مقایسه طول عمر باتری سه گوشی آی‌فون Xs مکس، آی‌فون XS و آی‌فون Xr

کمپانی اپل از سه گوشی جدید خود به نام‌های آی‌فون Xr، آی‌فون Xs مکس و آی‌فون Xs رسما رونمایی کرد. هر سه عضو این خانواده از سیستم فیس آی‌دی بهره می‌برند، اولین چیپست 7 نانومتری تجاری شده را دارند، دوربین بهینه‌تری داشته و حتی عضو ارزان قیمت این خانواده یعنی آی‌فون Xr نیز از طراحی کم‌حاشیه و لبه به لبه بهره‌مند است.

حالا که آی‌فون‌های 2018 پیش روی ما هستند، وقت آن رسیده که به داشته‌ها و توانایی آن‌ها توجه کرده و ببینیم از چه قابلیت‌هایی برخوردار هستند. شاید یکی از چیزهایی که همیشه مورد سرافکندگی کاربران آی‌فون شده است، ظرفیت باتری و عمر آن بوده که موضوع این مقاله نیز به آن مربوط می‌شود. با آن‌که هنوز از ظرفیت واقعی باتری آی‌فون‌های جدید اطلاعی نداریم، اما می‌خواهیم ببینیم کدام‌یک از آن‌ها طول عمر بیش‌تری داشته و ارقام به‌دست آمده توسط آن‌ها نسبت به آی‌فون‌های گذشته در چه وضعیتی است.

شاید برای برخی افراد جالب و برای برخی نیز طبیعی باشد که بفهمند در بین تمام آی‌فون‌های تولیدی اپل از ابتدا تا به امروز، این آی‌فون Xr است که بهترین عمر باتری را دارد. البته تفاوت اعداد به‌دست آمده توسط آی‌فون ارزان قیمت امسال و آی‌فون Xs مکس که در جایگاه دوم قرار گرفته، آن‌قدرها هم زیاد نیست اما هر چه که باشد عمر بیش‌تری را برای این دستگاه رقم می‌زند. اپل هنگام معرفی سوگولی‌های جدیدش اعلام کرده بود که آی‌فون‌های جدید تا یک ساعت و نیم عمر باتری بیش‌تری در مقایسه با نسل قبلی دارند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ادعای اپل درست بوده و شاهد بهبودهایی در این زمینه هستیم؛ هر چند که هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم با آی‌فون‌هایی لاکچری روبرو هستیم که می‌توانند تا دو روز دوام بیاورند اما هر چه که باشد، از نمونه‌های سابق بهتر هستند. در جدول زیر میزان طول عمر باتری آی‌فون‌های 2018 در شرایط مختلف را در کنار آی‌فون‌های سال‌های گذشته مشاهده می‌کنید که تصدیقی بر ادعاهای این کمپانی آمریکایی است.

ظرفیت باتری زمان مکالمه استفاده از اینترنت پخش ویدیو پخش موسیقی
آی‌فون Xs مکس مشخص نشده 25 13 15 65
آی‌فون Xs مشخص نشده 20 12 14 60
آی‌فون Xr مشخص نشده 25 15 16 65
آی‌فون X 2716 21 12 13 60
آی‌فون 8 پلاس 2691 21 13 14 60
آی‌فون 8 1821 14 12 13 40
آی‌فون 7 پلاس 2900 21 13 14 60
آی‌فون 7 1960 14 12 13 40

همه گوشی‌های لیست فوق به جز سری 7، از دو تکنولوژی شارژ بی‌سیم و شارژ سریع با توان شارژ کردن 50 درصد باتری ظرف مدت 30 دقیقه بهره‌مند هستند. البته برای شارژ سریع نباید روی آداپتور موجود در جعبه آن‌ها حسابی باز کنید؛ زیرا شارژر موجود در جعبه نمونه‌ای بسیار ضعیف با توان کم‌تر است. به همین خاطر برای بهره بردن از شارژ سریع این دستگاه‌ها باید دست به جیب شده و شارژرهای مخصوصی را خریداری کنید. جدول فوق به ما نشان داد که می‌توان ادعا کرد گوشی آی‌فون Xr با آن همه توانایی و قدرت، در کنار این که قیمت بسیار کم‌تری نسبت به آی‌فون Xs مکس و آی‌فون Xs دارد، از عمر باتری بهتری نیز برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH