اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس 2018 احتمالا با اسکنر عنبیه چشم عرضه می‌شود

ماه گذشته اخباری شنیده شد مبنی بر این‌که سامسونگ احتمالا فناوری تشخیص چهره 3 بعدی را به عنوان جایگزین دائمی اسکنر عنبیه بر روی پرچم‌دار گلکسی S10 آینده خود عرضه نخواهد کرد. طرح این شایعه شاید نقطه مناسبی برای آغاز انتشار اخباری جدید باشد.

یکی از اعضای انجمن XDA Developer با نام deadman96385 به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهند گلکسی گرند پرایم پلاس نسخه 2018 احتمالا مجهز به اسکنر عنبیه چشم خواهد بود؛ قابلیتی که احتمالا سامسونگ در پرچمداران آینده خود از آن بهره نخواهد برد. در فهرست شماره مدل‌ها، محصولی با اسم رمز grandppirislte به چشم می‌خورد و انجمن XDA در اوایل سال جاری ازاین موضوع پرده برداشت.

 

استفاده از اسکنر عنبیه بر روی اسمارت‌فون گلکسی S8

صرف‌نظر از این‌که کلمه iris در شماره مدل مربوط به گلکسی گرند پرایم پلاس دیده می‌شود؛ deadman96385 به شواهدی دست یافته است که صحت این امر را با توجه به برخی فایل‌های فیرمور به اثبات می‌رسانند. این فایل‌ها شامل یک درایور موسوم به ktd2692_iris بوده و نشان می‌دهند که درایور استاندارد ktd2692 (که برای LED پنل جلویی دستگاه استفاده می‌شد) به منظور فعال‌سازی LED به‌کار گرفته می‌شود و امکان عملکرد سیستم اسکن عنبیه را فراهم خواهد کرد.

پیش‌تر گزارشی از سوی وبسایت Korea Herald در سال 2018 نشان داد که سامسونگ در سال 2019، فرآیند فروش دستگاه‌های میان‌رده مجهز به قابلیت اسکن عنبیه را آغاز می‌کند و حقیقت اخیرا کشف شده پیرامون گلکسی گرند پرایم پلاس 2018 نیز می‌تواند پیرو همین گزارش باشد.

سایر مشخصات شایعه شده در خصوص گلکسی گرند پرایم پلاس شامل تراشه اگزینوس 7870، نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 540×960 پیکسل و یک باتری 3630 میلی‌آمپرساعتی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH