هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال بدانید

با نزدیک شدن به نیمه دوم سال 2018 انتظار مشتاقان گوگل به سر خواهد رسید و دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال به بازار فروش عرضه خواهند شد. همانند دو نسل گذشته، گوگل نسل سوم پیکسل خود را در اکتبر ارایه خواهد کرد و بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند منتظر یک گوشی جذاب از نرم‌افزارها و سیستم عامل اندورید قدرتمند هستند. ویژگی‌های جدید سخت افزاری که این دو نسل از گوشی‌های هوشمند گوگل از آن برخوردارند نظر بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را به خود جلب کرده است. در این مطلب به برخی از بروزرسانی‌های سخت افزاری این دو گوشی هوشمند می‌پردازیم و تفاوت آن را با نسل گذشته پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بیان می‌کنیم.

طراحی

پیش از این درباره ویژگی‌های عمومی دو گوشی هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مطالبی منتشر شده بود که حکایت از این داشت که پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال هر دو از دو نسل گذشته گوگل بزرگ‌تر هستند اما شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه این دو نسل جوان و تازه وارد از محافظ صفحه نمایش نیز برخوردارند. به نظر می‌رسد که پیکسل 3 با صفحه نمایش 5.3 اینچی با قاب‌های بالا و پایین از ال‌جی جی 6 الگوبرداری شده است. از سوی دیگر پیکسل 3 ایکس ال با صفحه نمایش متفاوت و نمایشگر 6.2 اینچی و یک بلندگوی استریو در پایین قاب جذابیت بیشتری نسبت به پیکسل 3 دارد. Leaksters می‌گوید که با وجود این تغییرات، این دو نسل جوان تفاوتی با دو نسل پیشین پیکسل ندارند و قاب پشتی آنها بسیار شبیه نسل‌های قدیمی است، با همان ترکیب فلز و شیشه و یک دوربین واحد در همان نقطه قبل و یک اسکنر اثرانگشت در همان مکان پیشین.

دوربین

در سال گذشته گوگل از لنز دوگانه در گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. با این وجود در دو نسل از پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال هنوز هم شاهد دوربین با تک لنز هستیم. با این حال شرکت گوگل با افزودن حالت پرتره به مجموعه حالت‌های دوربین گوشی‌های هوشمند خود و با داشتن یک الگوریتم نسبتاً قوی در تشخیص چهره و ایجاد عمق میدان در تصاویر کمی توانسته متفاوت عمل کند و نظر منتقدان را جلب کند. اما امسال شرکت گوگل دل به دریا زده و با ارایه دوربین دوگانه سلفی توقع‌ها را بالا برده است. البته دوربین اصلی همچنان و مانند نسل‌های پیشین تک لنز است. اما سوال اینجاست که چرا دوربین دوگانه سلفی؟ برخی بر این باورند که دوربین دوگانه سلفی برای مسائل امنیتی و باز شدن قفل از طریق تشخیص چهره دقیق‌تر و بهتر عمل می‌کند. البته نمی‌توان تا زمان عرضه این دو گوشی هوشمند پاسخ واحدی برای این پرسش یافت.

ضربه‌های کمتر

گوگل پیکسل 3 ویژگی شگفت انگیز خاصی ندارد اما نمی‌توان از پشتیبانی این گوشی هوشمند از نسخه 9 اندروید چشم پوشی کرد. از طرفی شرکت گوگل در حال حرکت به سوی بهره برداری از رابط کاربری مبتنی بر ژست است. رابط کاربری مبتنی بر ژست (gesture) بدان معناست که نیازی به کنترلگرهای زیادی در اطراف وجود ندارد. این ویژگی برای افرادی که اندروید P بتا را در دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند، آشنا است. با این حال، Pixel 3 و Pixel 3 XL اولین گوشی‌های گوگل هستند که برای استفاده از این رابط کاربری مبتنی بر ژست خارج از عرف کار می‌کنند. شاید بتوان ادعا کرد که گوگل به دانش کافی برای افزودن این ویژگی و تجربه آن دست یافته است.

بیش از یک فشار ساده روی صفحه نمایش

گوگل مدت‌هاست که با اچ‌تی‌سی همکاری دارد و به طبع در به کار بردن برخی ویژگی‌ها از آن الگوبرداری کرده است. اما این بدان معنا نیست که گوگل حرفی برای گفتن ندارد. لبه حساس پیکسل 2 الگویی از لبه حساس به فشار اچ‌تی‌سی است. سؤال اینجاست که با توجه به علاقه‌ای که چند سالی است شرکت گوگل در به کار بردن لبه‌های حساس به فشار پیدا کرده آیا Google Pixel 3 پیشرفت‌های HTC U12 را دریافت می‌کند؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است یادآوری کنیم که فناوری لبه‌های حساس به فشار HTC U12 فقط در مورد فشار دادن و ضربه زدن به گوشی نیست. به کمک این ویژگی گوشی هوشمند می‌تواند احساس کند که شما با کدام دستتان گوشی را نگه داشته‌اید. سپس حساسیت صفحه نمایش را در سمتی که دست شما راحت‌تر است، افزایش می‌دهد.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید گوگل در نسل سوم گوشی‌های هوشمند خود می‌تواند نظر خریداران و منتقدان همیشگی‌اش را جلب کند یا باید مجددا تمرکزش را بر روی موتور جستجو و توسعه سایر محصولاتش بگذارد. باید تا چند ماه دیگر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH