گوریلا گلکس 6 از نمایشگر گوشی شما در برابر 15 سقوط از ارتفاع 3 پایی محافظت خواهد کرد!

احتمالا تاکنون بیش‌تر از آن‌چه که به‌خاطر داشته باشید، گوشی تلفن‌همراه از دستان شما سقوط کرده است و ناچارا بارها به فروشگاه محلی ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی بی‌سیم مراجعه نموده‌اید. اما امروز اخبار خوبی منتشر شده است. به لطف لایه محافظ ارتقایافته گوریلا گلس 6 که توسط کمپانی کورنینگ طراحی شده است، احتمالا در سال جاری می‌توانید نفس راحتی بکشید. به گفته این شرکت، گوشی‌های مجهز به روکش شیشه‌ای جدید از 15 سقوط آزاد از ارتفاع 1 متری (3.28 پا) بر روی سطوح سخت جان سالم به‌در بردند. کورنینگ می‌گوید که گوریلا گلس 6 محافظتی 2 برابری را در مقایسه با نسل قبلی خود ارایه می‌دهد.

آمار منتشر شده از سوی شرکت کورنینگ بسیارجالب به نظر می‌رسند. در این گزارش به مطالعه رفتار یک مصرف‌کننده توسط شرکت رسانه‌ای Toluna اشاره شده است. نیمی از صاحبان گوشی‌های هوشمند در طی سال برای 7 مرتبه هندست خود را به زمین می‌اندازند و در نیمی از این دفعات، سقوط از ارتفاع 1 متر یا کم‌تر رخ می‌دهد. این موضوع بدان معناست که گوریلا گلس 6 می‌تواند از ساختاری متفاوت بهره‌مند باشد. همچنین کورنینگ همین تست را بر روی ترکیبات رقابتی متشکل از آهک و آلومینیوم‌سیلیکات انجام داد؛ اما این ترکیبات تنها پس از یک نوبت سقوط دیگر قادر به حفاظت از دستگاه نبودند.

گوریلا گلس 6 از سوی چندین تولیدکننده مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است و بر اساس اظهارات کورنینگ، این محافظ شیشه‌ای ظرف چند ماه آینده عرضه خواهد شد.

جان بین، معاون‌ارشد و مدیرکل کمپانی کورنینگ می‌گوید:

“با افزایش وابستگی مصرف‌کنندگان نسبت به اسمارت‌فون‌های خود، شانس خسارات بالقوه ناشی از سقوط دستگاه نیز روند روبه رشدی را در پیش گرفته است. اکنون ارایه محافظت ویژه از سوی روکش‌های شیشه‌ای بیش از هر زمان دیگری حیاتی به نظر می‌رسد. کورنینگ گوریلا گلس 6 با حفاظت از دستگاه در سقوط‌هایی از ارتفاعات بالاتر در مقایسه با روکش گوریلا گلس 5 پیشرفت‌هایی داشته است؛ اما مسئله مهم‌تر این است که روکش مذکور برای حفاظت از دستگاه در برابر سقوط‌های چندباره مهندسی شده است.

دکتر جیمین امین، معاون‌ارشد فناوری و توسعه مواد اولیه ویژه در کمپانی کورنینگ می‌گوید:

“گوریلا گلس 6 یک ترکیب شیشه‌ای کاملا جدید است که به منظور ارایه سطح مقاومتی بسیار بالاتر نسبت به گوریلا گلس 5 می‌تواند به صورت شیمیایی تقویت شود. این موضوع به گوریلا گلس 6 امکان می‌دهد تا در برابر آسیب‌ها مقاومت بیش‌تری داشته باشد. بعلاوه با توجه به این‌که شکستگی‌های ناشی از سقوط، رویدادی محتمل به‌شمار می‌رود؛ لذا فشردگی اعمال شده به‌طور میانگین می‌تواند احتمال نجات دستگاه از سقوط‌های چندباره را افزایش دهد.”

همچنین شرکت کورنینگ لایه محافظ گوریلا گلس 6 را برای گوشی‌های مدرن بیش‌تری که در ساختار خود از 85 درصد شیشه استفاده می‌کنند، طراحی نموده است. روکش شیشه‌ای این دستگاه‌ها، تمامی بخش‌های جلویی و پشتی هندست را در بر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH