موتو Z3

بررسی اولیه موتورولا موتو Z3: جذاب و سطح بالا!

موتورولا یکی از برندهای قدیمی حوزه موبایل به حساب می‌آید که تا حالا نیز در بازار باقی مانده و به تولید گوشی‌های مدرن و هوشمند می‌پردازد. موتو Z3 مدلی از این شرکت است که از قابلیت‌های فراوانی بهره می‌برد. اگر می‌خواهید بیش‌تر با این دیوایس آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.


طراحی و نمایشگر

موتو Z3

بی‌تردید تنها چیزی که در نگاه اول اهمیت دارد، طراحی یک محصول است. در واقع دیزاین مناسب می‌تواند دلیلی برای خرید یک موبایل باشد و کاربر را در همان ابتدا به خود جذب کند. موتورولا نیز این موضوع را مد نظر داشته و موتو Z3 را همراه با المان‌های دیزاین مدرن عرضه می‌کند. در قاب جلو، صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۲:۱ قرار گرفته که خوش‌دستی را برای موبایل به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین این نسبت مشکلاتی را هم در پی دارد. دسترسی کاربر به قسمت‌های بالای نمایشگر ۶ اینچی موتو Z3 عملا غیرممکن است! در قاب پشت نیز شاهد طراحی آشنای محصولات اخیر سازنده هستیم. ماژول دوربین دوگانه به همراه سنسورها درون قابی دایره‌ای جای گرفته و ظاهری جذاب را برای اسمارت فون رقم زده است. گذشته از این‌ها، (مثل خیلی از موبایل‌های مدرن) این مدل از ترکیب شیشه و فلز سود می‌برد و حس خوشایند در هنگام در دست گرفتن گوشی به شما منتقل می‌شود.

صفحه‌نمایش قسمتی است که تمام مدت چشم‌های کاربر را میزبانی می‌نماید و برای همین باید از کیفیت سطح بالایی برخوردار باشد. موتورولا نیز این مسئله را درک کرده و از تکنولوژی سوپرامولد برای ساخت پنل موتو Z3 بهره برده است. این فن‌آوری روشنایی و کنتراست بسیاری به گوشی می‌بخشد و می‌توانید بازی‌ها را به‌صورت هیجان‌‌انگیز تجربه کنید و به تماشای فیلم‌ها بپردازید. تولیدکننده از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برای نمایشگر هندست استفاده کرده که با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری، قابل قبول است. به لطف این سطح از کیفیت، پیکسل‌ها را نمی‌بینید و طبیعتا گوشه‌‌ تیزی در محتوا مشاهده نخواهید کرد. گفتنی‌ست این نمایشگر گران‌قیمت با گلس نسخه ۳ شرکت کورنینگ محافظت می‌شود که مایه تاسف است. از آن‌جا که این ورژن قدیمی بوده و مقاومت کافی در برابر عوامل مختلف ندارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

موتو Z3

وقتی صحبت از سخت‌افزار به میان می‌آید، کاربران انتظار بهترین‌ها را دارند؛ می‌خواهند کارهای معمولی آن‌ها به سرعت انجام شود و حتی بتوانند بازی‌های جذاب اندروید را نیز اجرا کنند. اما برخی از گوشی‌ها قادر به انجام چنین اعمالی نیستند و شما در حین استفاده از آن‌ها با کلی لگ و کندی مواجه می‌شوید. اما حساب موتو Z3 را از این مدل‌ها جدا کنید. این محصول به پردازنده بالارده کوآلکام مجهز شده که از پس تمام بازی‌ها و برنامه‌های اندروید برمی‌آید و در هنگام اجرای سنگین‌ترین محتواها دچار کندی نخواهد شد. به این ترتیب تجربه مطلوبی از دیوایس موتورولا خواهید داشت. ظرفیت بالای مموری هم در کنار تراشه‌ای قدرت‌مند ضروری است. برای همین سازنده موتو Z3 را در دو نسخه ارایه می‌نماید. در مدل ارزان‌تر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه اجرایی دریافت می‌کنید. در نسخه گران‌تر ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی به همراه ۶ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. طبیعی‌ست علاقه‌مندان به عمل مالتی‌تسکینگ، بهتر است ورژن گران‌تر که رم بیش‌تری دارد را خریداری نمایند. اگر هم مقدار حافظه ذخیره‌سازی برای‌تان مهم است، فرقی نمی‌کند که کدام نسخه را بخرید. چراکه موتورولا امکان استفاده از میکرو اس‌دی تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را به کاربر می‌دهد.

با این‌که قدرت سخت‌افزار دستگاه مورد توجه است، اما همه‌چیز به این قسمت بستگی ندارد. نرم‌افزار بخش مهمی از گوشی را تشکیل می‌دهد که بدون آن تعامل با دیوایسی ممکن نیست و نمی‌توان از قدرت پردازنده بهره برد. خوش‌بختانه با خرید اسمارت فون‌های موتورولا می‌توانید از اندروید استوک استفاده کنید که تجربه لذت‌بخشی است. در واقع رابط کاربری تولیدکننده برخلاف دیگر کمپانی‌ها تغییرات وسیعی بر روی سیستم‌عامل گوگل اعمال نمی‌کند.

دوربین

موتو Z3

با ظهور شبکه‌های اجتماعی اهمیت کیفیت دوربین‌های موبایل نیز به‌طور قابل توجهی افزایش یافت. موتو Z3 یکی از گوشی‌هایی است که عکاسی سطح بالا را ممکن می‌سازد و می‌تواند تصاویر جذابی با دوربین سطح پشتی ثبت کنید. دو لنز با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل در قاب پشت به چشم می‌خورند که یکی رنگی و دیگری سیاه و سفید است. در این صورت قادر به گرفتن عکس‌های نوستالژیک و قدیمی‌طوری خواهید بود که شما را به چند دهه قبل می‌برند. برای افزایش سرعت تمرکز روی سوژه‌ها، سازنده از فن‌آوری فوکوس لیزری استفاده کرده که با کمک آن لحظه‌های ناب ثبت شده و کوچک‌ترین چیزی را از دست نمی‌دهید. فلاش‌های دوگانه هم در هنگام شرایط نوری ضعیف فعال شده و محیط را روشن می‌کنند. ضمنا ضبط کلیپ با کیفیت 4K با این دوربین‌ها فراهم شده که برای دوست‌داران فیلم‌برداری حائز اهمیت است.

دوربین سلفی موتو Z3 خوره‌های شبکه‌های اجتماعی و عاشقان سلفی را کمی ناامید می‌کند. موتورولا از یک لنز ۸ مگاپیکسلی بهره گرفته که جزئیات زیادی را نمی‌گیرد و نمی‌توانید برای عکاسی حرفه‌ای و گرفتن پرتره‌های زیبا روی آن حساب کنید. اما اگر از فیلم‌برداری لذت می‌برید، این گجت گزینه‌ای مطلوب برای شماست. با دوربین سلفی موتو Z3 می‌توانید با کیفیت فول اچ‌دی به برداشت ویدیو بپردازید و در نتیجه تماس‌های تصویری‌تان با جزئیات فراوان ضبط می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH