه شده بود که این بخش از دنیای تکنولوژی به تکانی اساسی نیاز دارد. همه این‌ها در کنار هم سبب تولد الکترونیوم شد. کارآفرین انگلیسی شرکت خودش را تاسیس کرد و برترین متخصص‌ها را گردآورد اما این ارز چه مشخصاتی دارد و ویژگی اصلی آن چیست؟‌

می‌توان گفت که 90 درصد اعمال مرتبط به الکترونیوم در موبایل قابل انجام است. بلی درست خواندید، در موبایل! در جایی که کار با ارزهای دیگر فقط با ریگ‌ ماینینگ‌های قدرت‌مند و گران‌قیمت قابل انجام است، الکترونیوم به یک فرشته نجات تبدیل می‌شود.


چگونه الکترونیوم استخراج می‌شود؟

الکترونیوم

همان‌طور که گفتم، بیش‌تر اعمال رمزارز مزبور با کمک اسمارت فون انجام می‌گیرد. خوش‌بختانه این امکان را دارید تا ارز دیجیتال را با همان موبایل خود استخراج کنید. در واقع، باید در سایت ثبت‌نام نمایید، اپلیکیشن الکترونیوم را نصب کنید و شروع به کسب درآمد نمایید.البته باید ذکر کرد که با هر دیوایسی نمی‌توان این ارز را استخراج نمود. اگر می‌خواهید با سرعت بالا به ماینینگ الکترونیوم بپردازید، حتما به یک گوشی با قدرت سخت‌افزاری بالا نیاز دارید. از آن‌جا که اپ مجموعه از پردازنده بهره‌ می‌برد تا الگوریتم‌های ریاضی را پردازش کنید و در نهایت الکترونیوم به‌دست آید اما ارز استخراج شده در کجا ذخیره می‌گردد؟‌ وقتی در سایت الکترونیوم ثبت‌نام کنید،‌ هم دسترسی به اپلیکیشن فعال خواهد شد و هم ذخیره کردن رمزارز امکان‌پذیر خواهد شد.

انتقال الکترونیوم هم به سادگی ممکن است و با یک کلیک عملی می‌گردد. ولی قبل هر کاری، باید 10 واحد از ارز دیجیتال مذکور داشته باشید تا بتوانید به معامله بپردازید. رد و بدل رمزارز هم بر بستر پلت‌فرم بلاک‌چین انجام می‌گیرد. این نوید امنیت کامل را به شما می‌دهد و مطمئن باشید شما به‌صورت ناشناس باقی خواهید ماند و هیچ کس نمی‌تواند از کارهای‌تان باخبر گردد. بلاک‌چین توسط هیچ ارگان، شرکت، فرد و دولتی اداره نمی‌شود و هیچ چیز به بیرون درز نمی‌کند (از اینجا اپ اندرویدی را دانلود کنید).


الکترونیوم چه کاربردی دارد؟

الکترونیوم

در بخش اول اشاره شد که الکترونیوم نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را جلب کرده و می‌توان گفت که چند میلیارد دلار به شرکت سازنده الکترونیوم تزریق شده است. این تکنولوژی امکان یکپارچه کردن سکه‌های درون بازی‌ها را به استودیوها می‌دهد. بگذارید مثالی بزنیم تا به اهمیت الکترونیوم پی ببرید. فرض کنید که می‌خواهید در بازی کلش رویال یک صندوقچه بخرید. اما سکه کافی برای خرید آن ندارید. مجبور هستید با ریال یا دلار سکه‌های گیم کلش رویال را خریداری نمایید که فقط درون همان مجموعه کاربرد دارد. حتی سکه‌های اکانت این بازی را نمی‌توانید به حساب کلش آف کلنز خود (که یک توسعه‌دهنده واحد دارند) انتقال دهید. ارز دیجیتال الکترونیوم این مهم را محقق می‌سازد. تصور کنید که در حال انجام یک بازی هستید،‌ ناگهان به مقداری سکه نیاز پیدا می‌کنید، در ضمن می‌دانید که هفته پیش مقداری الکترونیوم در گیم دیگری خریده‌اید و بخشی از آن باقی مانده است. کافیست بر بستر بلاک‌چین ارز را به بازی مورد نظر انتقال دهید. در اینجا با تعریف متفاوتی از ارز دیجیتال مواجه می‌شویم. الکترونیوم حقیقتا یک رمزارز مخصوص بازی‌هاست.

توسعه‌دهنگان هم از این ارز استقبال کرده‌اند. با نگاهی به آمار می‌توان گفت که فقط 2 درصد از کل گیمرها اقدام به خرید اقلام درون بازی می‌کنند. انگیزه کاربران به دلیل بی‌ارزش بودن و متمرکز بودن سکه یک بازی، بسیار اندک است ولی الکترونیوم به خوره‌های بازی انگیزه می‌دهد که مقداری از این ارز دیجیتالی تهیه کنند. در این صورت کاربران مطمئن هستند که در کل دنیای گیم می‌توانند از این سکه استفاده کنند.


آینده الکترونیوم

الکترونیوم

سازنده این ارز دیجیتال نقشه‌های زیادی در سرش دارد. ریچارد الس می‌خواهد به‌زودی و با سرمایه‌هایی که در اختیار دارد یک بازی معرفی کند که امکان استخراج الکترونیوم در آن فعال باشد. این بدان معناست که بخش ماینر اپلیکیشن بسته خواهد شد و به جایش بازی این کار را انجام می‌دهد. هم خودتان را سرگرم نمایید و هم کسب درآمد کنید! دیگر نیازی نیست برنامه خسته‌کننده الکترونیوم را اجرا کنید و فقط منتظر استخراج باشید. مراحل یک گیم را پشت سر می‌گذارید و در آخر مقداری ارز دریافت می‌کنید که در اصل همان مقدار ماینینگ توسط اسمارت فون است. کار در حوزه موبایل‌ها با این‌که هدف اصلی الکترونیوم است، ولی برای کارایی این ارز محدودیتی  به وجود نمی‌آورد. توسعه‌دهنده این ارز قصد دارد نسخه ویندوز و مک نرم‌افزار الکترونیوم را منتشر کند که کامپیوترهای قدرت‌مند نیز بتوانند به استخراج بپردازند. در نتیجه افرادی که می‌خواهند به‌طور حرفه‌ای و تمام وقت به ماینینگ مشغول شوند، باید یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر را اختیار کنند تا سرعت استخراج بالا رود.

برنامه‌های دیگر هم در نظر گرفته شده است. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها انجمن الکترونیومی‌هاست که در اصل مکانی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها (به‌صورت متن، عکس و ویدیو) و گفتن نظرات است. همچنین در این بخش آموزش از قلم نمی‌افتد و یوزرها توسط افراد ماهر آموزش می‌بینند. در حقیقت چیزی مثل اینستاگرام! جناب الس با انجام چنین اعمالی قصد افزایش کاربران خود را دارد که در حال حاضر 160 هزار نفر هستند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این رقم به چند میلیون نفر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH