ویژگی‌های جدید برای کاربران واتس‌اپ در اندروید!

واتس‌اپ اخیرا نسخه جدید بتای پیام‌رسان را برای اندروید منتشر کرده است. نسخه 2.18.214 این پیام‌رسان ویژگی جدیدی را دارد که به کاربر در هنگام دیدن نوتیفیکیشن پیام، قابلیت انجام عمل جدیدی ارایه می‌دهد، این قابلیت تاکنون برای یک پیام‌رسان منحصربه‌فرد است.

تاکنون کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ می‌توانستند در هنگام دیدن یک نوتیفیکیشن پیام جدید، آن را در همان حالت پاسخ دهند (با زدن بر روی گزینه reply) یا آنکه این نوتیفیکیشن را حذف کرده و در زمان مناسب از داخل اپ پیام‌رسان بررسی کنند و جواب دهند. با وجود این، سرویس پیام‌رسان متعلق به فیس‌بوک، در نسخه بتای اخیر خود یک دکمه جدید (Mark as Read) را در کنار دکمه reply برای انتخاب “علامت زدن به‌عنوان خوانده‌شده” در نظر گرفته است. همان‌گونه که از اسم این ویژگی مشخص است، کاربر می‌تواند چت‌های مختلف را به‌عنوان خوانده‌شده علامت بزند و شخص دیگر در آن طرف، دو تیک آبی برای پیام را مشاهده کند.

به دلیل مسائل مختلف برای برنامه‌نویسی و توسعه اپ، واتس‌اپ در ابتدا ویژگی‌های جدید را برای نسخه بتا عرضه می‌کند. عموما اصلاحات و تغییرات گوناگونی لازم است صورت گیرد تا این ویژگی در برنامه اصلی قرار داده شود؛ اما با توجه به سوابق و عملکرد گذشته واتس‌اپ زمان زیادی طول نخواهد کشید تا این ویژگی در اپ اصلی قرار گیرد. همچنین ویژگی دیگری نیز در دست اضافه شدن است که حالت سکوت (mute) برای چت را از نوتیفیکیشن امکان‌پذیر می‌کند. این ویژگی در هنگامی‌که کاربر نمی‌خواهد نوتیفیکیشن را مشاهده کند، اما از آن‌طرف پیام ارسال می‌شود، بسیار مناسب است.

از ویژگی‌های اخیر دیگر این پیام‌رسان، اضافه شدن نمایش اسم منبع پیام فروارد شده است. ازاین‌پس پیامی که برای شخصی فروارد می‌شود، اسم آن شخص بالای آن قرار می‌گیرد. این ویژگی بیشتر برای این طراحی شده که کاربران هر خبری را بدون منبع باور نکنند. ویژگی‌های اخیر واتس‌اپ آن را تبدیل به یک پیام‌رسان بسیار مناسب برای استفاده و با کارایی گسترده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH