سامسونگ پتنت جدیدی را برای دوربین بیومتریک به ثبت رساند؛ رقیب Face ID اپل در راه است

ماه ژوئن امسال شایعاتی به وجود آمد مبنی بر اینکه سامسونگ برای نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی در حال کار بر روی یک تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی است. حالا مشخص شده است که این شایعات واقعی بوده و پتنتی از طرف سامسونگ در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) تایید شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که USPTO پتنت سامسونگ را برای یک دوربین بیومتریک که قابل یکپارچه‌سازی با یک گوشی بوده و قادر است عنبیه چشم فرد را از طریق دوربین جلویی دستگاه اسکن کند به ثبت رسانده است. در ضمن، این تکنولوژی قابلیت آن را دارد که از حسگر مجاورتی، دوربین دید در شب، سنسور سه بعدی زمان-پرواز، دوربین ردیابی حرکات چشم (آی ترکینگ) و نور ساختار یافته برای حسگرهای سه بعدی پشتیبانی کند.

سامسونگ در این دوربین بیومتریک برای غلبه بر نور محیط از نور فروسرخ بسیارکوتاه برای تاباندن به چشم کاربر استفاده خواهد کرد. دوربین بیومتریک همچنین به‌معنای استفاده از لنزهایی با عمق تصویر بیشتر جهت عکس‌برداری در فاصله‌های کوتاه است.

مانند همه سیستم‌های تشخیص چهره موجود در بازار، هدف دوربین بیومتریک سامسونگ نیز تشخیص هویت فردی است که سعی در باز کردن دستگاه گوشی دارد. این تکنولوژی علاوه بر گوشی‌های موبایل ممکن است در تبلت‌، تلویزیون، نوت‌بوک و دسکتاپ هم مورد استفاده قرار بگیرد.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این سیستم بیومتریک برای دستگاه‌های موبایل تعیین نشده است. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که دوربین بیومتریک همراه با نسل بعدی گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی S در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی گردد.

این دوربین احتمالا با تکنولوژی فیس‌آی‌دی اپل که سال گذشته به همراه آی‌فون 10 معرفی شد رقابت خواهد کرد. اما نکته جالب‌ توجه این است که سامسونگ، پتنتی را در سال ۲۰۱۴ برای یک تکنولوژی حسگر سه بعدی به ثبت رسانده بود و با این حساب می‌توان گفت که این غول تکنولوژی کره‌ای حتی پیش از اپل این ایده را در نظر داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH