جدیدترین اطلاعات منتشر شده در رابطه با گلکسی‌ نوت 10 سامسونگ

ماه گذشته شرکت سامسونگ از فبلت گلکسی‌ نوت 9 رونمایی کرد؛ اما اکنون نخستین اطلاعات پیرامون اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 منتشر شده است. به گفته یک نشریه اقتصادی کره‌ای با نام The Bell، سامسونگ فرآیند توسعه این گوشی را آغاز کرده و اسم رمز “داوینچی (Da Vinci)” را به آن اختصاص داده است.

اسم رمزها، اسامی داخلی هستند که در جریان توسعه اسمارت‌فون‌ها به آن‌ها تخصیص می‌یابند. اگرچه این اسامی عموما اطلاعات چندانی پیرامون گوشی در اختیار ما قرار نمی‌دهند؛ اما بر اساس گمانه‌زنی نشریه بل، انتخاب چنین نامی برای دستگاه از سوی سامسونگ آن هم پس از مرگ نقاش معروف می‌تواند نشان‌دهنده تصمیم کمپانی برای ارتقا قلم S Pen گوشی باشد.

این موضوع منطقی به‌نظر می‌رسد. عملکرد بلوتوثی جدید S Pen یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی‌ نوت 9 محسوب می‌شود. همچنین بل به بیانیه قبلی دیجی کو، مدیرعامل سامسونگ موبایل اشاره می‌کند. وی در این بیانیه اعلام کرده بود که کمپانی جهت توسعه قلم S Pen، یک نقشه راه 2 تا 3 ساله را در دست اقدام دارد.

با این‌حال سامسونگ در موارد متعدد از اسم رمزهایی استفاده کرده که هیچ‌گونه اشاره‌ای به مشخصات گوشی ندارند. به‌عنوان مثال، اسمارت‌فون گلکسی S9 با اسم رمز “Project Star” نام‌گذاری شده بود؛ در حالی‌که هندست‌های گلکسی S7 و گلکسی S8 به ترتیب با اسامی رمز “Project Lucky” و “Project Dream” شناخته می‌شدند.

با این وجود گزارش نشریه بل شامل نقل‌ قولی از سوی برخی منابع صنعتی است و نکاتی پیرامون طراحی احتمالی دستگاه را در اختیار ما قرار می‌دهد. این منبع می‌گوید با وجود این‌که تنها تعداد محدودی از قطعات نمونه را مشاهده کرده است؛ اما شکل ظاهری این اجزا نشان می‌دهند که گلکسی‌ نوت 10 بی‌تردید مجهز به یک نمایشگر بی‌کران بوده و فاقد دکمه هوم است. با فرض صحیح بودن اظهارات این منبع، سامسونگ هندست نوت 10 خود را در قالب یک گوشی تاشو تولید خواهد کرد.

2019 برای سامسونگ سال بزرگی است. همچنین با وجود فبلت گلکسی‌ نوت 10 پیش‌بینی می‌شود که کمپانی نخستین گوشی تاشو خود و 3 نسخه مختلف از اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 که حداقل یک نمونه از آن‌ها مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر است را روانه بازار نماید. بعلاوه گفته می‌شود که سامسونگ بر روی یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G نیز کار می‌کند.

فراتر از این مسائل انتظار می‌رود که سامسونگ در راستای تلاش جهت ارتقا توان رقابتی گوشی‌های غیر پرچم‌دار خود به‌دنبال ایجاد تحول در محصولات میان‌رده است. به گفته دیجی کو مدیرعامل سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده حتی پیش از پرچم‌داران می‌توانند از برخی ویژگی‌های نوآورانه بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH