توییتر برخی اکانت‌های گروه‌های افراطی خشونت‌طلب را از لیست نتایج جستجو خود حذف نمود

براساس گزارشی که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد توییتر اقدام به مخفی کردن برخی حساب‌های کاربری از لیست نتایج جستجو‌‌ نموده است. گفته می‌شود این اکانت‌ها متعلق به گروه‌های راست افراطی آمریکا از جمله افرادی چون جیسون کسلر و ریچارد اسپنسر است.

توییتر

این دو نفر در ماه آگوست گذشته اقدام به سازمانی‌دهی تجمع راست‌های افراطی در شهر شارلوت ویلس نموده بودند که منجر به درگیری، آشوب و بروز خشونت در این ناحیه شد. در پی این خبر هیچ نتیجه‌ای در جستجوی اسامی آنها و حتی با سرچ مستقیم نام اکانت با استفاده از پیشوند @ در توییتر نشان داده نمی‌شود.

از طرف دیگر کاربران توییتر به این شرکت اعلام نموده‌اند که مایلند تا به اکانت‌های مربوط به ملی‌گرایان سفید، نئونازی‌ها و گروه‌های پیرو نظریه توطئه که از پلتفرم حذف شده‌اند، دسترسی داشته باشند و آنها را مشاهده کنند. در گذشته دسترسی به چنین کاربران و اکانت‌هایی که به گسترش و ترویج خشونت و تنفر در جامعه دامن می‌زد، مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود.

با افزایش آمار چنین اکانت‌هایی در این شبکه اجتماعی که به “بازیگران بد” مشهور شده‌اند، توییتر تصمیم گرفته است تا با تصفیه و حذف افراد نفرت‌پراکن و اکانت‌هایی که خشونت را ترویج می‌کنند، به مقابله با تنفرگرایی و خشونت‌طلبی برود و این پلتفرم را به یک مکان آرام‌، صمیمی‌تر و گفتگو‌محور تبدیل نماید.

با این حال توییتر تنها شبکه اجتماعی نیست که قصد دارد اثرات ناخوشایند گروه‌های نئونازی، ملی‌گرایان سفید و نظریه‌پردازان توطئه را در سایت خود کاهش دهد. در اوایل سال 2018 نیز، سایت یوتیوب سعی نمود ویدیو‌هایی با محتوای خشونت‌گرا و نفرت‌زا را از بانک عظیم ویدیو‌های خود حذف نماید ولی به اشتباه بسیاری از ویدیو‌های قانونی و بدون مشکل را نیز حذف نمود اما در نهایت یوتیوب توانست این اشتباه خود را تصحیح نماید و ویدیو‌های نامناسب را شناسایی و حذف نماید و اکنون با برنامه‌ریزی جدید ترتیب حذف ویدیو‌های مشابه در آینده را داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH