چگونه می‌توان دریافت اعلان‌ها در iOS 12 را مدیریت کرد؟

همان‌طور که می‌دانید اعلان‌ تمام اپلیکیشن‌ها یکسان نیست و اغلب آن‌ها اهمیت زیادی ندارند. تاکنون، کاربران iOS با استفاده از گزینه‌هایی که در اختیار داشتند به راحتی می‌توانستند اعلان‌های مربوط به برنامه‌های کم اهمیت را غیرفعال کنند و تنها اعلان‌هایی را دریافت کنند که نمی‌خواهند به‌هیچ وجه آن‌ها را از دست بدهند.

با استفاده از iOS 12، اپل کاربران را راهی مسیری جدید برای دریافت اعلان‌ها می‌کند که برای آن‌ها بسیار مفرح خواهد بود؛ بنابراین اگر از کاربران آی‌اواس هستید قطعا از استفاده از این قابلیت لذت خواهید برد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید دریافت اعلان برای برنامه‌های کم‌اهمیت را روی حالت delivered quietly قرار دهید. انتخاب این گزینه به این معنی است که اعلان بر روی لاک اسکرین (صفحه قفل) صفحه نمایش دستگاه، نمایش داده نمی‌شود، همچنین اگر صفحه گوشی شما قفل نشده باشد، این نوتیفیکیشن روی هوم اسکرین ظاهر نخواهد شد اما با این وجود در مرکز اطلاع‌رسانی (notification center) نمایش داده می‌شود. در این وضعیت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش عمر باتری صفحه نمایش روشن نخواهد شد.

در ادامه این مطلب نحوه فعال کردن قابلیت deliver quietly را به شما آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

شما می‌توانید به سرعت و از طریق مرکز اطلاع‌رسانی این قابلیت را برای برنامه موردنظر خود فعال کنید و یا این‌که با مراجعه به قسمت تنظیمات دستگاه، به راحتی آن را فعال کنید.

نحوه فعال کردن Deliver Quietly از قسمت مرکز اطلاع‌رسانی

قبل از شروع لازم است به منظور فعال کردن یا غیرفعال کردن این قابلیت برای یک برنامه از قسمت مرکز اطلاع‌رسانی، حتما یک اعلان از برنامه موردنظر در آن وجود داشته باشد. به منظور باز کردن مرکز اطلاع رسانی کافی است انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید و سپس اعلان اپلیکیشن موردنظر خود را به سمت چپ بکشید. پس از انجام این کار باید دکمه مدیریت (Manage) را لمس کرده و از منویی که نمایش داده می‌شود، به آرامی روی گزینه Deliver Quietly، کلیک کنید تا فعال شود.

نحوه غیرفعال کردن Deliver Quietly از قسمت مرکز اطلاع‌رسانی

به منظور غیرفعال کردن این گزینه از قسمت مرکز اطلاع‌رسانی، کافی است مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید و این‌بار به جای انتخاب گزینه Deliver Quietly، گزینه Deliver Prominently را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن گزینه Deliver Quietly از قسمت تنظیمات

همان‌طور که اشاره شده شما می‌توانید قابلیت Deliver Quietly را از قسمت تنظیمات نیز فعال کنید. برای این منظور به بخش تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و گزینه اعلان‌ها (Notifications) را انتخاب کنید. در صفحه باز شده باید برنامه مورد نظر خود که قصد دارید قابلیت Deliver Quietly را برای آن فعال یا غیرفعال کنید، انتخاب کنید.

یک برنامه به طور پیش‌فرض می‌تواند اعلان‌ها را به صفحه قفل، مرکز اطلاع رسانی و صفحه اصلی یا همان هوم اسکرین شما ارسال کند. اگر دریافت اعلان‌ها را برای صفحه قفل و صفحه اصلی و بنر غیرفعال کنید، بدین معناست که شما قابلیت deliver quietly را برای آن برنامه فعال کرده‌اید. حال به منظور غیرفعال کردن این قابلیت کافی است، هر سه نوع اعلانی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را برای برنامه فعال کنید.

در حال حاضر اپل برخی از موارد مربوط به اعلان‌ها را در iOS 12 تغییر داده است. در iOS 12، شما می‌توانید اعلان‌ها را بر اساس نوع آن‌ها گروه‌بندی کرده و همچنین تعیین کنید که در چه جایی برای شما نمایش داده شوند.

ارایه اعلان‌ها به راحتی میزان حواس‌پرتی کاربران را کاهش می‌دهد، اما آن‌ها هیچ‌یک از اعلان‌ها را از دست نخواهند داد. در واقع کاربران همیشه می‌توانند از مرکز اطلاع رسانی تمامی اعلان‌های خود را بررسی کنند.

فعال کردن این قابلیت نه تنها میزان حواس پرتی کاربر را کاهش می‌دهد، بلکه موجب می‌شود تا باتری دستگاه شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به عبارت بهتر، درست است که شما نمی‌توانید عمر باتری دستگاه‌تان را دو برابر کنید اما استفاده از آن به شما کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما پس از دریافت هر اعلان روشن نشود، قطعا میزان عمر باتری دستگاه‌تان نیز افرایش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH