گلکسی نوت 9

هر آن چیزی که در مورد سامسونگ گلکسی نوت 9 می‌دانیم!

وقتی که سامسونگ برای اولین بار از سری نوت رونمایی کرد، کلی غوغا به پا شد و رقیب آمریکایی شرکت شروع به مسخره کردن این خانواده نمود. در واقع این سری تابوهای آن زمان را شکسته بود. صفحه‌نمایشی بزرگ با یک قلم! حالا در سال 2018 نیز منتظر جدیدترین فرزند این خانواده هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.


دیزاین و صفحه‌نمایش

گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 8 هنوز جز برترین‌های بازار به حساب می‌آید و از آن به‌عنوان یک گوشی مدرن یاد می‌شود. اما باید ذکر کنیم که دیگر نمی‌خواهیم طراحی این مدل را در نوت 9 ببینیم. خوش‌بختانه خبرهایی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد جدیدترین عضو سری نوت از دیزاینی رادیکال بهره می‌برد. این یعنی شاهد یک تغییر کلی در دیزاین هستیم که احتمالا در گلکسی S10 هم وجود دارد. قبل از این‌که به دیزاین بپردازیم، باید ذکر کنیم که این گوشی انعطاف‌پذیر یا دارای دو اسکرین نخواهد بود.

اسمارت فون کره‌ای از طراحی ناچ‌داری استفاده خواهد کرد. اما این ناچ حقیقتا با دیگر نمونه‌های بازار فرق می‌کند. شما به غیر از این بریدگی، حاشیه بزرگ دیگری را نمی‌بینید و نوارهای اطراف نمایشگر نیز به حداقل میزان خود رسیده‌اند.پس شاهد یک موبایل با نسبت پنل به بدنه (DtBr) بیش از نود درصد خواهیم بود. ناچ نوت 9 بلندگویی کشیده و بزرگ را درون خود جای داده که در عین حال، میزبان سنسورها نیز شده است. در نتیجه این امکان وجود دارد که به جز بلندگو و دوربین در قسمت بریدگی چیز دیگری وجود نداشته باشد. تمام حسگرها در اسپیکر قرار می‌گیرند تا جای زیادی اشغال نشوند و شاهد کم‌ترین حاشیه ممکن باشید.

گذشته از این موضوع، نسبت تصویر صفحه‌نمایش به خوش‌دستی آن می‌افزاید و به راحتی در جاهای کوچک قرار می‌گیرد. اما آیا جنس بدنه همان شیشه خواهد ماند و دوباره فریم‌های آلومینیومی نوت 8 را می‌بینیم؟ اگر تغییرات سطح جلویی اعمال شود، جنس بدنه با تحولاتی مواجه می‌شود. Metal 12 نامی است که سامسونگ مدت‌ها پیش ثبت کرد که در اصل یک فلز است. ولی این فلز مثل نمونه‌های دیگر نیست و در عین این‌که مقاوم است، سبک نیز هست. انتظار داریم که شرکت کره‌ای از این جنس بهره ببرد که برخلاف گوشی‌های شیشه‌ای چربی دست را جذب نمی‌کند. در قاب پشت هم تغییراتی رخ می‌دهد. می‌توان گفت که چینش دوربین‌ها و حسگرها مشابه نوت 8 باشد. اما اثری از سنسور اثر انگشت نخواهد بود. منتهی اگر سامسونگ حسگر را در زیر دیسپلی قرار دهد، با توجه به تصاویر منتشر شده، سازنده از یک دکمه هوم بهره خواهد گرفت که به نظر می‌رسد مثل آنر 10 از نوع اوتراسونیک باشد.

صفحه‌نمایش طبق عادت همیشگی تولیدکننده از سری اولدها و از نوع سوپر آمولدها خواهد بود. این تکنولوژی ساخت روشنایی زیادی به همراه خود دارد و می‌توان در زیر نور خورشید با گوشی کار کرد. کنتراست این صفحات نیز بسیار زیاد است و رنگ‌ها به‌صورت جذابی نشان داده می‌شوند. اگر نگاهی به نسل قبلی کنیم، متوجه می‌شویم که نوت 9 چه تغییراتی خواهد کرد. در نوت 8 شاهد نمایشگری 6.3 اینچی هستیم. با توجه به فراگیر شدن صفحات 6 اینچی، پس این اندازه بزرگ به حساب نمی‌آید و سامسونگ باید به سوی پنل‌های 6.7 اینچی برود. با توجه به دیزاین، این مقدار کاربر را اذیت نمی‌کند و به لطف نسبت تصویر احتمالا 19.5:9 کار با گوشی حتی با یک دست آسان می‌شود. به احتمال زیاد رزولوشن همان 2K باقی خواهد ماند. از آن‌جا که طراحی مدرن قاب را کوچک‌تر می‌کند، قرار دادن یک باتری غول‌آسا درون این قاب کار آسانی نیست.

دوربین

گلکسی نوت 9

دوربین نوت 8 یکی از بهترین‌ نمونه‌هاست و می‌توان با آن حتی در شرایط تاریک عکس‌های روشنی گرفت. پس امید داریم نوت 9 بهتر از این‌ها عمل کند. احتمالا شاهد دوربینی مثل گلکسی S9 پلاس خواهیم بود. این یعنی دو عدد دوربین 12 مگاپیکسلی در قاب پشت که از ضریب F فوق‌العاده استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت که قابلیت دیافراگم متغیر در نوت 9 هم قرار بگیرد. در نتیجه در نقاط روشن، دوربین دریچه دیافراگم را کمی بسته می‌کند تا نور زیاد تصوی را خراب نکند و تمام جزئیات ثبت شوند و از طرفی در جاهای تاریک، دریچه دیافراگم باز خواهد شد تا تمام نور محیط را جذب کند و تصاویری روشن و شفاف رقم بزند.

فن‌آوری Dual Pixel هم وجود خواهد داشت. این تکنولوژی کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌دهد و باعث سریع‌تر شدن عمل فوکوس می‌شود. پس در مدت زمان کمی می‌توان شات‌های بیش‌تری گرفت و تمام لحظه‌ها را ثبت کرد. این تکنولوژی برای عکاسان بسیار حیاتی است و هیچ فریم نابی را از دست نمی‌دهند. ویژگی بسیار کارآمد لرزشگیر را نیز نباید فراموش کرد. لرزش‌های دست همیشه مزاحم کاربران می‌شوند و نمی‌گذارند در حین حرکت تصاویر باکیفیتی بگیریم. ولی لرزشگیر اپتیکال نوت 9 این امکان را می‌دهد تا سوار بر خودرو یا قطار به عکسبرداری و فیلمبرداری بپردازید. صحبت از فیلمبرداری شد. در این بخش هم محصول سامسونگ کاستی‌ای ندارد و ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن ممکن می‌شود.

به احتمال خیلی زیاد علم هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود تا محیط پویش گردد و بهترین تنظیمات عملی شوند. پس لزومی ندارد برای ثبت عکسی حرفه‌ای، وقت‌تان را هدر دهید. صبر کنید تا دوربین سوژه را بشناسد و بعد دکمه شاتر را بفشارید. در نهایت، شما نگاره‌ای بهینه خواهید داشت که رنگ‌های درخشان و زیبایی دارد. سامسونگ اهمیت دوربین سلفی را فراموش نمی‌کند و به فکر لنزی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f1.6 است. در این صورت سلفی‌ها در محیط‌های تاریک هم روشن خواهند بود و جزئیات صورت شما نشان داده می‌شود. در این دوربین هوش مصنوعی حضور دارد و سعی می‌کند روتوش‌هایی روی چهره‌ی کاربر انجام دهد. در نتیجه از نصب اپلیکیشن‌های گوناگون بی‌نیاز خواهید بود.

S Pen

گلکسی نوت 9

شایعاتی در مورد نوت 9 مطرح می‌شود که نشان از تغییرات اساسی در S Pen این مدل دارند. مثلا گفته می‌شود که سامسونگ از قلمی بلوتوثی استفاده خواهد کرد که کنترل اسمارت فون را حتی از فاصله‌ای 10 متری ممکن می‌سازد. بعضی از اخبار نشان می‌دهند که برای فراخوان قلم باید انگشت خود را روی حسگری قرار دهید تا قفل این وسیله باز شود. جدای از این‌ها، حتما حساسیت قلم بیش‌تر از قبل خواهد شد و برای دست طیف مختلفی از مردم بهینه‌تر خواهد گشت. احتمالا دیگر دکمه‌ای را روی بدنه نخواهیم دید و همه‌چیز لمسی می‌شود یا احتمالا قابلیتی شبیه اج سنس اچ‌تی‌سی در نظر گرفته خواهد شد. ویژگی‌های سخت‌افزاری هم بهبود پیدا می‌کنند و دیگر بسیاری از کارها با قلم عملی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH