کاهش حجم فایل‌های PDF با این چند روش ساده

برای آموزش جدیدتر و کامل‌تر به مقاله آموزش کامل کم کردن حجم PDF بروید.

بعضی مواقع، در صورت استفاده از تصاویر زیاد در فایل‌های PDF، حجم آن‌ها افزایش می‌یابد و همین امر ممکن است مشکلاتی در ایمیل کردن آن‌ها ایجاد نماید. در اینجا می‌خواهیم شما را با روش‌های فشرده‌سازی این فایل‌ها آشنا کنیم.

کاهش حجم یک PDF صرف‌نظر از اینکه از چه روش‌هایی برای این منظور بهره بگیرید، کار بسیار ساده‌ای است. راهکارهای ارایه شده در این مقاله علاوه بر ویندوز و macOS از طریق مرورگر وب هم قابل انجام خواهند بود.

Free PDF Compressor: ویندوز

از آنجاییکه کاربران ویندوز، برنامه‌ای برای کم کردن حجم فایل‌های PDF ندارند، مجبور هستند برای این کار از نرم‌افزارهای شخص ثالث بهره بگیرند. توصیه ما، برنامه Free PDF Compressor است، چرا که هم کم‌حجم بوده و هم کیفیت‌هایی متنوعی را برای کاهش حجم فایل ارایه می‌کند.

بعد از باز کردن یک PDF در Free PDF Compressor، میزان (نرخ) فشرده‌سازی را تعیین کرده و برای شروع پروسه، دکمه Compress را فشار دهید. فایل جدید به‌عنوان یک کپی و در همان محل فایل اصلی ذخیره خواهد گردید.

Preview: سیستم‌عامل macOS

اگر می‌خواهید بر روی macOS، یک PDF را فشرده کنید، می‌توانید از اپلیکیشن داخلی این سیستم‌عامل یعنی Preview استفاده کرده و دیگر نیازی به دانلود برنامه دیگری نخواهید داشت. ابتدا با انتخاب فایل خود در Finder، آن را در Preview، باز کرده و بر روی Space و سپس دکمه Open with Preview فشار دهید.

در داخل برنامه، به مسیر File>Export رفته و Reduce File Size را از منوی آبشاری Quartz-Filter انتخاب کرده و بر روی  Save کلیک کنید.

البته توجه داشته باشید که فایل جدیدی که اکسپورت می‌نمایید، جایگزین فایل اصلی خواهد شد. بنابراین بهتر است که یک کپی از نسخه اصلی تهیه کنید.

SmallPDF: فشرده‌سازی آنلاین

اگر تصمیمی به نصب نرم‌افزار ندارید، می‌توانید با روش آنلاین حجم فایل PDF خود را کاهش دهید. ما SmallPDF را پیشنهاد می‌کنیم. این روش، ساده و سریع بوده و شما تنها کسی خواهید بود که به فایل‌تان دسترسی دارید. فایل موردنظر بعد از حدود یک ساعت از روی سرورهای سایت پاک خواهد شد. فرایند فشرده‌سازی، بیش از چند ثانیه طول نخواهد کشید و در آخر لینکی برای دانلود فایل جدید مشاهده خواهید کرد.

در مجموع، شما با این روش‌ها‌ قادر خواهید بود تا حجم فایل‌های PDF خود را بدون آنکه تغییری در کیفیت آن‌ها ایجاد شود، کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH