اپل برای ارایه شارژر سریع آیفون‌های XS ،XS مکس و XR ده‌ها دلار هزینه اضافی طلب می‌کند!

در حالی که مدل‌های جدید گوشی آیفون که دیشب در مراسم رسمی اپل 2018 معرفی شدند، دارای سیستم سخت‌افزاری پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع هستند ولی در کمال تعجب و تاسف به همراه آنها تنها شارژر‌های معمولی ارایه می‌شود.

با توجه به بزرگ‌تر شدن اندازه باتری این گوشی‌های قدرتمند، باید انتظار داشت شارژ شدن کامل باتری‌ها توسط این شارژر‌های لاک‌پشتی بیش از سه ساعت و حتی بیشتر، به طول بیانجامد!

اپل

البته شرکت اپل در ازای دریافت 49 دلار هزینه اضافی یک آداپتور شارژ سریع 30 وات USB-C را به شما پیشنهاد می‌کند که قادر است در مدت نیم ساعت، حدود 50 درصد ظرفیت باتری را شارژ نماید. به علاوه اپل که به نظر این سیاست اقتصادی ـ خسیسانه را در پیش گرفته است، پیشنهادات دیگری را نیز در پیش روی شما قرار می‌دهد.

اپل در صفحه پشتیبانی رسمی خود لیستی منتشر کرده است که براساس آن شارژ سریع آیفون‌های جدید با استفاده از آداپتور‌های برق‌رسان USB دیگر شرکت‌ها که به اختصار USB-PD نامیده می‌شود نیز صورت می‌گیرد. البته در این حالت باز هم شما مجبورید به طور جداگانه اقدام به خرید یک عدد کابل USB-C به لایتنینگ اپل با قیمت 19 دلار از وراث خسیس مرحوم جابز نمایید!

خبر کوتاهی بود ولی تبعات آن طولانی خواهد بود. مبالغی در حدود 1000 دلار برای آیفون‌های جدید XS ،XS مکس و XR اپل بپردازید ولی حتی نتوانید آن را با سرعت خوبی شارژ نمایید و تنها راه مقابل شما باز هم پرداخت هزینه‌های بیشتر باشد. حدود 50 دلار دیگر برای خرید یک آداپتور شارژر سریع و یا مجبورید دست به دامن دیگر شرکت‌ها شوید که آن هم باز نزدیک 20 دلار تنها برای کابل مبدل‌اش برایتان خرج تراشی خواهد نمود. حقیقتا آزاردهنده است.

ضمنا شاید مایل باشید بدانید که طی آزمایش ماه آگوست اپل، با استفاده از نمونه‌های پیش تولید شده آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR و کلیه بخش‌های نرم‌افزاری و تجهیزات جانبی با آداپتور‌های USB-C اپل دو مدل 30 وات A1882 و 87 وات A1719 کار می‌کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH