اپ استور اپل دهمین سالگرد راه‌اندازی خود را جشن می‌گیرد

فردا اپ استور دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. این فروشگاه تجاری با 500 نرم‌افزار کار خود را از دهم جولای سال 2008 آغاز کرد. اپل برای این که تاثیرات فروشگاه خود را در نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند، شغل کاربران و حتی زندگی روزمره آنها نشان دهد، برخی از نظرت آنها را مستقیما نقل قول کرده است.

پیش از آن که سراغ این نقل قول‌ها برویم باید گفت بر اساس آمار اپ استور پس از یک سال از راه اندازیش تعداد نرم‌افزارهای خود را از 500 به پنجاه هزار افزایش داده بود. بر اساس گزارش Statista، در سه ماهه اول سال جاری میلادی تعداد برنامه‌های این فروشگاه دو میلیون بوده است که در مقابل 3.8 میلیون نرم‌افزار اندرویدی موجود در گوگل پلی شاید رقم زیادی نباشد، اما هنگامی که گزارش‌های مربوط به سود اپل از این فروشگاه را می‌خوانیم ورق کاملا به نفع کوپرتینویی‌ها برمی‌گردد. در سه ماهه آخر سال 2017 اپ استور حدود 11.5 میلیارد دلار عایدی برای اپل داشته است؛ مبلغی حدود دو برابر گوگل پلی و برنامه‌هایش در مدت زمانی مشابه سال گذشته.

برای درک بهتر اهمیت فروشگاه نرم‌افزاری برای سیستم عامل اختصاصی باید اشاره‌ای نیز به بلک‌بری و مایکروسافت داشته باشیم؛ شرکت‌هایی که علی‌رغم داشتن سیستم عامل‌هایی با عملکرد فنی بالا به دلیل عدم وجود پلت فرمی مناسب برای عرضه نرم‌افزارهای مورد نیاز کاربران خود، در نهایت شاهد شکست ویندوزفون و BlackBerry OS بودند.

در اولین دهه از عمر اپ استور، این فروشگاه تمامی توقعات ما را برآورده کرده است. از تولید نرم‌افزارهای خلاقانه توسط توسعه‌دهندگان، تا تولید نرم‌افزارهایی توسط کاربران برای رفع نیازهای روزانه خود. این تنها آغاز راه است. فکر کردن به این که در دهه بعدی توسعه‌دهندگان و کاربران عادی چه نرم افزارهایی در این فروشگاه بارگذاری خواهند کرد، موجب خوشحالی و غرور می‌شود. (از طرف قائم مقام شرکت Worldwide Marketing)

اپ استور و آی‌فون زندگی ما را تغییر دادند. اولین بازی ما همزمان با باز شدن اپ استور رونمایی شد. حالا پس از گذشت ده سال، ما ده بازی از جمله Temple Run را که بیش از یک میلیارد دانلود داشته است، روانه بازار کرده‌ایم. استودیوی ما کار خود را با دو نفر آغاز کرد و طی این سال‌ها به 35 نفر رسیده است. بدون اپ استور هیچ کدام از این کارها شدنی نبود. (بنیان‌گذاران استودیوی Imangi)

از همان روز اول اپ استور راحت‌ترین راه را برای دسترسی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به بیشترین تعداد کاربران ممکن باز کرد. این فروشگاه با حذف بسیاری از مشکلات و مستقیم‌سازی مسیر دسترسی به کاربران، کاری کرد که ما بدون نگرانی از توزیع نرم‌افزارهایمان، تمام سعی و تلاش خود را متمرکز برای برآوردن آرزوهایمان کرده و بهترین نرم‌افزارها را تولید کنیم. در طی این ده سال اپ استور تبدیل به غنی‌ترین، متمایزترین و در دسترس‌ترین اکوسیستم نرم‌افزاری موجود شده که دنیا به خود دیده است. (Marco Arment، توسعه‌دهنده نرم‌افزاری)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH