بررسی عملکرد سخت‌افزاری شیائومی پوکوفون F1: بی‌نقص در هر زمان!

شیائومی با عرضه گوشی پوکوفون F1، صنعت اسمارت‌فون‌ها را تکان داد و مشتریان خود را خوشنود کرد. برروی کاغذ این دستگاه با قیمتی فوق‌العاده پایین، قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موضوع بایستی عجیب به‌نظر برسد؛ اما حداقل در تست‌های کارآیی اجرا شده هیچ‌گونه مورد مشکوکی یافت نشد و کارکرد دستگاه در تمامی زمینه‌ها فوق‌العاده سریع است.

پیش از آغاز کار بگذارید به بررسی سخت‌افزارهای ارایه شده توسط شیائومی با قیمت حدودا 300 دلار بپردازیم. پوکوفون F1 از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌گیرد که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه کوالکام در بازار به‌شمار می‌آید. این اسمارت‌فون در 2 مدل با 6 یا 8 گیگابایت رم، قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ متعددی را در اختیار کاربران می‌گذارد. شیائومی در گوشی جدید خود از نمایشگری فاقد رزولوشن 2K استفاده کرده و این موضوع در واقع یک مزیت محسوب می‌شود؛ چرا که از حجم بار پردازشی موجود بر دوش واحد پردازش گرافیکی خواهد کاست.

اجرای سریع اپلیکیشن‌ها

اسمارت‌فون‌های کند که کاربران زمانی کم و بیش کار با آن‌ها را تجربه کرده‌اند، یکی از کسالت‌بارترین بخش‌های کاربری روزمره است. در این‌جا سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و کیفیت مالتی‌تسکینگ آن‌ها مهم‌ترین مشکل پیش رو خواهد بود. در کلیه این حوزه‌ها به سختی می‌توان اسمارت‌فونی را پیدا کرد که به لحاظ کارآیی، توان رقابت با پوکوفون F1 را داشته باشد. اپلیکیشن‌ها و انیمیشن‌ها در یک چشم بر هم زدن اجرا می‌شوند؛ لذا کار کردن با این اسمارت‌فون واقعا لذت‌بخش خواهد بود. تعداد اپلیکیشن‌های در حال اجرا به‌صورت همزمان، هیچ اهمیتی نداشته و از سرعت اسمارت‌فون شیائومی کاسته نخواهد شد.

دستگاهی که برای کاربری نرمال به اندازه کافی مناسب است، در زمینه گیمینگ همواره کارآمد نخواهد بود. اما پوکوفون F1 در این حوزه نیز عملکرد مطلوبی داشته و بازی‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا می‌شوند. گوشی هوشمند شیائومی کلیه بازی‌ها از PUBG و Dungeon Hunter گرفته تا Asphalt 9 را با سرعتی بالا اجرا نموده و تجربه لذت‌بخش بازی را به کاربران اعطا می‌کند. قابل‌توجه این‌که حتی با اجرای بازی‌ها برای دوره‌های زمانی طولانی نیز دمای پوکوفون F1 چندان افزایش نیافته در حالی که بسیاری از اسمارت‌فون‌ها، افزایش دمای بیش‌تری را تجربه خواهند کرد. این موضوع بیانگر عملکرد مناسب سیستم خنک‌کننده و حفظ عملکرد بهینه دستگاه برای مدت زمانی طولانی است.

شما به‌سادگی نمی‌توانید دستگاهی با این مشخصات و برچسب قیمتی را در بازار پیدا کنید.

سرعت بالاتر اسمارت‌فون وان‌پلاس 6 در مقایسه با شیائومی پوکوفون F1

عملکرد پوکوفون F1 در بنچ‌مارک‌ها با برخی اسمارت‌فون‌ها قابل‌ مقایسه و رقابت است. با وجود بهره‌گیری گوشی وان‌پلاس 6 از پردازنده مشابه پوکوفون F1 و عدم برخورداری اسمارت‌فون شیائومی از نمایشگر 2K در بخش جلویی دستگاه، پرچم‌دار وان‌پلاس در آزمایشات مختلف موفق به ثبت نتایج بهتری شد. این مسئله نشان می‌دهد که نرم‌افزار پوکوفون F1 در مقایسه با وان‌پلاس 6، افت سرعت بیش‌تری را به‌دنبال داشته است. اسمارت‌فون آنر 10 که به همراه برچسب قیمتی مشابه با پوکوفون F1 روانه بازار شده است، دوران سختی را پیش رو خواهد داشت.

نتایج بنچ‌مارک شیائومی پوکوفون F1

مقایسه پوکوفون F1 با اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 6 و آنر 10

به‌طور کلی اسمارت‌فون شیائومی در مقابل سایر محصولات، نیازی به مخفی‌سازی کارآیی خود ندارد. در این زمینه پوکوفون F1 در کلاس محصولات کاملا لوکس قرار گرفته و کلیه امور را در یک چشم بر هم زدن اجرا می‌کند. این هندست از جنبه عملکرد روزانه، سریع‌تر از مدل‌های برتر هواوی، سامسونگ یا سونی عمل خواهد کرد. از طرفی بایستی به‌خاطر داشته باشیم که اسمارت‌فون شیائومی با قیمتی پایین‌تر از آن‌ها به مشتریان عرضه شده است.

بیش‌ترین میزان نیاز شما به توان پردازشی اسمارت‌فون در چه زمان‌هایی است؟ آیا شما نیز با مشکلات سرعتی دست‌به‌گریبان هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH