چگونه آی‌فون Xs و Xs مکس را با دو سیم کارت راه‌اندازی کنیم؟!

برای نخستین بار کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند که آی‌فون‌های خود را با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت روانه بازار کنند. متاسفانه این قابلیت در کشور ما در دسترس نیست، با این حال ممکن است در آینده امکان استفاده از دو سیم کارت در ایران نیز میسر شود.

در واقع اپل برای دو پرچم‌دار جدید خود تنها یک اسلات سیم‌کارت را در نظر گرفته است و سیم کارت دوم حتما می‌بایست از نوع eSIM باشد. به این ترتیب تنها در صورتی شانس استفاده از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان را خواهید داشت که حداقل یکی از اپراتورهای مورد استفاده شما، از فناوری eSIM استفاده کند.

البته اکثر اپراتورهای معروف دنیا در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند و روز به روز به شمار استفاده کنندگان از این قابلیت افزوده می‌شود. نکته قابل توجه این است که برای استفاده از دو سیم کارت می‌بایست هر دو سیم کارت از یک اپراتور باشد و یا از نسخه آنلاک آی‌فون استفاده کنید.

برای فعال‌سازی eSIM شما می‌بایست یک QR کد را که توسط اپراتور دریافت کرده‌اید، اسکن کنید. امکان ذخیره بیش از یک سیم کارت در اسمارت‌فون شما وجود دارد با این حال تنها می‌توانید از یک سیم کارت استفاده کنید.

نسخه‌های مخصوص به بازار چین، ماکائو و هنگ کنگ هر دو پرچم‌دار اپل از سیستمی متفاوت برای پشتیبانی از دو سیم کارت استفاده می‌کنند. در این نسخه‌ها کاربر می‌تواند دو سیم کارت فیزیکی را به صورت همزمان در تلفن همراه قرار دهد. برای جای‌دهی سیم کارت می‌بایست از هر دو سمت پشت و روی سینی سیم کارت استفاده کنید.

هر دو سیم کارت می‌توانند به صورت هم‌زمان فعال باشند، به این معنی که امکان دریافت تماس و پیام کوتاه به صورت هم‌زمان توسط دو سیم کارت وجود دارد. اگر در هنگام تماس با یک سیم کارت خود باشید، تماس‌های ورودی به سیم کارت دوم به صورت خودکار به صندوق صوتی منتقل می‌شود. هم‌چنین امکان استفاده هم‌زمان از داده و مکالمه با یک سیم کارت وجود ندارد.

همانند دیگر گوشی‌های دو سیم کارته موجود در بازار، اپل به ما این امکان را می‌دهد که به صورت پیش فرض از یک سیم کارت برای برقراری تماس و یا ارسال و دریافت داده استفاده کنیم. هم‌چنین می‌توانید برای هر مخاطب یک سیم کارت را به صورت پیش فرض انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH