گوشی‌های نوکیا

با بهترین گوشی‌های نوکیا آشنا شوید (تیرماه ۹۷)

فقط چند سال طول کشید که موبایل‌های هوشمند رشد کردند و استعداد آن‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل دوربین و سخت‌افزار شکوفا شد و تقریبا به وسایلی حرفه‌ای تبدیل شدند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین گوشی‌های نوکیا آشنا شوید.


Nokia 8 Sirocco

گوشی‌های نوکیا

گوشی‌های نوکیا با مقاومت شناخته می‌شوند و زیبایی در اولویت‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد. اما اچ‌ام‌دی گلوبال این تصور را کمی تغییر داده است. نوکیا ۸ Sirocco با همین عقیده ساخته شده و می‌توان انتظار داشت که این اسمارت فون بالارده تجربه متفاوتی از مدل‌های شرکت فنلاندی را ارایه بدهد. لبه‌های نمایشگر به‌طور خمیده طراحی شده که همین المان محصول را جذاب کرده است. صفحه‌نمایش هم در حد بهترین‌های بازار است؛ بزرگ و درخشان! تکنولوژی ساخت از نوع اولد بوده و روشنایی بسیاری برای شما تدارک دیده شده است. در این صورت، در زیر نور خورشید مشکلی برای دیدن محتوا نخواهید داشت. کنتراست بالا هم یکی از ویژگی‌های صفحات اولد است. رنگ‌ها به‌صورت زیبا و خیره‌کننده نشان داده می‌شوند و از دیدن فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها لذت بیش‌تری خواهید برد. کوآد اچ‌دی کیفیتی است که نوکیا برای ۸ Sirocco در نظر گرفته و این امکان را می‌دهد تا تمام جزئیات اپلیکیشن‌ها را ببینید و گزینه‌ای را از دست ندهید. جالب است بدانید این محصول برخلاف رقیبان از نسبت تصویر متفاوت استفاده نکرده و ترجیح داد از همان نسبت طلایی (۱۶:۹) بهره بگیرد. تولیدکننده در بخش سخت‌افزار بسیار جدی است و مدل‌ بالارده SDM835 شرکت کوآلکام را به کار گرفته است. با این‌که نسخه‌ جدیدتر این چیپست به بازار عرضه شده، ولی هنوز هم می‌توان روی پردازنده مزبور حساب باز کرد. در واقع با کمک این قطعه هیچ بازی یا برنامه‌ای در پلی‌استور حریف این غول نیست.

نرم‌افزار عالی، طبیعتا عملکرد سخت‌افزار قدرت‌مند را بهبود می‌بخشد و این موضوع در نوکیا ۸ Sirocco مشاهده می‌شود. رابط کاربری اختصاصی سازنده شباهت بسیار زیادی با اندروید استوک دارد و این سبک بودن باعث افزایش سرعت شده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. با کمک دیوایس چیزی حذف نمی‌شود و همیشه مقداری فضا باقی خواهد ماند. این مهم به لطف حافظه عظیم دستگاه عملی گشته است. ۶ گیگابایت رم هم نباید فراموش شود. حافظه اجرایی بالا باز کردن چند اپلیکیشن و بازی را به‌طور همزمان ممکن می‌سازد و با لگی مواجه نخواهید شد.

قیمت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

Nokia 7 Plus

گوشی‌های نوکیااچ‌ام‌دی گلوبال توانست فروش خوبی را برای گوشی‌های خود با برند نوکیا رقم بزند و قصد دارد با مهرفی سری جدیدی از گوشی‌ها این رکورد را تکرار کند. این گوشی‌ها در رده‌های مختلفی هستند و یکی از آن‌ها ۷ پلاس نام گرفته است. با اینکه شاهد یک گوشی بالارده و پرچم‌دار نیستیم، ولی طراحی محصول در سطح بالایی قرار دارد و می‌توان انتظار مقاومت زیادی از دستگاه را داشت. قاب پشتی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و هنگام لمس حس خوبی به شما می‌دهد. خبر خوب این است که چنین حسی را هم در زمان روشن شدن صفحه‌نمایش تجربه می‌کنید. پنلی بزرگ در قاب جلویی قرار دارد و قابلیت‌های بسیاری را میزبانی می‌کند. رزولوشن فول اچ‌دی جزئیات فیلم‌ها را نشان می‌دهد و حتی با در نظر گرفتن ابعاد بزرگ پنل خوش‌بختانه قادر به دیدن پیکسل‌ها نیستید. این موضوع یادآوری می‌کند که دیگر گوشه‌های تیزی در اپ‌ها وجود ندارد و تمام اجزا به زیبایی در جای خود ثابت شده‌اند. به تازگی ترندی به بازار موبایل رسوخ کرده و تولیدکنندگان به تبعیت از آن مجبور به رها کردن نسبت طلایی ۱۶:۹ و ساختن صفحاتی با نسبت عریض هستند. نوکیا هم از این قضیه پیروی نموده است. این نسبت عجیب موبایل را کوچک‌تر کرده و در اصل تولیدکننده می‌تواند دستگاهی عظیم را در قابی به مراتب کوچک‌تر جای دهد. در نتیجه ۷ پلاس نوکیا در جیب قرار می‌گیرد و در هنگام هندز-آن حس مطلوبی خواهید داشت.

دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی Dual Pixel در سطح پشتی مشاهده می‌شوند و کیفیت بالای عکس‌ها را از آن‌ها انتظار داریم. فن‌آوری Dual Pixel این قابلیت را دارد تا عمل فوکوس را تسریع ببخشد، بدون اینکه نیازی به سنسور لیزری داشته باشید. پس عکس‌های بسیار بیش‌تری مثلا در ۱۰ ثانیه ثبت خواهید کرد که این مسئله‌ای بسیار مهم برای عکاسان است. وقتی سرعت تمرکز روی اجسام بیش‌تر باشد، لحظات ناب سریعا گرفته می‌شوند و از دست نخواهند رفت.

قیمت: ۳ میلیون تومان

Nokia 1

همیشه مدل‌های اقتصادی دارای عملکرد ضعیفی بودند و در حال حاضر نیز برخی از آن‌ها به این مشکل دچار هستند. اما قضیه با ظهور نسخه‌ جدیدی از اندروید فرق کرده است. اندروید وان نام پروژه‌ شرکت گوگل است که قصد مجهز کردن تمام اشخاص به گوشی اندرویدی را دارد. این یعنی در اندرید وان تمام اپلیکیشن‌ها مانند اسمارت فون‌های بالارده اجرا می‌شوند و با لگی یا فریزی مواجه نخواهید شد. اما این مهم چطور ممکن شده؟ سیستم‌عامل اندروید کارها و فرمان‌های زیادی را در قسمت بک‌گراند انجام می‌دهد که همه‌ آن‌ها هم از عمر باتری کم کرده و هم سخت‌افزار دستگاه را تسخیر می‌‌کنند! ولی اندروید اوریو این گونه نیست. از همه‌ ورژن‌های اندروید بهینه‌تر و سبک‌تر است و در عین حال امکانات زیادی در این نگارش در نظر گرفته شده. در حقیقت اپلیکیشن‌های مخصوصی برای این نسخه توسط گوگل توسعه داده شده است. این برنامه‌ها به‌صورت روان اجرا می‌شوند و هیچ مشکلی به لطف نرم‌افزار نخواهید داشت. نوکیا ۱ یکی از موبایل‌های معدودی است که با این سیستم‌عامل عرضه شده و در بازار کشورمان حضور دارد. این گوشی در بین هم‌رده‌های خود تقریبا بی‌رقیب است و این کاملا به اندروید وان برمی‌گردد.

ابعاد جمع و جور دستگاه آن را قابل حمل‌تر از موبایل‌های غول‌آسای امروزه کرده و به آسانی در جیب و جاهای کوچک قرار می‌گیرد. صفحه‌نمایش هم راضی‌کننده و به کمک رزولوشن آن جزئیات متوسطی در محتواها دیده می‌شود. با استناد بر اینکه با یک مدل اقتصادی طرف هستیم، دیزاین استایلیش گوشی به تنهایی دلیلی برای خرید نوکیا ۱ است. اتصال به اینترنت ۴G به یک ضرورت تبدیل شده که البته وجود آن را در موبایل‌های اکونومیک انتظار نداریم. در این خصوص نیز نوکیا ۱ بالاتر از رقیبان خود قرار می‌گیرد و اتصال به اینترنت پرسرعت را امکان‌پذیر می‌سازد.

قیمت: ۶۰۰ هزار تومان

Nokia 3310 2017

گوشی‌های نوکیا

نوکیا در حال بازسازی مدل‌های قدیمی است و یکی از اولین‌ها ۳۳۱۰ است که حالا شاهد حضور نسخه ۲۰۱۷ آن در بازار ایران هستیم. در این ورژن بسیاری از مشخصات بهبود یافته و حالا می‌توانید به اینترنت وصل شوید و در اینترنت جستجو کنید. در عین حال پیام‌رسانی هم برای شما تدارک دیده شده که از هر لحاظ نیازتان را برآورده می‌سازد و کاربران بسیاری دارد. موبایل‌های ارزان قیمت همیشه با ضعفی در قسمت طراحی معرفی می‌شوند. اما حساب این گوشی را با هم‌رده‌هایش جدا کنید. دیزاینی جذاب و جوان‌پسند برای ۳۳۱۰ در نظر گرفته شده که حس مطلوبی را در هنگام لمس منتقل می‌کند. در کل، با پرداخت مبلغی اندک صاحب یک دستگاه خوش‌ساخت خواهید شد که بر طبق تاریخچه موبایل‌های نوکیا، در مقابل بسیاری از عوامل مقاوم است و تا مدت‌ها دوام می‌آورد.

دکمه‌ها به‌‌صورت نرم ساخته شده و به سرعت فرمان شما را انجام می‌دهند. دوربینی هم در قاب پشت دیده می‌شود و با اینکه رزولوشن زیادی ندارد، ولی در مواقع ضروری به شدت کارآمد است. گذشته از هر چیزی، دو سیم‌کارته بودن دیوایس به چشم می‌آید و این برای یوزرهای گوشی‌های کلاسیک اهمیت دارد. در مورد عمر باتری می‌توان گفت که تجربه متفاوتی را نسبت به اسمارت فون‌ها ارایه می‌دهد و شاهد عمری به‌مدت چندین روز هستیم.

قیمت: ۴۰۰ هزار تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH