هند در تسخیر چشم بادامی‌ها؛ پیشتازی شیائومی و سامسونگ در این بازار بزرگ

چندی پیش خبری مبنی بر تلاش‌های اپل برای افزایش سهم خود در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند منتشر شد. امروز نیز شاهد انتشار خبری بودیم که در آن حدس زده می‌شد اچ‌تی‌سی به زودی بازار کشور هند را ترک خواهد کرد. اما جدای از شرکت‌های گفته شده، برندگان بزرگ این بازار در دومین سه ماهه از سال جاری شرکت‌های شیائومی و سامسونگ هستند که هر کدام موفق به انتقال 9.9 میلیون دستگاه به این کشور شده‌اند. این تعداد که از بازه زمانی ماه آپریل تا ژوئن به بازار تزریق شده‌اند، رکورد جدیدی را در این زمینه برای هر دو شرکت به ارمغان آورده‌اند.

روی هم رفته باید گفت شیائومی با وجود اختلاف ناچیز توانسته است سامسونگ را در این بازار شکست دهد. بر اساس گزارش شرکت Canalys، هر دو شرکت سهمی 30 درصدی از این بازار داشته‌اند. شیائومی افزایشی 106 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند و سامسونگ نیز با افزایش 47 درصدی بیشترین نرخ رشد شرکت را در دو سال و نیم گذشته در این بازار نشان داده است. مشهورترین گوشی کره‌ای‌ها در هند طی دومین سه ماهه سال 2018 اسمارت‌فون گلکسی J2 پرو با میزان انتقال 2.3 میلیون دستگاه بوده است. مدل برتر در این زمینه برای شیائومی گوشی ردمی 5A با میزان انتقال 3.3 میلیون دستگاه است.

پس از این دو شرکت، ویوو دیگر شرکت چینی با سهم 11 درصدی و انتقال 3.6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون قرار دارد. ویوو اگرچه در مقایسه با سال گذشته 2 درصد از بازار خود در هند را از دست داده است، اما در تعداد انتقال گوشی‌های خود افزایشی 35 درصدی را تجربه می‌کند. در جایگاه چهارم نیز شرکت اوپو قرار دارد که دارای سهم 10 درصدی از این بازار با انتقال 3.1 میلیون دستگاه به بازار این کشور است.

در دومین سه ماهه از سال 2018 بیش از 32.6 میلیون دستگاه به بازار کشور هند تزریق شده است. این تعداد هندست نشان از رشدی 22 درصدی در مقایسه با 26.8 میلیون دستگاه مدت مشابه در سال گذشته دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH