مک‌بوک پرو۲۰۱۸

بررسی اولیه مک‌بوک پرو ۲۰۱۸: سحرآمیز!

اگر بخواهید کاری حرفه‌ای را انجام دهید یا استارت یک پروژه بزرگ را بزنید، در قدم اول، باید یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر حرفه‌ای در اختیار داشته باشید. بی‌تردید یکی از مدل‌های قدرت‌مند بازار، مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ است که به طیف وسیعی از تکنولوژی‌ها مجهز شده. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این مدل بیندازیم.


دیزاین و دیسپلی

مک‌بوک پرو۲۰۱۸

در نگاه اول، چیزی جز طراحی مهم نیست. خوش‌بختانه اپل این موضوع را درک کرده و محصول جدید خودش را با آخرین ترندهای طراحی مدرن ارایه نموده است. فرقی نمی‌کند به کدام سطح مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نگاه کنید، کیفیت بالای ساخت، بدنه زیبا و سادگی دستگاه نظر شما را جلب می‌کند. هنگام کار با لپ‌تاپ، بدنه آلومینیومی آن حس خوشایندی به شما منتقل می‌کند که در نمونه‌های پلاستیک و پلاستیکی-فلزی تجربه نمی‌شود. از طرفی این بدنه باعث داغ شدن سریع دستگاه می‌شود.

نمایشگر ۱۵ اینچی مک‌بوک از نوع رتینا که کنایه‌ای به کیفیت بالای صفحات محصولات اپل است. مثل بیش‌تر لپ‌تاپ‌ها شاهد یک دیسپلی با تکنولوژی ال‌سی‌دی هستیم که با نور پس‌زمینه ال‌ای‌دی تقویت شده است. تولیدکننده آمریکایی رزولوشنی سطح بالا را برای این گجت غول‌پیکر فراهم کرده که دیدن پیکسل‌ها را دشوار می‌سازد. به این ترتیب محتوا با تمام جزئیات به نمایش درآمده و گوشه‌های تیزی در المان‌ها نخواهید دید. با این همه، فن‌آوری True Tone را نباید از یاد برد. مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ از این ویژگی سود می‌برد و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نشان خواهد داد.

سخت‌افزار

مک‌بوک پرو۲۰۱۸

همان‌طور که گفتیم، وقتی می‌خواهید کاری حرفه‌ای را انجام دهید، به یک لپ‌تاپ نیاز دارید. پس باید دستگاه مورد نظر از قدرت کافی برخوردار باشد. مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ یکی از همین دیوایس‌هاست. نسل هفتم پردازنده‌های اینتل قلب تپنده این گجت را تشکیل می‌دهد و به خوبی از پس تمام برنامه‌ها و بازی‌ها برخواهد آمد. امکان ارتقا نیز فراهم شده تا دیگر با هیچ لگ یا کندی مواجه نشوید. پس با تکیه بر این قدرت، با خاطری آسوده به انجام اعمال سنگین خود بپردازید و نگران افت عملکرد لپ‌تاپ نباشید. اپل در کنار قرار دادن تراشه‌ای گران‌قیمت، از مموری‌های پرسرعتی نیز استفاده کرده است. مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ در ۲ نسخه عرضه شده؛ یکی با ۲۵۶ گیگابایت و دیگری با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی. گفتنی‌ست با خرید هر یک از این ورژن‌ها یک رم ۱۶ گیگابایتی و از نوع DDR4 نصیبت‌تان می‌شود. البته می‌توانید ظرفیت حافظه اجرایی را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید.

اگر طرف‌دار بازی‌های سیستم‌عامل مک باشید، حتما به گرافیک لپ‌تاپ توجه ویژه‌ای دارید. سازنده نیز این مسئله را از یاد نبرده و برای شما سخت‌افزار توان‌مند Radeon Pro 560X را با ۴ گیگابایت رم از نوع GDDR5 تدارک دیده است. پس اکثر بازی‌ها بدون کندی اجرا می‌شوند و برای تجربه همه بازی‌های باگرافیک، می‌توانید اقدام به ارتقای گرافیک مک‌بوک‌تان نمایید.

نرم‌افزار

مک‌بوک پرو۲۰۱۸

در کنار وجود سخت‌افزاری سطح بالا، باید نرم‌افزاری با کارکرد مطلوب نیز قرار گیرد تا حس خوبی از تجربه دیوایس داشته باشید. مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ چنین حسی را به شما می‌دهد و با خرید این مدل قادر به استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی اپل با نام مک High Sierra خواهید بود. این سیستم‌عامل به قابلیت‌های جذابی مجهز شده است. با کمک این سیستم‌عامل بالارده، لپ‌تاپ می‌تواند با تکیه بر اطلاعات سنسورها، رفتار و علاقه‌مندی‌های شما را درک کرده و سپس بهترین پیشنهادات را ارایه دهد. همین حالا این ویژگی در اکثر گوشی‌های گران‌قیمت حضور دارد و تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند. کارهای‌تان با سرعت بیش‌تر انجام گرفته و تعامل بیش‌تری با دیوایس خواهید داشت.

از طرفی، سیری هم در موقعیت‌های مختلف به کمک‌تان می‌شتابد. این دستیار صوتی مخصوص محصولات اپل از دانش هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی استفاده کرده تا بهترین جواب‌ها را به پرسش‌های شما بدهد و درخواست‌های‌تان را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید بگویید «یادآوری کن که فردا بعدازظهر ساعت ۶ برای پارسا کادو بخرم.» سیری نیز فورا به فرمان شما رسیدگی کرده و فردا راس ساعت مذکور به شما یادآوری می‌کند.

باتری و سایر قابلیت‌ها

مک‌بوک پرو۲۰۱۸

برای یک دیوایس قابل حمل، عمر باتری از اهمیت بالایی برخوردار است. اپل از یک باتری تقریبا ۸۴ واتی بهره برده که تا ۳۰ روز می‌تواند در حالت آماده‌باش روشن بماند. هم‌چنین با استفاده سنگین بیش‌تر از ۶ ساعت دوام نخواهد آورد و به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند. اگر خوره بازی‌ یا این‌که جز عاشقان فیلم‌‌های سینمایی باشید، حتما کیفیت صدا دستگاه‌ها برای‌تان مهم است. تولیدکننده آمریکایی برای جلب رضایت شما از بلندگوهای استریو سود گرفته که صدا را با عمق بسیار و باس بالا پخش می‌نماید. در عین حال بیس موسیقی‌ها به خوبی شنیده شده و چیزی را از دست نمی‌دهید.

کیبورد مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ یکی از ویژگی‌های جذاب این دستگاه به شمار می‌رود. این صفحه‌کلید دارای ۶۵ کلید است که همگی عمر زیادی را دارند و هنگام لمس یا فشار دادن آن‌ها متوجه کیفیت عالی کیبورد خواهید شد. تاچ‌بار نیز با تکنولوژی دوست داشتنی تاچ آی‌دی یکپارچه شده و دیگر لزومی ندارد برای آنلاک کردن لپ‌تاپ پسوردی را وارد کنید. فقط دست‌تان را روی تاچ‌بار گذاشته تا مک‌بوک باز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH