آی‌فون ۸

۴ دلیل برای آن‌که آی‌فون ۸ اپل را نخریم!

سال ۲۰۱۷ کمپانی اپل همچون خیلی از شرکت‌های دیگر که در حوزه اسمارت فون فعال هستند، پرچم‌دارانی را معرفی کرد که یکی از آن‌ها آی‌فون ۸ نام دارد. در واقع این مدل نسبت به آی‌فون ۸ پلاس و آی‌فون ۱۰ نسخه ضعیف‌تری به حساب‌ می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا به دلایل نخریدن این گوشی بپردازیم.


دیزاین؛ از مد افتاده و دور از مدرنیته!

آی‌فون ۸

اپل با استفاده از ترکیب فلز و شیشه قصد مدرن کردن موبایل‌های خودش را داشته و باید گفت که در این راه به هیچ عنوان موفق نبوده است. با نگاه نخست به آی‌فون ۸ سریعا متوجه طراحی منسوخ شده آن می‌شوید که شما را یاد موبایل‌های ۲۰۱۴ و حتی قبل‌تر از آن می‌اندازد. برخلاف تصور اپل، در دیزاین مدرن همه‌چیز به ترکیب شیشه و فلز برنمی‌گردد. در حقیقت پیش از هر چیزی، ضخامت حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش و خود نمایشگر مطرح است. طراحی مدرن یا اصطلاحا Bazel-Less سعی می‌کند نوارهای زشت کنار پنل را تا حد زیادی کاهش دهد تا بتوانید محتواها را به‌صورتی جذاب تجربه کنید. خوش‌بختانه این دیزاین در قاب پشت هم تاثیراتی می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها، ماژول دوربین دوگانه است که در آی‌فون ۸ نادیده گرفته شده و این المان در مدل‌های گران‌قیمت‌تر حضور دارد. حتی اگر از این موضوع فاکتور بگیریم، نمی‌توانیم از بیرون‌زدگی تک‌لنز اسمارت فون غافل شویم. این ضعفی بزرگ در طراحی آی‌فون ۸ به شمار می‌رود که مشکلات فراوانی را برای کاربران در پی دارد. در حالی که بعضی از رقیبان این موبایل (که حتی قیمت کم‌تری از محصول اپل دارند) به گواهینامه ارتش ایالات متحده مجهز هستند، آی‌فون ۸ از گواهینامه IP در سطحی پایین بهره می‌برد. به این ترتیب نمی‌توانید عکس‌‌های زیرآبی و جذابی در استخر بگیرید و باید همیشه مراقب بدنه شیشه‌ای باشید تا آسیبی نبیند.

صفحه‌نمایش؛ متعلق به دوران گذشته…

آی‌فون ۸

در حال حاضر کاربران انتظار زیادی از گوشی آینده خود دارند. با توجه به این‌که در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات به سر می‌بریم، باید یک اسمارت فون نیاز‌های کاربران را لااقل در سطحی پایین برطرف کند. اما با خرید آی‌فون ۸ باید با تمام المان‌های دوست داشتنی موبایل‌های اندرویدی خداحافظی کنید. نمایشگر یکی از مهم‌ترین اجزای یک هندست به حساب می‌آید که کاربر بیش‌ترین تعامل را با آن دارد. محصول ۲۰۱۷ اپل از پنلی ۴.۷ اینچی سود می‌برد که به رزولوشن اچ‌دی مجهز گشته. قبل از هر چیزی باید گفت که این اندازه جواب‌گوی هیچ کسی نیست و نمی‌توانید بازی‌ها را به‌طور هیجان‌انگیز تجربه کنید. حتی تماشای فیلم در این مدل لذت‌بخش نخواهد بود و باید تمام محتواهای جذاب را نادیده بگیرید. رزولوشن هم برای یک موبایل گران‌قیمت و پرچم‌دار اصلا قابل توجیه نیست و قادر به برآورده کردن نیازهای یوزرها نخواهد بود. در نگاه اول شاید متوجه تفاوت این دیسپلی با نمونه‌های بازار نشوید، اما به مجرد مقایسه کردن صفحه‌نمایش آی‌فون ۸ با دیگر اسمارت فون‌ها، تفاوت‌های زیادی در تصاویر خواهید دید. تکنولوژی ساخت از نوع ال‌سی‌دی است که تقریبا از مد افتاده! این صفحات نسبت به اولدها، از روشنایی بسیار کم‌تری برخوردار هستند و نمی‌توانند رنگ مشکی را به‌طور عمیق نشان دهند. هم‌چنین عمر باتری در سری اولدها به مراتب کم‌تر است.

باتری؛ ناامیدکننده!

آی‌فون ۸

همیشه باتری آی‌فون‌ها مورد بحث بوده و هیچ‌وقت از عمر کافی برخوردار نبوده‌اند. آی‌فون ۸ هم از این قاعده مستثنی نیست. اپل در این دستگاه از یک باتری تقریبا ۱۸۰۰ میلی‌آمپری بهره برده که در برابر رقیبان کره‌ای و چینی حرفی برای گفتن ندارد. با این‌که شاهد صفحه‌نمایشی اچ‌دی و کوچک هستیم، ولی نباید چیپست قدرت‌مند و پرمصرف مجموعه را فراموش کرد. تراشه ۶ هسته‌ای محصول اپل مخصوصا وقتی که یک بازی سنگین را اجرا می‌کند، از منابع سیستم تا حد زیادی بهره برده و عمر باتری سریعا کاهش می‌یابد. به این ترتیب حتی نمی‌توانید چندین ساعت به تجربه گیم‌های آی‌او‌اس بپردازید و باید هر روز تا دوبار گوشی را شارژ کنید. باتری آی‌فون ۸ در برابر رقیبان ناامیدکننده تلقی می‌شود و قادر به برطرف کردن نیازهای حرفه‌ای کاربران نیست. شارژ بی‌سیم یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های مدرن به شمار می‌رود که در مدل‌هایی با بدنه شیشه‌ای دیده می‌شود. اگر می‌خواهید از این تکنولوژی استفاده کنید، باید مبلغ بیش‌تری را هزینه کنید تا در آی‌فون ۸ این ویژگی را داشته باشید. یکی دیگر از مشخصه‌های اسمارت فون‌های جدید، فن‌آوری شارژ سریع است. به لطف این تکنولوژی دیگر لزومی ندارد ساعت‌ها برای شارژ شدن دیوایس انتظار بکشید و وقت خود را تلف کنید. با وجود مجهز بودن آی‌فون ۸ به این قابلیت، ولی اگر مدل‌های دیگر بازار (با قیمتی کم‌تر) را با این محصول مقایسه کنیم، متوجه شارژ شدن سریع‌تر آن‌ها نسبت گوشی اپل می‌شویم.

قیمت و محدودیت‌ها؛ مشکلات قانون کپی‌رایت!

آی‌فون ۸

قیمت یکی از اولین چیزهایی است که کاربران به آن توجه می‌کنند. در حقیقت برچسب قیمتی یک محصول محبوبیت آن را مشخص می‌نماید. همان‌طور که می‌دانید محصولات اپل با قیمت بسیار زیادی به بازار عرضه می‌شدند که اخیرا این مسئله مخصوصا با دلار چندین هزار تومانی بدتر شده است. این گجت‌ها با قیمتی نجومی به فروش می‌رسند که این موضوع ارزش خرید آن‌ها را به‌طور قابل توجهی کاهش داده است. آی‌فون ۸ هم از این وضعیت پیروی می‌کند و قیمت بسیار زیادی در بازار دارد. این بدان معناست که با وجود پرداخت پول بیش‌تر، قابلیت‌های کم‌تری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

محدودیت‌های آی‌فون‌ها و به‌صورت کلی گجت‌های اپل یکی از مشکلات کاربران این محصولات است. فروشگاه اپلیکیشن اپل، برنامه‌های ایرانی را حذف کرده و نمی‌توانید از منبع اصلی و مورد اعتماد تولیدکننده برنامه‌های ضروری خود را دانلود کنید. جدای از این، تحریم‌ها هم اوضاع را بدتر کرده‌اند و گاهی اوقات ایرانی‌ها اجازه دسترسی به اپ‌استور را ندارند. در نتیجه باید به اپلیکیشن‌های تغییر آی‌پی روی بیاورید که مصائب امنیتی بی‌شماری را در پی دارند. اگر در حال حاضر از کاربران اندروید هستید و می‌خواهید یکی از مدل‌های آی‌فون را بخرید، لازم به ذکر است که انتقال به چنین پلت‌فرمی مخصوصا برای مشتریان سیستم‌عامل گوگل بسیار دشوار خواهد بود. اعمال خیلی ساده که در اندروید در چشم‌برهم‌زدنی انجام می‌شدند، در آی‌او‌اس با کلی دردسر همراه هستند یا این‌که به‌طور کل نمی‌توان کار مورد نظر را انجام داد. برای مثال متصل کردن گوشی به کامپیوتر که در موبایل‌های اندرویدی به راحتی صورت می‌گیرد، در آی‌فون‌ها غیرممکن است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH