همه چیز در رابطه با گوشی تاشو سامسونگ گلکسی X؛ آینده یک رویا!

گوشی تاشو سامسونگ که از یک OLED با قابلیت خم شدن و از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند، عموما با نام گلکسی X شناخته می‌شود. به گفته بعضی از کارمندان این شرکت یک طراحی نامتقارن بی‌نظیر خواهد داشت. این دستگاه جدید که از OLED خم شو ساخته شده است، می‌تواند به‌راحتی در جیب جای گیرد و همچنین صفحه‌نمایش بزرگی را داشته باشد. بااین‌وجود این گوشی نیز یک مشکلی را باید رفع کند که تقریبا تمامی گوشی‌های تاشو با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

البته باید منتظر ماند تا اطلاعات دقیق‌تر این گوشی در دسترس قرار گیرند، اما مشکلی که هم‌اکنون ممکن است ذهن ما را به خود درگیر کرده باشد، این است که زمانی که این گوشی بسته است چگونه اطلاعات را نمایش می‌دهد؟ قطعا همه ما تاکنون گوشی‌های متفاوتی را دیده‌ایم که این مسئله را به نحوی حل کرده‌اند؛ برای مثال گوشی‌هایی که از بالا بسته می‌شدند، یک نمایشگر دوم را نیز برای گوشی در پشت قسمت بالایی آن تعبیه می‌کردند تا اطلاعات موردنیاز را نمایش دهد. کامپیوتر جیمینی پلنت مثلا از یک نمایشگر دیگر استفاده نمی‌کرد، اما یک LED باقابلیت برنامه‌ریزی را تعبیه کرده بود تا اطلاعات مهم را هر زمان که بخواهد، با ترکیب رنگ‌های مختلف نمایش دهد.

البته بیشتر خبرها و تفسیرهای غیررسمی از این محصول جدید شرکت سامسونگ تنها از قابلیت تاشو بودن این محصول خبر می‌دهند؛ اما برخی گزارش‌ها از این شرکت کره‌ای حاکی از آن است که تنها هدف تولید این محصول تاشو بودن آن نیست. در عوض، تجربه‌ها و نظرات کاربران از گلکسی نوت Edge، که در لبه‌هایش نمایشگر خمیده داشت و سال 2014 رونمایی شد؛ تقریبا روی تمامی محصولات سری S  گلکسی و گلکسی نوت اثرگذار بود و اکنون این محصول جدید شاید ارتقا یافته و نسل جدید آن است.

گلکسی نوت Edge، اولین گوشی هوشمند سامسونگ بود که بعضی از نوتیفیکیشن‌ها را در لبه خود نمایش می‌داد. در عمل می‌توانست در قسمتی از صفحه‌نمایش این نوتیفیکیشن لرزش ایجاد کند و با این عمل نشان داده شد که صفحات OLED می‌توانند از چند منبع کمک بگیرند و فقط قسمتی از آنها روشن باشد. این عمل که تنها یک قسمت از صفحه‌نمایش روشن بماند، مثلا زمانی که در داخل جعبه است، شرکت سامسونگ را به این سمت هدایت کرده که نمایشگری را درست کند که با خمیده شدن در قسمتی روشن و قسمتی خاموش باشد.

ETNews این‌گونه بیان کرده است که احتمالا این دستگاه 7 اینچ نمایشگر داشته باشد. بااین‌حال این دستگاه می‌تواند به شکل یک مستطیل کوچک درآید که قسمتی از نمایش‌گر بتواند برخی از نوتیفیکیشن‌ها یا اطلاعات دیگر را نمایش دهد.

این اطلاعات می‌تواند شامل نمایش شماره شخص تماس‌گیرنده، نمایش یک پیام کوتاه خوانده‌نشده یا هشدارهای دیگر باشد.

البته داشتن یک صفحه‌نمایش تاشو نیازمند بعضی دیگر از خصوصیات است که قطعا شرکت سامسونگ به این مسائل نیز پرداخته است. بخش تولید نمایشگرهای این شرکت در تابستان امسال به بررسی و تولید محصول صفحه OLED انعطاف‌پذیر پرداخته و چندین نمونه و محصول مختلف را قبل از به‌کارگیری آزمایش کرده تا از خسارات احتمالی آینده جلوگیری کند. اگر تمام این آزمایش‌ها و تولیدات به‌درستی پیش روند تا پایان امسال، سامسونگ این دستگاه دوست‌داشتنی را عرضه خواهد کرد.

این شرکت باید صد هزار دستگاه در سال از گلکسی X تولید کند که البته بخش تولید سامسونگ برای سال 2019 اهداف بزرگ‌تری در سر دارد. درواقع، بر اساس بعضی گزارش‌ها، هدف این شرکت یک میلیون تولید سالانه برای 2019 است.

شرکت سامسونگ از تولید و ساخت OLED تاشو و انعطاف‌پذیر در سال 2018 خبر داده، اما در مورد جزئیات آن بسیار محتاط عمل کرده است. در ماه ژانویه امسال این‌گونه بیان شد که این فناوری از اهداف اصلی فعلی این شرکت است. هرچند از اینکه این نمایشگرها در چه دستگاهی استفاده یا در چه اندازه‌ای تولید شوند، صحبتی به میان نیامده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های از سامسونگ، هدف همچنان ساخت و تولید گوشی هوشمند تاشو است که هم‌اکنون ما نام این محصول را گلکسی X می‌دانیم، اگرچه که نام اصلی آن در اوایل سال 2019 به بازار اعلام خواهد شد. به‌جز اینکه یک صفحه‌نمایش 7 اینچی خواهد داشت، هیچ اطلاعات دیگری از این محصول در دسترس نیست. هرچند انتظار داریم چیزی شبیه به گلکسی S9 یا گلکسی S9 پلاس شود، زیرا این دو محصول در صدر تولیدات انعطاف‌پذیر و مناسب قرار دارند.

مسئله دیگری که وجود دارد این است که گلکسی X قیمت ارزانی نخواهد داشت. خبرهای اخیر از شرکت سامسونگ این‌گونه نشان می‌دهند که گلکسی X با امکانات و قطعات گران‌قیمت تولید خواهد شد. در حقیقت برخی از پیش‌بینی‌ها و گزارش‌ها از خود این شرکت این‌گونه ارزیابی می‌شوند که قیمت نهایی این محصول در حدود 1800 دلار شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH