هر آنچه که می‌بایست در رابطه با سرعت شارژ و باتری گلکسی نوت ۹ سامسونگ بدانید

همانطور که در جریان هستید خیلی‌ها از باتری گوشی‌های گلکسی اس۸ پلاس، نوت ۸ و حتی اس۹ پلاس راضی نبودند. به‌ویژه در نوت ۸ تاکید زیاد بر بزرگی باتری و قدرت آن موفقیت‌آمیز نبود. حالا نوت ۹ با ۲۰ درصد ظرفیت باتری بیشتر و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی، بدون هیچ شک و تردیدی یک گوشی تمام‌روز به حساب می‌آید.

شما اکثر روزها را با حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد شارژ باقی‌مانده از باتری نوت ۹ به پایان خواهید برد که در واقع حاشیه امنی برای اجرای برنامه‌های سنگینی است که ممکن است گه‌گاه در طول روز با آن مواجه شوید. شما به این میزان از شارژ باقی‌مانده، بعد از ۱۵-۱۶ ساعت کار مداوم با گوشی خواهید رسید که حدود ۳ ساعت آن صرف نمایشگر همیشه روشن می‌شود. این درحالی است که شما لازم نیست هیچ تلاشی برای کم کردن مصرف باتری داشته باشید؛ به‌طوریکه روشنایی صفحه‌نمایش در وضعیت اتوماتیک قرار داشته، همه حساب‌های کاربری در حال همگام‌سازی بوده و در حالیکه بسیاری از نوتیفیکیشن‌ها فعال هستند، می‌توانید وای‌فای و بلوتوث را در تمام روز روشن بگذارید. صفحه اطلاعات باتری سامسونگ براساس فعالیت هفته قبل شما، مدت زمان دقیق باقی‌مانده از شارژ باتری را به شما نشان خواهد داد.

می‌توانید اطمینان داشته باشید که ۲۰-۳۰ درصد از شارژ باتری در انتهای روز برایتان باقی خواهد ماند

نمایشگر سامسونگ بسیار کارکرد بهینه‌ای داشته و میزان روشن بودن آن نقش اساسی در مصرف باتری دستگاه شما دارد. وضعیت صفحه‌نمایش همیشه روشن هم یکی از مواردی است که به‌طور تقریبی روزانه ۵ درصد انرژی مصرف می‌کند. پخش ویدیو یا حتی انجام بازی‌های گاه‌وبیگاه، واقعا به اندازه نمایشگر، باتری را خالی نمی‌کند. شاید تنها اپلیکیشنی که تاثیر بسیار منفی بر روی میزان مصرف آن دارد، گوگل مپس است که علاوه بر GPS به شبکه LTE هم دسترسی پیدا می‌کند.

Galaxy Note 9 with wireless charger

نمایشگر گوشی همچنان بخش عمده‌ای از شارژ باتری را مصرف می‌کند، به ویژه در وضعیت همیشه روشن

گوشی‌های سامسونگ معمولا چندین روز طول می‌کشند تا به عملکرد بهینه باتری خود دست یابند. به‌طوریکه براساس این فرایند، سیستم، به‌طور اتوماتیک اپلیکیشن‌های کمتر استفاده شده را از همگام‌سازی‌های غیرضروری در پس‌زمینه دستگاه حذف می‌کند. در نوت ۹ هم این کار نتایجی خوبی به همراه داشته است.

نوت ۹ دستگاهی با کارکرد چند روزه نیست، مگر اینکه روش کار با آن را تغییر دهید

با این‌حال، گلکسی نوت ۹ برای استفاده مداوم چند روزه جوابگو نیست، مگر اینکه به‌شدت همه فعالیت‌های گوشی را محدود کنید. حتی با اجرای برنامه‌های خیلی ابتدایی، شارژ آن در طول روز به زیر ۵۰ درصد می‌رسد و این بدین معنی است که به‌سختی می‌توان برای روز بعد، شارژ کافی داشت. حالت استندبای در طول شب، حتی در وضعیتی که وای‌فای و نمایشگر همیشه روشن، خاموش باشند حدود ۰.۵-۱ درصد از شارژ باتری را در هر ساعت خالی می‌کند. شاید بتوان گفت که باتری نوت ۹ برای یک روز کامل، شب و صبح روز بعد، کافی باشد و نزدیک‌های ظهر (روز بعد) مجبور خواهید بود که آن را به شارژر بزنید.

اما اگر بتوانید روش کار خود با گوشی را تغییر دهید، مطمئنا با این ظرفیتی که باتری نوت ۹ دارد، قادر به استفاده طولانی مدت و چند روزه از آن خواهید بود؛ با خاموش کردن نمایشگر همیشه روشن، محدودسازی تعداد اپلیکیشن‌هایی که نوتیفیکیشن می‌فرستند، کم‌کردن روشنایی صفحه‌نمایش و استفاده از حالت Power Saving Mode، این امر میسر است. اما نکته اساسی اینجاست که سامسونگ برای چنین کاربردی طراحی نشده، بلکه هدف اصلی این بوده که کاربران برای یک روز کامل، حداکثر استفاده را از دستگاه ببرند.

سرعت‌های شارژ خوب

Samsung Galaxy Note 9

خیلی‌ها سامسونگ را به‌خاطر عرضه مداوم شارژری که از زمان معرفی گلکسی اس۶ بر پایه تکنولوژی Quick Charge 2.0 عمل می‌کند مورد سرزنش قرار داده‌اند. موضوع شارژ سریع با آمدن نوت ۹، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و تصور بر این بود که با توجه به باتری بزرگ آن در مقایسه با گلکسی اس۹ پلاس، زمان زیادی صرف شارژ آن خواهد شد. اما خوشبختانه این‌گونه نبود.

نوت ۹ علی‌رغم باتری بزرگ‌تر نسبت به گلکسی اس۹ پلاس، در مدت زمان مشابهی شارژ می‌شود

بنا به دلایلی (شاید دستکاری‌های هدفمند در داخل سیستم)، گلکسی نوت ۹ در وات‌های بالاتری نسبت به گلکسی اس۹ پلاس و نوت ۸، شارژ می‌شود؛ نوت ۹ بین ۱۴.۵-۱۵ وات، نوت ۸ بین ۱۳.۵-۱۴.۵ وات و گلکسی اس۹ پلاس بین ۱۳-۱۴ وات. به‌علاوه به‌نظر می‌رسد که سرعت شارژ نوت ۹ در هنگامی که نمایشگر آن روشن است کاهش نمی‌یابد، چیزی که در دو دستگاه گفته شده مشاهده می‌شد.

افزایش قدرت باتری نوت ۹ (افزایش وات)، این اطمینان را به کاربر می‌دهد که علی‌رغم بزرگ‌تر بودن آن نسبت به باتری گلکسی اس۹ پلاس (حدود ۱۴ درصد)، هر دو در مدت زمان مشابهی به‌طور صد درصد شارژ می‌شوند. مدت شارژ تقریبا یک ساعت و چهل دقیقه است که زمان مناسبی به حساب می‌آید. یک از خوبی‌های دیگر نوت ۹ این است که همان سرعت شارژ را با یک شارژر ۱۵ واتی USB-C PD هم (مانند شارژر گوگل پیکسل ۲) پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما مجبور نیستید که همیشه به گزینه Quick Charge متوسل شوید.

در آخر اینکه، ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و عمر باتری بالا و قابلیت شارژ سریع آن، در کنار هم باعث اطمینان‌خاطر مشتریان گردیده و آن‌ها بدون هیچ واهمه‌ای می‌توانند از گوشی خود نهایت استفاده را بکنند. اما همچنان امید می‌رود که سامسونگ راهکاری برای به‌کارگیری Quick Charge 3.0 یا حتی 4.0 بیاندیشد؛ البته نه ضرورتا برای شارژ سریع صفر تا صد درصدی (که تقریبا در جهان واقعی کاربرد آنچنانی ندارد)، بلکه برای شارژهای سریع‌تر ۰-۳۰ درصد یا ۱۵-۴۵ درصد که در واقع لحظات حساسی در مصرف باتری محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH