مقایسه گلکسی S9 پلاس با آی‌فون Xs اپل!

اخیرا آی‌فون‌های جدید اپل معرفی شدند و اکنون میان این هندست‌ها و اسمارت‌فون‌های اندرویدی، رقابتی تنگاتنگ شکل گرفته است. گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس به‌عنوان پرچم‌دار پیشتاز در بازار، سرسخت‌ترین رقیب برای آی‌فون Xs به‌شمار می‌آید. در ادامه به مقایسه این 2 هندست خواهیم پرداخت. 

اپل آی‌فون Xs تا چند روز آینده در دسترس مشتریان قرار نخواهد گرفت؛ اما از ماه آوریل 2018 مشتریان می‌توانند گلکسی S9 پلاس را خریداری نمایند. به‌منظور بررسی کامل آی‌فون Xs همچنان بایستی منتظر بمانیم؛ اما اکنون در برخی موارد می‌توان آن‌ را با هندست‌های دیگر مقایسه کرد. هر 2 اسمارت‌فون با وجود پردازنده‌های کنونی خود دارای توانی فراتر از حد کفایت هستند و هیچ‌کدام در زمینه عملکرد دچار مشکل نخواهند بود.

ظرافت و ابعاد

پیش‌تر طراحی آی‌فون Xs را مشاهده کرده‌ایم. در واقع این گوشی، نسخه تکمیلی و اندکی توسعه‌یافته از آی‌فون X سال گذشته محسوب می‌شود و الگوی طراحی آن کم و بیش توسط چندین تولیدکننده اندرویدی کپی‌برداری شده است. از منظر نمای خارجی، آی‌فون Xs در مقایسه با گلکسی S9 پلاس کمی مدرن‌تر و خارق‌العاده‌تر به‌نظر می‌رسد. پرچم‌دار سامسونگ بر مقوله ظرافت ساده محصول تمرکز بیش‌تری دارد. سطوح شیشه‌ای و فریم‌های فلزی بر روی هر 2 اسمارت‌فون قابل‌مشاهده هستند و کیفیت ساخت هر 2 دستگاه نیز عالی است. کاربران بسته به سلیقه شخصی خود می‌توانند یکی از آن‌ها را بر دیگری ترجیح دهند.

طراحی ساده و زیبای آی‌فون Xs جدید

برتری سامسونگ در زمینه صفحه‌نمایش

هر 2 گوشی اپل آی‌فون Xs و سامسونگ گلکسی S9 پلاس مجهز به نمایشگرهایی بزرگ هستند. اسمارت‌فون سامسونگ از یک نمایشگر 6.2 اینچی برخوردار است و هندست اپل از صفحه‌نمایش 5.8 اینچی بهره می‌گیرد. هر 2 تولیدکننده از فناوری اولد استفاده نموده و تفاوت رزولوشن نمایشگرها در کاربری روزانه جلب‌توجه نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S9 پلاس دارای نمایشگری چشم‌نواز است.

در صورتی‌که به‌دنبال یک نمایشگر بدون‌نقص هستید، به‌سختی می‌توانید از محصول سامسونگ چشم‌پوشی نمایید؛ زیرا تقریبا کلیه تولیدکنندگان دیگر از نمایشگرهای ناچ‌دار استفاده نموده‌اند. با وجود پنل سوپرامولد سامسونگ که ظاهرا برای سال‌ها، بهترین نمایشگر قابل‌خریداری خواهد بود؛ گلکسی S9 پلاس در این مقوله کمی برتر ظاهر می‌شود. البته صفحه‌نمایش آی‌فون Xs ابدا نمایشگر بدی به‌شمار نمی‌آید؛ اما ناچارا بایستی با برش موجود بر روی نمایشگر گوشی کنار بیایید.

به‌کارگیری دوربین‌های مناسب در هر 2 اسمارت‌فون

در حال حاضر دوربین‌های دوگانه به‌عنوان یک استاندارد در بازار شناخته می‌شوند و اپل و سامسونگ نیز از این موضوع تبعیت کرده‌اند. در میدان رقابت اسمارت‌فون‌ها، آی‌فون X تنها بر گلکسی S9 غلبه کرد و این‌بار نیز مجددا بایستی شاهد نبردی نزدیک باشیم. هر 2 دستگاه، تصاویری 12 مگاپیکسلی را ثبت می‌کنند؛ اما بر مشخصه‌های متفاوتی تمرکز دارند. با این‌حال آی‌فون Xs مجهز به مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب شامل HDR هوشمند و ارتقا یک افکت بوکه خاص است که پس از ثبت عکس، امکان تغییر عمق میدان از طریق یک نوار شناور را برای شما فراهم خواهد کرد.

افکت بوکه هوشمند در نوع خود بی‌نظیر بوده و واقعا جذاب به‌نظر می‌رسد.

اپل متکی بر دوربینی است که کاربری آن تا حد امکان آسان بوده و به کمک اقدامات پس‌پردازشی پیچیده از داده‌های ارایه شده توسط سنسورها، بیش‌ترین بهره را می‌برد. از سوی دیگر سامسونگ با ترفندی فنی در قالب گشودگی دیافراگم متغیر که مشخصا در شرایط نوری ضعیف موثر واقع می‌شود، پا به میدان گذاشته است. بعلاوه گلکسی S9 پلاس مجهز به سریع‌ترین دوربین در میان کلیه اسمارت‌فون‌های حال حاضر است؛ بنابراین با وجود این هندست، شما هیچ صحنه‌ای را از دست نخواهید داد. اگرچه هنوز بایستی آی‌فون Xs و دوربین آن‌را مورد ارزیابی قرار داد. اگر اپل به مسیر صحیح خود در گذشته ادامه دهد؛ در این‌صورت هر 2 اسمارت‌فون، طرف‌داران عکس‌های باکیفیت را ناامید نخواهند کرد.

گلکسی S9 پلاس مجهز به دوربین دوگانه است.

سیستم‌عامل: سلیقه‌ای

از سوی دیگر سیستم‌عامل گوشی، مقوله متفاوتی است. اندروید یا iOS؟ تصمیم‌گیری در این خصوص واقعا به مشخصات و قابلیت‌های این سیستم‌عامل‌ها محدود نبوده و نهایتا به سلیقه شما بستگی دارد. حتی اگر رابط کاربری اپل نیازمند بازنگری‌های جزئی باشد؛ اما همچنان با گذشت سالیان متمادی، شباهت میان هر 2 اکوسیستم بیش‌ از پیش افزایش یافته است. تامین اپلیکیشن‌ها برای هر 2 پلتفرم نیز مسئله‌ای قابل‌مقایسه است؛ اما همچنان سیستم‌عامل iOS در برخی اپلیکیشن‌ها برتر ظاهر می‌شود. برنامه اینستاگرام در آی‌فون دارای 1 یا 2 ویژگی بیش‌تر است و معادل اندرویدی جایگزین برای اپلیکیشن iMovie نیز همچنان در دسترس نیست. در عین‌حال، نسخه سامسونگی سیستم‌عامل اندروید دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد بی‌شماری است که در هیج جای دیگری قادر به یافتن آن‌ها نخواهید بود. اما به‌دلیل وجود چندین اپلیکیشن گوگلی از پیش‌ نصب شده، تعدادی برنامه تکراری نیز به چشم می‌خورد.

سیستم‌عامل iOS 12 در روز 17 سپتامبر قابل‌دسترس خواهد بود.

شارژدهی باتری

مدل‌های فعلی گلکسی S از نظر طول عمر باتری، عملکردی مناسب و نه عالی دارند. این موضوع در خصوص آی‌فون‌های سال گذشته نیز صادق است. هیجان‌انگیز خواهد بود که ببینیم آیا امسال اپل، طول عمر باتری هندست‌های خود را بهبود داده است یا خیر. اگرچه وعده‌های اعلام شده هیچ‌گونه ادعایی مبنی بر افزایش طول عمر باتری ندارند و دستگاه‌های جدید همچنان بایستی در کاربری روزمره، عملکرد خود را ثابت نمایند. در این میان یک چیز روشن است: آی‌فون Xs از نظر رقم میلی‌آمپر در باتری، توان رقابت با گلکسی S9 پلاس را نخواهد داشت. اما عملکرد واقعی، حایز اهمیت است و بدین منظور بایستی تا زمان عرضه آی‌فون Xs و بررسی آن منتظر بمانیم. با این‌حال عرضه لوازم‌جانبی خصوصا از جانب تولیدکنندگان ثالث، یکی از اصول مطلوب اپل و آی‌فون‌های این شرکت به‌شمار می‌آید. شما به‌عنوان یک کاربر آی‌فون، همواره به بزرگ‌ترین گزینه‌های انتخابی برای قاب، پوشش‌های حفاظتی، فویل، آداپتور و بسیاری موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. با عرضه آی‌فون Xs این رویه تغییر نمی‌کند. مطمئنا هیچکس به ابزارهای‌ جانبی متعدد نیازی ندارد؛ اما وجود گزینه‌های فراوان بسیارعالی است.

 

قیمت می‌تواند فاکتوری تعیین‌کننده باشد

حتی پیش از تست آی‌فون Xs نیز واضح است که هر 2 اسمارت‌فون، گوشی‌های خوب و برازنده‌ای هستند. میان محصولات پیشرفته سامسونگ و اپل، شباهت‌ها و البته تفاوت‌های فراوانی وجود دارد. سامسونگ از جهت به‌کارگیری نمایشگر، پیشتاز بوده و اپل نیز علی‌رغم سلیقه‌ای بودن نرم‌افزار، در این حوزه برتر عمل می‌کند. دوربین هر 2 هندست، عملکرد مناسبی دارند؛ اما هر کدام با تمرکز بر حوزه‌ای متفاوت به شهرت رسیده‌اند.

اما یک مسئله قطعی است: سامسونگ گلکسی S9 پلاس که برای مدت زمان طولانی‌تری در بازار حضور داشته است، قیمت بسیار پایین‌تری دارد و خریداری آن در مقایسه با آی‌فون Xs، حدودا 50 درصد ارزان‌تر تمام خواهد شد. این موضوع بایستی به‌عنوان یک فاکتور مهم و قابل‌توجه برای بسیاری از مشتریان آینده‌نگر محسوب شود.

نهایتا شما کدام هندست را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH