بررسی بازی (Car Driver 4 (Hard Parking: پارک خودرو در سخت‌ترین شرایط!

رانندگی یکی از چالش‌های زندگی جوانان در دنیای امروزی است. همه به‌دنبال فراگیری این هنر هستند. این روزها برای اخذ گواهینامه، شاید می‌بایست از چیزی شبیه به هفت خان رستم عبور کرد! برخلاف عقیده اکثر افراد، رانندگی با سرعت‌های بالا و در اتوبان‌ها با اینکه آدرنالین خون را بالا می‌برد اما نیازی به مهارت بالا ندارد و در واقع این عبور از جاهای تنگ و باریک و در سرعت‌های پایین است که شما را به چالش می‌کشد. پارک خودرو یکی از سخت‌ترین کارهایی است که در رانندگی مجبور به فراگیری آن هستید و در واقع غول مرحله آخر به شمار می‌رود.

تاکنون استودیوهای بازی‌سازی بسیاری به سمت ساخت نمونه‌های هیجانی همچون آسفالت رفته‌اند اما برخی نیز تصمیم گرفتند تا مهارت‌های شما را به‌دور از هیچ‌گونه هیجانی افزایش دهند. BYCODEC GAMES یکی از همین سازندگان است که با ساخت بازی (Car Driver 4 (Hard Parking شما را به چالشی سخت دعوت می‌کند و آن چیزی نیست جز، عبور از راه‌های باریک برای پارک خودرو! امروز تصمیم گرفتیم تا در آی‌تی‌رسان به بررسی این بازی زیبا بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که Hard Parking چه چیزی برای شما در نظر گرفته، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بعد از نصب و اجرای این بازی 76 مگابایتی با منو اصلی آن مواجه می‌شوید که در سمت راست برخی المان‌ها برای دسترسی به تنظیمات و شروع بازی قرار گرفته و در سمت چپ لیست مراحل بازی که شامل 7 تم مختلف می‌شود، به چشم می‌خورند. روند کلی بازی به این‌صورت است که شما می‌بایست بخش اول را اجرا کنید و در حدود 90 درصد مراحل آن را پیش ببرید تا بتوانید وارد سطح بالاتری شده و از تم متفاوت با حضور یک خودرو بهتر بهره‌مند شوید. در گام نخست 70 مرحله در انتظار شماست که اگر بتوانید بیش از 65تای آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید وارد تم بعدی شوید و شاهد چالش‌های متفاوتی باشید.

(Car Driver 4 (Hard Parking بازی شگفت‌انگیزی نیست و برای شما سورپرایز خاصی ندارد. پیش از نصب نیز می‌دانید که قرار است یک خودرو به شما بدهند تا از موانعی آن را عبور دهید و به محل مورد نظر برای پارک برسید. بنابراین مورد عجیب و غریبی پیش‌روی‌تان نیست؛ اما آن‌قدر این عمل خوب صورت گرفته که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

پدال گاز و ترمز در سمت راست صفحه قرار گرفته و در گوشه بالا هم می‌توانید خودرو را در حالت دنده عقب و یا جلو قرار دهید. سمت چپ نیز یک فرمان هیدرولیک (!) دیده می‌شود که با چرخاندن آن می‌توانید خودرو دل‌بندتان را به این سو و آن سو هدایت کنید. البته برای کنترل این عزیز، دو راه دیگر نیز در دسترس است. می‌توانید از بخش تنظیمات فرمان را تغییر داده و به‌جای آن از دو کلید بهره‌مند شوید و یا آنکه کلا قید کلیدها را بزنید و با استفاده از سنسورهای موجود در گوشی هوشمندتان، خودرو را کنترل کنید؛ به این صورت که با چرخاندن گوشی به هر سمت،‌ خودرو نیز به همان‌جا هدایت خواهد شد. این تغییرات را می‌توانید از بخش تنظیمات اعمال کنید. در صورتی که بخواهید از فرمان استفاده کنید، حتی این قابلیت را دارید که سایز آن را کوچک و بزرگ کنید تا بتوانید جهت کنترل بهتر آن را با سایز انگشت‌تان هماهنگ سازید. در واقع سازنده درک درستی از بازی داشته و راه‌های مختلفی را برای کنترل خودرو در اختیارتان قرار داده تا تحت هر شرایطی بتوانید بازی کنید و مراحل را پیش ببرید.

زاویه دوربین در این نوع بازی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که همه چیز به دید شما بستگی خواهد داشت. در صورتی که تغییری در زاویه دوربین ایجاد نکنید، خود بازی به‌صورت اتوماتیک بهترین حالت را برای‌تان در نظر خواهد گرفت؛ اما بازهم قادر به تغییر آن هستید و حتی می‌توانید از نماهای دور و یا نزدیک نیز به‌کار خود ادامه دهید. با این حال عدم استفاده از نماهای داخلی خودرو تا حدی موجب شده که شاهد یک شبیه ساز خیلی خوب و کامل برای رانندگی نباشیم. حتی سازنده می‌توانست با استفاده از آینه و یا دوربین عقب (یا حتی سنسورهای موجود در اطراف خودرو) درک بهتری از موقعیت به شما بدهد.

(Car Driver 4 (Hard Parking با توجه به حجم نسبتا کمش از گرافیک خوبی برخوردار بوده و موانع بر سر راه و در مجموع تمامی المان‌ها با جزئیات مناسبی دیده می‌شوند. البته اگر کمی بر روی خودرو زوم کنید، متوجه برخی نواقص و کم کاری‌ها خواهید شد. با این حال در ساخت بازی توجه زیادی به جزئیات شده است و حتی چراغ‌های خودرو نیز مدام در حالت‌های مختلف روشن و خاموش می‌شوند تا بدانید که در حال حاضر خودرو در چه وضعیتی قرار دارد. BYCODEC GAMES سعی کرده تا با به‌کارگیری رنگ‌های مختلف علاوه بر افزایش جذابیت بازی موانع را از یکدیگر تفکیک کند. از بخش تنظیمات نیز می‌توانید رنگ خودرو را تغییر دهید. در حالت کلی بازی از تنوع مراحل خوبی برخوردار بوده و شامل بخش‌های متفاوتی می‌شود هرچند که به عقیده ما میزان سختی آن‌ها یکنواخت نیست. مثلا ممکن است برای عبور از یک مرحله تایم زیادی را صرف کنید در حالی که مراحل بعدی خیلی راحت‌تر به پایان می‌رسند!

برای رساندن خودرو به مقصد کار سختی را در پیش دارید! در برخی مراحل همان بیرون آوردن اتومبیل از پارک، سخت‌ترین بخش مرحله است و نیازمند تغییر جهت‌های کوتاه خودرو به طرفین بوده تا بالاخره این عزیز از پارک خارج شود! در راه موانع متفاوتی را شاهد خواهید بود. شما حتی اگر یک برخورد کوچک با یکی از موانع داشته باشید قادر به ادامه بازی نیستید و می‌بایست دوباره از ابتدای مرحله کارخودتان را آغاز کنید؛ این را هم بدانید که تا آن قسمت به پایان نرسد، خبری از مرحله بعد نیست. موانع سر راه‌تان گاهی متحرک بوده و گاهی عجیب و غریب هستند! به‌عنوان مثال در برخی مراحل می‌بایست به‌روی کانتینرها بروید و بعد از عبور از یک راه پر پیچ و خم به مقصد برسید. جالب است بدانید که رسیدن به مقصد به‌معنی پارک کامل خودرو نیست! همین که بخشی از لاستیک به خط پایان برسد، شاهد پیام عبور موفقیت آمیز از آن مرحله خواهید بود و کار تمام است.

با تمام این‌ها سازنده در برخی قسمت‌ها ضعیف عمل کرده است. مثلا برخی موانع در سر راه وجود دارند که حتی اگر با سرعت بالا نیز به آن‌ها برخورد کنید، گیم‌آور نخواهید شد (حتی ماشین نیز آسیبی نمی‌بینید!) و همچنان قادر به ادامه راه هستید؛ این در حالی‌ست که اکثر موانع حتی با یک برخورد کوچک نیز شما را به ابتدای مرحله می‌فرستند! از دیگر نقاط ضعف این بازی زیبا می‌توان به موسیقی و در کل صداگذاری آن اشاره کرد. برخلاف بازی‌های امروزی همچون Dancing Line که صدا و موسیقی از جمله نقاط قوت به‌شمار می‌روند، سازنده برای (Car Driver 4 (Hard Parking هیچ تلاشی نکرده و کلا قید بخش مهمی همچون صدا را زده است. حتی در صورتی که صدا را تا انتها بالا ببرید، خبر خاصی از صدای موتور خودرو نخواهد شد! موسیقی در نظر گرفته شده برای بازی نیز چنگی به دل نمی‌زند و خیلی ساده و ملایم است و حتی نمی‌توانید آن را تغییر دهید. جالب است بدانید که حتی هنگام برخورد با موانع نیز صدای خاصی به گوش‌تان نمی‌رسد!

بازی (Car Driver 4 (Hard Parking

به‌صورت کلی (Car Driver 4 (Hard Parking یک بازی برای تقویت رانندگی شماست و ذهن‌تان را درگیر خواهد کرد چرا که تا حد زیادی مطابق با واقعیت ساخته شده و در صورتی که درک درستی از خودرو و نحوه پارک صحیح آن نداشته باشید، نمی‌توانید در این بازی به‌جایی برسید. با این حال اگر هم‌اکنون به دنبال اخذ گواهینامه هستید، می‌توانید با نصب این بازی علاوه‌بر پر کردن اوقات فراغت، پارک کردن خودرو را تمرین کنید و بدانید که در صورت برخورد خودرو با یک مانع، نیازی به پرداخت جریمه نخواهید داشت! شما می‌توانید این بازی زیبا را برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دانلود کنید.

مزایا

  • تعداد مراحل بسیار زیاد
  • کنترل بسیار خوب خودرو
  • گرافیک مطلوب
  • شخصی‌سازی قابل قبول

معایب

  • صداگذاری بازی تعریفی ندارد
  • میزان سختی مراحل روند یکنواختی ندارد!
  • وجود تبلیغات در صورت اتصال به اینترنت

Cafebazar بررسی اپلیکیشن Clock: نمایش زمان به سبک گوگل!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH