۱۰۰ روز با گلکسی S9 سامسونگ: تکامل یافته!

حدود ۱۰۰ روز است که از عرضه گلکسی S9 به بازار می‌گذرد. حتما در طول این مدت صحبت‌های زیادی درباره این گوشی شنیده یا خوانده‌اید. شکی نیست که گلکسی اس ۹ یک دستگاه بالارده محسوب می‌شود و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما ما در اینجا سعی داریم تا این اسمارت‌فون سامسونگ را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم قضاوت بهتری درباره آن داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کدام قابلیت‌های گلکسی اس ۹ را دوست داشتیم

نمایشگر عالی

سامسونگ و نمایشگرهای آن داستان موفقیتی است که بدون شک گلکسی اس۹ آخرین فصل آن محسوب می‌شود. به باور خیلی‌ها، صفحه‌نمایش این گوشی با هر زاویه دیدی بهترین وضوح را در بین تمام اسمارت‌فون‌های موجود در بازار دارد. بی‌تردید سامسونگ تنها شرکتی است که بیشترین گزینه‌ها را برای وفق دادن نمایشگر با سلیقه‌ کاربر در اختیار او قرار می‌دهد.

سریع‌ترین دوربین

دوربین گلکسی اس۹ حداقل در یک زمینه می‌تواند رکوردشکن باشد و آن، سرعت است. هیچ اسمارت‌فون اندرویدی دیگری، در این زمینه به پای این هندست نمی‌رسد. شما با این اسمارت‌فون می‌توانید مطمئن باشد که هیچ لحظه مهمی را از دست نخواهید داد. البته این موضوع هرگز به معنای فدا کردن کیفیت تصویربرداری نبوده است. اکثر عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس۹، بسیار شارپ و شفاف هستند.

AndroidPIT Samsung Galaxy S9 0984

کامپکت و خوش‌ساخت

با توجه به اینکه شما قرار است از گوشی خود برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد ظاهر دستگاه است. هر چند ظاهر گلکسی اس۹ برای عده‌ای ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر برسد، اما ارگونومیک و خوش‌ساختی گوشی به هیچ‌وجه قابل انکار نیست. گلکسی اس۹ دستگاهی است که به هنگام گرفتن آن در دستانتان، احساس بسیار خوبی به شما دست می‌هد.

لوازم جانبی فراوان

لوازم جانبی همیشه باعث جذابیت یک اسمارت‌فون بوده است، اما یک گوشی اندرویدی صرفا می‌تواند تعداد محدودی از این لوازم را در اختیار داشته باشد. اگر قصد خرید یک گلکسی اس۹ را دارید، می‌توانید مطمئن باشید که تقریبا کاور و کیس هر سازنده‌ای مناسب گوشی شما خواهد بود. اما به غیر از این‌ها، خود شرکت سامسونگ نیز اکسسوری‌های دیگری برای گلکسی اس۹ در نظر گرفته که تک‌تک آن‌ها خارق‌العاده هستند. برای مثال، DeX Dock و DeX Pad را در نظر بگیرید که با آن‌ها می‌توان اسمارت‌فون را تبدیل به یک لپ‌تاپ کرد.

بسیار امن‌تر از هر اسمارت‌فون دیگر

تقریبا هر گوشی هوشمندی مجهز به یک سنسور اثر انگشت است. اما سازندگان این سنسورها، محصولات بهتری را برای سامسونگ توسعه داده‌اند. در گلکسی اس۹، شما تحت تاثیر محل قرارگیری سنسور و سرعت آن قرار خواهید گرفت. اما اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه امن باشید می‌توانید از اسکنر عنبیه چشم بهره بگیرید که تنها توسط سامسونگ ارایه شده است. هر چند این اسکنر کمی کُند عمل می‌کند، اما از هر راهکار بیومتریک دیگری امن‌تر است. فقط به خاطر داشته باشید که اگر از فناوری بیومتریک برای افزایش امنیت گوشی خود استفاده می‌کنید، رمز ضروری آن نباید «۱۲۳۴» باشد.

چه چیزهایی درباره گلکسی اس۹ ناامید کننده است

باتری ضعیف

به‌دنبال فاجعه باتری‌های گلکسی نوت ۷، سامسونگ همیشه تصمیم به استفاده از گزینه‌های کم ریسک‌تر در گوشی‌های خود داشته است. شاید تصمیم عاقلانه‌ای باشد، اما یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای رزولوشن بالا و پردازنده سریع گلکسی اس۹، باتری چندان قدرتمندی نیست.

به‌روزرسانی‌های نه‌چندان به‌موقع

یک اسمارت‌فون رده‌بالا تنها به‌خاطر پولی که بابت آن پرداخت می‌شود، رده‌بالا به‌حساب نمی‌آید، بلکه نیاز به این دارد که به‌طور مستمر از طرف سازنده خود مورد پشتیبانی قرار گیرد. در مورد این دستگاه، سامسونگ متاسفانه این‌گونه عمل نکرده است. در حالی‌که اکثر پچ‌های امنیتی برای آپدیت اندروید به نسخه ۸.۱، به سرعت در حال عرضه شدن هستند، اما اس۹ همچنان از اندروید ۸ بهره می‌برد. با توجه به اینکه، اوضاع در مورد گلکسی اس۸ و اس۷ هم به همین منوال بود، نباید امید چندانی به بهبود آن در اس۹ داشت.

نرم‌افزار

خیلی‌ها، رابط کاربری ارایه شده توسط سامسونگ را دوست ندارند. از طرفی، کمتر سازنده‌ای مانند سامسونگ، این ‌همه برنامه اضافی برای دستگاه‌های خود معرفی کرده است. درحالی‌که گوگل تقریبا همه اپلیکیشن‌های مورد نیاز یک گوشی هوشمند را پوشش داده، دیگر نیازی به معرفی نسخه‌ مشابه آن‌‌ها وجود ندارد.

samsung galaxy s9 people edge c2vx

فاقد دوربین دوگانه

نداشتن یک دوربین دوگانه، آن هم در بازار کنونی اسمارت‌فون‌ها، ضعف بزرگی برای گلکسی اس۹ محسوب می‌شود. هر چند دوربین دوم مدل پلاس ممکن است کیفیت تصویر را خیلی زیاد افزایش ندهد، اما امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

نه آن‌چنان بالاتر از گلکسی اس۸        

استراتژی مرسوم در بین سازندگان اسمارت‌فون‌ها این است که معمولا هر دو یا سه سال یکبار اقدام به یک تغییر عمده و اساسی در مدل‌های قبلی خود می‌کنند. اما گلکسی اس ۹، تفاوت‌های اندکی با گلکسی اس۸ دارد که در مشتری هیچ انگیزه‌ای برای خرید آن ایجاد نمی‌کند. حتی بدتر از آن اینکه، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند گلکسی اس۸ را تقریبا با همان امکانات اما با قیمت پایین‌تر خریداری نمایند.

AndroidPIT Samsung Galaxy S8plus 1969

نتیجه‌گیری: ۱۰۰ روز پس از عرضه گلکسی اس ۹

کار با گلکسی اس ۹ لذت‌بخش است، هیچ شکی در این نیست. اما اگر تصور می‌کنید که این گوشی بالارده، بهترین گوش هوشمندی‌ است که می‌توانید در بازار تهیه کنید، تصور اشتباهی است. برای اینکه برندهای دیگری هم وجود دارند که محصولاتی با همان قدرت اس۹ معرفی کرده‌اند، به‌طوری‌که حتی ممکن است ارزان‌قیمت‌تر از آن نیز باشند. درست است که سامسونگ همچنان نمایشگرهای بهتری برای گوشی‌های خود می‌سازد، اما این موضوع تنها یک جنبه از موارد مختلفی است که در ارزیابی کلی یک محصول تاثیرگذار است. با همه این تفاسیر و با توجه به کاستی‌های گلکسی اس۹، باید منتظر مدل بعدی این سری یعنی گلکسی اس۱۰ باشیم تا شاید با ابداعات و نوآوری‌های بیشتری که عرضه می‌کند بتواند علاقمندان این گوشی‌ها را تا حدودی راضی نگه دارد.

نظر شما درباره گلکسی اس۹ چیست؟ آیا این هندست، استانداردهای یک دستگاه بالارده را داراست؟ اگر تجربه استفاده از این اسمارت‌فون سامسونگ را دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH