قدرتمندترین گوشی‌ دنیا تا ماه آگوست ۲۰۱۸ را بشناسید

وب‌سایت بنچمارک AnTuTu طبق عادت هر ماهه خود اقدام به انتشار لیست بهترین گوشی‌های بازار از نظر عملکرد کرده که جدیدترین آن مربوط به ماه آگوست می‌شود. این لیست تنها شامل دیوایس‌های اندرویدی بوده و همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، یک محصول اصالتا چینی لقب بهترین گوشی این ماه را به خود اختصاص داده است.

عجیب نیست که تمام اسامی موجود در این لیست گوشی‌های پرچمدار جدید امسال باشند. در صدر این لیست گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک قرار گرفته که از تراشه اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد. امتیازی که برای این گجت در آنتوتو ثبت شده، رقم 292,887 است که بسیار خارق‌العاده به نظر می‌رسد. شیائومی بلک شارک به دو نسخه با 6 و 8 گیگابایت رم مجهز بوده و از سیستم خنک‌کننده مایع به منظور کاهش دمای کلی دستگاه هنگام اجرای پردازش‌های سنگین بهره می‌برد.

رده دوم این لیست را گوشی جدید میزو 16 تصاحب کرده که به عنوان آخرین پرچمدار این کمپانی چینی همین ماه قبل به بازار عرضه شد. حضور پرچمدار جدید میزو در رده دوم، آن‌هم در اولین حضورش در این لیست و اوایل عرضه در بازار بسیار شگفت‌انگیز است. همانند گوشی گیمینگ شیائومی، این محصول نیز از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 845 و سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. میزو 16 توانسته امتیاز 291,025 را در این بنچمارک کسب کند. البته نسخه پلاس این گوشی پرچمدار حائز امتیاز بالاتری شده اما به دلیل آن‌که تعداد نمونه‌های بررسی شده آن به حد نصاب نرسید، لذا از درج آن در لیست برترین‌ها خودداری شده است.

جایگاه سوم این لیست در اختیار گوشی اسمارتیزان Nut R1 قرار گرفته که ضمن کسب امتیاز 289,490 توانسته نماینده شایسته‌ای برای این کمپانی گوشی‌ساز چینی باشد. اسمارتیزان Nut R1 را نیز می‌توان یکی دیگر از موارد قابل توجه در این لیست برشمرد که تا به حال به طور رسمی در کشوری غیر از چین عرضه نشده است. به لطف کسب امتیاز 286,286، رده چهارم را گوشی بسیار زیبای ویوو نکس با آن دوربین سلفی پاپ‌آپ محشرش به تصرف خود در آورده است اما رقیبی بسیار سرسخت به نام شیائومی Mi 8 اکسپلورر ادیشن آن را با امتیاز 286,268 تعقیب می‌کند. پشت سر این دو می‌توان پرچمدار خوش‌نمای اوپو یعنی گوشی اوپو فایند ایکس را مشاهده کرد که با توجه به کسب امتیاز 285,344 جایگاه ششم را از آن خود کرده است.

اوپو Find X

وان‌پلاس 6 که بسیاری آن را قاتل پرچمداران گران قیمت بازار می‌دانند، توانسته متوسط امتیاز 284,470 را در ماه آگوست کسب کند. شاید پس از ورود گوشی‌هایی مثل میزو 16 پلاس و عرضه محصولاتی مانند نوبیا Z18، دیگر نتوانیم وان‌پلاس 6 را در لیست برترین‌های ماه‌های آینده ببینیم. نسخه مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 پرچمدار هزار دلاری سامسونگ یعنی گلکسی نوت 9 با آن همه ابهت نتوانست میانگین امتیاز بهتری از 282,958 به دست آورد تا بدین ترتیب بهترین گوشی کمپانی کره‌ای در این لیست جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد. دو پرچمدار دیگر کمپانی موفق شیائومی یعنی گوشی‌های شیائومی Mi 8 و شیائومی می‌ میکس 2S نیز به ترتیب با امتیازهای 272,527 و 265,256 رتبه‌های نهم و دهم را به خود اختصاص دادند.

Mi 8 SE

همان‌گونه که مشاهده کردید، همه دیوایس‌های حاضر در این لیست از تراشه پرچمدار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 بهره‌مند بودند. این رویه می‌تواند با توجه به عرضه گوشی‌های پرقدرت مجهز به چیپست کایرین 980 هواوی یعنی میت 20 و میت 20 پرو در ماه نوامبر پیش رو دست‌خوش تغییر شود. تراشه‌ای که با توجه به معماری مدرن 7 نانومتری خود حداقل تا ماه‌ها قدرت بلامنازع تراشه‌های موبایلی خواهد بود و قطعا لقب بهترین گوشی اندرویدی را نصیب یکی از پرچمداران پیش روی کمپانی هواوی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH