آشنایی با گوشی هوشمند هابل‌فون: دستگاهی مجهز به دو چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام!

آیا  تابه‌حال درباره اسنپ‌دراگون 855 شنیده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، طبیعی است، چرا که این پردازنده هنوز وجود خارجی ندارد. با این حال، هابل‌فون (HubblePhone) شرکت Turing قرار است دو تا از این پردازنده‌ها را بر روی بورد خود داشته باشد و با فناوری منحصربه‌فرد ‘Fusion Technology’ شرکت ادغام گردد. اوه اوه! حالا به این‌ها، اتصال 5G، پنج سنسور دوربین، یک نمایشگر 4K و موارد دیگری هم اضافه کنید. از طرفی دیگر شما شاهد نسخه‌های قدیمی و حوصله‌سربَر اندروید بر روی آن هم نخواهید بود، بلکه یک سیستم‌عامل لینوکسی و ناشناخته به‌نام Keplerian OS در آن اجرا خواهد شد.

هندست HubblePhone K3-XR، در واقع از سال 2016 در حال توسعه بوده و در عمل ترکیبی از چهار دستگاه مختلف خواهد بود: یک اسمارت‌فون با چند نمایشگر، گوشی 5G، دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای با یک ادیتور ویدیو و در نهایت هم یک کنسول بازی. حتی زمان عرضه و قیمت‌های آن نیز مشخص شده است. این دستگاه جادویی قرار است با قیمت حدود 2749 دلار در سال 2020 روانه بازار شود؛ در ماه ژوئن برای مشتریان آمریکایی، ماه آگوست برای اروپا، سپتامبر در چین و دسامبر در سایر کشورهای دنیا.

نام شرکت Turing، آخرین بار حدود دو ماه پیش در رسانه‌ها شنیده شد که خبر از ورشکستگی آن می‌دادند. اما به گفته استیو چاو (Steve Chao)، مدیر اجرایی Turing، این شرکت به هیچ‌ عنوان ورشکسته نشده و صرفا در حال تجربه مشکلاتی برای یک بازه زمانی کوتاه‌ مدت است. ولی براساس آنچه که ما درباره تجربیات این شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند می‌دانیم، نمی‌توان به وعده‌های آن امیدواری چندانی داشت.

turing hubblephone

اولین اسمارت‌فون شرکت، قرار بود که در سال 2015 و به عنوان یک دستگاه امن و رمزنگاری‌شده معرفی گردد. تنها اطلاعاتی که درباره آن وجود داشت مربوط به قیمت دستگاه بود. سپس عرضه آن بارها و بارها به تعویق افتاد و در نهایت از لابه‌لای خبرها محو شد و دیگر چیزی درباره آن شنیده نشد.

در مورد اسمارت‌فون دوم هم، چنین اتفاقاتی رخ داد و در عمل چیزی به دست مشتریان نرسید. این ترفند توسط شرکت‌های دیگری مانند Saygus نیز به کار گرفته شده، اما همه این‌ها باید منجر به موفقیت Turing می‌شد که متاسفانه این‌گونه نشد.

hubblephonelive6

به نظر می‌رسد که هابل‌فون هم دقیقا دچار سرنوشت دو گوشی قبلی این شرکت خواهد شد و ممکن است هرگز روانه بازار نشود. Turing شاید بتواند با اعلام قیمت‌ها و زمان‌های مختلفی برای رونمایی آن، مشتریان را همچنان در هیجان نگه دارد، اما با سابقه‌ای که از شرکت سراغ داریم باید به دیده تردید به این موضوع نگریست.

همه ما می‌دانیم که سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولا از چنین ایده‌هایی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند و خیلی‌‌ها نیز با این شیوه موافق هستند. اما آیا باید در مورد Turing هم این‌گونه خوشبین بود؟ باید منتظر ماند و دید.

نظر شما درباره ایده‌های شرکت Turing برای گوشی‌های هابل‌فون چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH