یک گزارش جالب: درآمد اپ استور حتی با عدم احتساب کاربران چینی همچنان از گوگل پلی بیشتر است!

مطابق پیش‌بینی‌ها، اپ استور تا این لحظه از سال از نظر میزان درآمد بر پلی استور گوگل پیشی گرفته است. همه ما می‌دانیم که کاربران اندروید پول کمتری بابت اپلیکیشن‌ها خرج می‌کنند و از طرفی جایگزین دیگری مانند اپ استور آمازون نیز در دسترس آن‌ها قرار دارد. البته نباید این واقعیت را نیز فراموش کرد که گوگل پلی برخلاف اپ استور در چین قابل دسترس نیست.

اما به‌هرحال، گزارشی از Sensor Tower گفته است که میزان درآمد اپ استور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۹ برابر درآمد گوگل پلی بوده است، یعنی ۲۲.۶ میلیارد دلار در برابر ۱۱.۸ میلیارد دلار. با این‌حال، درآمد هردو این فروشگاه‌ها نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ است؛ این رقم برای اپ استور ۲۵.۸ درصد و برای گوگل پلی ۲۹.۷ درصد محاسبه شده است.

ترندهای امسال پیش‌بینی کرده‌اند که خرید اپلیکیشن‌ها از اپ استورها همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. اما برای مقایسه بد نیست بدانید که در سال گذشته اپ استور ۳۸.۵ میلیارد دلار کسب درآمد داشته، درحالی‌که این رقم برای گوگل پلی ۲۰.۱ میلیارد دلار بوده است. بنا به این گزارش، این میزان افزایش در فروش دو فروشگاه به علت اپلیکیشن‌‌های اشتراکی‌ مانند نتفلیکس، تیندر و اسپاتیفای بوده، به‌طوری‌که نتفلیکس در بین اپلیکیشن‌های غیر گیمینگ بالاترین میزان فروش را داشته است.

با وجود این، اپلیکیشن‌های گیمینگ همچنان بخش اعظم فروش هر دو این فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. کاربران در هر دو استور در مقایسه با شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹.۱ درصد هزینه بیشتری صرف خرید بازی کرده‌اند که ۷۸ درصد از کل درآمدها را تشکیل داده است.

میزان دانلود اپلیکیشن نیز در هر دو اپ استور بالا بوده، به‌طوری که این میزان در مورد اپ استور ۱۳.۱ درصد و درباره گوگل پلی ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است.

اما نکته جالب این که در هر دو فروشگاه، فیس‌بوک در رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های بیشتر دانلود شده، در چهارتای اول قرار دارد؛ واتس‌اپ، مسنجر، فیس‌بوک و اینستاگرام. اما در مورد بازی‌ها، PUBG Mobile همچنان پیشرو است و در ادامه آن نیز Helix Jump و Subway Surfers قرار دارند.

Sensor Tower اطلاعات جالب دیگری نیز منتشر کرده است از جمله این که، حتی با فرض اینکه اگر استور اپل در چین نیز قابل دسترس نبود، در این صورت این فروشگاه در شش ماهه نخست ۲۰۱۸، حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار درآمد داشته که یعنی به عبارتی ۳۰ درصد از درآمد گول پلی بیشتر است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که اپ استور با داشتن کم‌تر از نصف کل دانلودها، تقریبا دو برابر رقیب اصلی خود کسب درآمد کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH