استفاده از قابلیت اندروید 9 پای برای شبیه‌سازی ناچ در بالای نمایشگر!

هیچ پدیده‌ای در دنیای گوشی‌های هوشمند مانند صفحه‌نمایش‌های برش خورده یا همان ناچ، این پرچم‌داران هوشمند را تحت تاثیر خود قرار نداد. با آنکه افراد بسیاری به مخالفان سرسخت ناچ تبدیل شدند و خواهان حذف همیشگی آن از گوشی‌های هوشمند هستند ولی از سوی دیگر به صورت روزافزونی علاقه و رغبت بزرگان دنیای فناوری به بهره‌گیری از ناچ در محصولاتشان بیشتر می‌شود. به طوری که بار دیگر ظهور ناچ در گوشی پیکسل 3XL گوگل به مرکز توجه کاربران و سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و عملا نادیده گرفتن آن غیرممکن است.

پیکسل

اما حضور ناچ در گوشی‌ پرچم‌دار جدید گوگل یعنی پیکسل 3XL طبق تصاویر لو رفته از آن، مسئله جالبی است. نکته اینجاست که این ناچ بسیار بزرگ است و در ادامه این مورد را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. سیستم عامل جدید اندروید 9 پای این امکان را به کاربران می‌دهد تا با وارد شدن به بخش گزینه‌های توسعه‌دهندگان بتوانند نسبت به تغییر وضعیت صفحه‌نمایش و شبیه‌سازی یک برش یا ناچ بر روی گوشی خود اقدام نمایند!

امتحان کردن این قابلیت در گوشی‌هایی مانند پیکسل 2XL یا محصولاتی که اندروید 9 پای بر روی آن نصب است، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا مدتی را با ناچ زندگی کند و مزایا و معایب آن را بهتر درک نماید و احساس و فکری را که در پشت این ایده نهفته است، دریابد. به نظر می‌رسد تصاویر منتشر شده از پیکسل 3XL دارای ناچ واقعی هستند، پس علاقه‌مندان به پرچم‌دار گوگل باید خود را با این ویژگی مطابقت دهند تا بتوانند لذت واقعی از به دست گرفتن چنین محصولی را لمس نمایند.

بررسی دقیق‌تر تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد به دلیل وجود ناچ در این گوشی، بخش اعلان‌ها کمی به سمت بالا برده شده است، هر چند این امر معایبی دارد ولی در استدلالی که ارایه شده علت این کار افزایش فضای نمایش صفحه گوشی بوده است. به نظر هم این علت درست است زیرا در واقع بخش اعلان‌ها به ناحیه‌ای منتقل شده که عملا در صفحه نمایش بدون استفاده بود. با این حال وقتی خود ناچ بیش از حد بزرگ باشد عملا باعث اتلاف فضای نمایشگر و کوچک‌تر شدن بخش نمایش‌دهنده در صفحه گوشی می‌شود.

پیکسل

برای درک بهتر این مسئله با استفاده از شبیه‌ساز اندروید 9 پای برای مدت کوتاهی ناچ غول‌پیکر صفحه نمایش گوشی پیکسل 2XL را فعال کردیم تا ببینیم در صورت فعال بودن ناچ در گوشی پیکسل 3XL در فعالیت‌های روزانه چه مشکلاتی پیش می‌آید و همچنین از طرف دیگر چه سودمندی‌هایی برایمان خواهد داشت. نتیجه جالب و البته ناخوشانید بود. به لطف ناچ فضای خالی زیادی در بالای نمایشگر به وجود آمد ولی طبیعتا هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌توانستیم بکنیم و عملا بی‌فایده بود. به زبان ساده در هنگام وبگردی در بالای صفحات وبسایت‌ها یک منطقه بزرگ و بی‌خاصیت روی اعصابمان جاخوش کرده بود و حتی فضای چت کردن نیز حداقل یک خط کمتر شده بود و لیست این مصائب همچنان ادامه داشت.

در تصاویر شما می‌توانید مشکلات ایجاد شده به خاطر وجود ناچ را مشاهده نمایید. حقیقتا این بخش فضای زیادی از نمایشگر را به هدر می‌دهد. تفاوت ناچ و نوار بالای نمایشگر به وضوح مشخص است. شاید به نظر برسد گوشی پیکسل 2XL به مانند یک محصول با نمایشگر 6.7 اینچی دیده خواهد شد و قادر به جبران این کمبود فضا است اما این مسئله واقعا شرم‌آور است که با این حال در عمل هیچ کاربری نمی‌تواند از اندازه کامل صفحه نمایش به درستی استفاده نماید. زیرا قسمت بالا به طور مشخص خالی است و گوشی تبدیل به یک صفحه نمایش با اندازه 6 یا 6.2 اینچی شده است! پس بهتر نیست حداقل در این زمینه صادق باشیم و مانند گوشی پیکسل 2XL اندازه و مرز واقعی که نمایشگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد را اعلام نماییم؟

پیکسل

برخی از افراد اعتقاد دارند این تصاویر عمدا منتشر می‌شود تا قبل از رونمایی رسمی، بحث و جدل‌ها در مورد چنین ویژگی‌های جنجالی انجام گرفته و به پایان رسیده باشد و روی فروش و نظر عمومی کاربران تاثیر منفی نداشته باشد. در هر حال ناچ وجود دارد و شما ناچارید با آن کنار بیایید و همه این امکان را دارند که تا پیش از رونمایی رسمی در ماه اکتبر در مورد ناچ و خوبی و بد‌های آن بررسی نمایند. گذشت زمان به ما نشان خواهد داد این ویژگی چگونه جایی برای خود در دل کاربران باز خواهد کرد. اما استفاده آزمایشی ما از شبیه‌ساز ناچ حتی در این مدت کوتاه سبب پدید آمدن این اعتقاد شده که بیشتر مردم علاقه‌ای به استفاده از ناچ نخواهند داشت. درست یا غلط باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH