فیس‌بوک شهریار ربیعی را به‌عنوان سرپرست تیم توسعه چیپست‌های خود انتخاب کرد

گوگل که چند سال پیش تعدادی از نوابغ طراحی چیپست شرکت اپل را به سمت خود جذب کرده بود حالا یکی از این افراد حرفه‌ای خود را در رقابت با فیس‌بوک از دست داده است. به گزارش بلومبرگ، فیس‌بوک شهریار ربیعی را برای سرپرستی تیم توسعه سیلیکونی خود به خدمت گرفته است.

براساس صفحه لینکدین ربیعی، وی گروهی را برای طراحی تراشه‌هایی برای دستگاه‌های فیس‌بوک رهبری خواهد کرد، تیمی که یکی از نوآوری آن‌، ویژوال کور پیکسل است که اولین چیپ ویژوال سفارشی‌سازی شده شرکت بوده و به اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام اجازه گرفتن تصاویری با کیفیت +HDR را می‌دهد. ربیعی با گوگل همکاری می‌کرد تا اینکه در طول همین ماه به فیس‌بوک پیوست.

فیس‌بوک چندماه پیش زمانی که لیست موقعیت‌های شغلی خود را برای یک تیم جدید ارایه نمود، این فرضیه به ذهن متبادر می‌شد که شرکت به دنبال ساخت پردازنده‌های قدرتمند است. یکی از این موقعیت‌های شغلی مدیریت یک «تیم توسعه SoC/ASIC، فریمور و درایور» بود. در حالی‌که فیس‌بوک یکی از کمپانی‌های بزرگ دنیا است ولی در زمینه سخت‌افزار همانند اپل و سایر شرکت‌های تکنولوژی معروف نیست. به‌کارگیری یک متخصص کارکشته که سرپرست تیم تراشه گوگل نیز بوده می‌تواند شرکت را در رسیدن به اهدافش یاری کند و مانع هدر رفت زمان و منابع برای آن شود.

شرکت در مصاحبه با بلومبرگ از صحبت درباره ربیعی و تیم جدیدش سرباز زده و بنابراین معلوم نیست آیا فیس‌بوک چیپ‌های ساخت خود را در دستگاه‌هایی که در حال توسعه آن‌هاست استفاده خواهد کرد یا نه. طبق گزارش‌های قبلی، فیس‌بوک در حال کار برای ساخت یک تبلت برای تماس‌های ویدیویی و یک اسپیکر هوشمند شبیه اسپیکرهای هوم گوگل و اکو آمازون است. این خبر گفته است که ربیعی گزارش‌های خود را به اندرو باسورف مدید واحد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت خواهد داد. اینکه این موضوع به معنی تصمیم فیس‌بوک برای استفاده از چیپ‌های جدید خود در دیوایس‌های آکیولوس است چیزی است که باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH