تبلت Google Nexus 7

سرانجام همانطور که زمزمه‌هایی از تولید تبلت انحصاری گوگل به گوش می‌رسید، این شرکت به طور رسمی از نخستین محصول خود رونمایی کرد. این تبلت در مراسم Google I/O امسال که از هفتم تا نهم تیر در سانفرانسیسکو برگزار گردید رونمایی شد. بد نیست با هم مروری سطحی بر امکانات این تبلت که Google Nexus 7 نام دارد بیاندازیم.

Google Nexus 7 که توسط شرکت ایسوس (Asus) برای گوگل تولید شده به نمایشگری 7 اینچی با وضوح 1200 در 800 با تراکم 216 پیکسل در هر اینچ مجهز شده است. برای پردازشگر این محصول از Tegra 3 چهار هسته‌ای با توان 1.2 گیگاهرتز و چیپست گرافیکی 12 هسته‌ای جی‌فورس به همراه 1 گیگابایت رم استفاده شده و این تبلت در دو مدل 8 و 16 گیگابایتی عرضه شده است. از امکانات دیگر این دستگاه می‌توان به گیرنده شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)، بلوتوث، GPS، NFC، و یک دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسلی اشاره کرد. نکسوس 7 تنها 340 گرم وزن دارد و از الان می‌توان آن را از گوگل با قیمت پایه 200 دلار پیش خرید کرد؛ البته ظرفیت بالاتر طبعا قیمت بیشتری هم دارد. جای شکی نیست که سیستم عامل این محصول اندروید است، منتها نسخه 4.1 آن که Jelly Bean به معنای آب‌نبات پاستیلی نام گرفته است. اندروید 4.1 جدیدترین ویرایش این سیستم‌عامل بوده که در همین مراسم از آن رونمایی شده است. بنابر اعلام گوگل اندروید آب‌نبات پاستیلی، روانی و پاسخ‌دهی مطلوب‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی این پلتفرم دارد. ظاهرا گوگل از باتری توانمندی هم برای نکسوس 7 بهره گرفته که برخی از سایت‌ها عمر باتری این دستگاه را تا 10 ساعت اعلام داشته‌اند.

از ویژگی‌های این تبلت می‌توان به نمایشگر باکیفیت‌اش اشاره کرد. با این حال Nexus 7 از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و درگاه HDMI و دوربین پشتی هم ندارد و صفحه خانه فقط به صورت عمودی یا Portrait قابل مشاهده است. همچنین قاب ضخیم در دو طرف نمایشگر طراحی دستگاه را چندان دلنشین نکرده است. شاید همین دلایل تا به اینجا برایتان کافی باشد که از قیمت پایین این دستگاه تعجب نکنید. در حقیقت هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست!

این تجربه گوگل برای عرضه تبلتی با قیمت پایین مشابه اقدام آمازون با محصول Kindleاش است؛ در مقایسه با آمازون که فروشگاه و در حقیقت محتوای گسترده‌ای برای محصولش دارد گوگل هم Google Play را دارد که محتوای نسبتا زیادی را برای کاربران عرضه می‌دارد. با این حال به اعتقاد بسیاری فروشگاه گوگل هنوز محتوای بسیار و برطرف‌کننده تمامی نیازها همانند آمازون را ندارد، و از طرفی قیمت‌های فروشگاه گوگل برای برخی از امکانات مشابه‌اش نسبت به آمازون کمی بالاتر هم است.

2 در مورد “تبلت Google Nexus 7”

  1. خیلی جالب بود … وزنش خیلی کمه و مشخصات سخت افزاریش خوبه … اما حافظه کمی داره و چون از کارت حافظه هم پشتیبانی نمیکنه گالاکسی تب ۷.۷” با وجود سخت افزار کمتر به دلیل سیم کارت خورش و حافظه ۳۲ گیگ و پشتیبانی از حافظه بیشتر مورد استفاده قرار میگیره … ولی خوب ۳.۵ برابر هم قیمتشه 🙂

    1. به نظرم نسخه 16 گیگ کفایت میکنه
      از طرفی نباید پردانزنده نکسوس7 را با گلکسی تب 7.7 مقایسه کرد.
      و در نهایت ساپورت فوق العاده گوگل و شاید مهمتر از اون دولوپرها دیگه جای شکی برای انتخاب نکسوس7 نمیگذاره. فقط این وسط میمونه یه شایعه که معلوم نیست اصلا واقعیت داشته باشه یا نه اونم ایپد مینی هستش

      من خودم شخصا دوست دارم از هر سیستم عاملی یه دستگاه داشته باشم
      ویندوز را گذاشتم برای PC و Laptop
      Android و iOS را برای دستگاه های پرتابل مثل گوشی و تبلت

      ولی نکسوس7 مسلما یکی از انتخابهای مهم من و بسیاری دیگر از یوزرهای آندروییدی خواهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH