لانچر پیکسل 3 به همراه دستیار گوگل در نوار جستجو، هم اکنون در دسترس است

به همراه گوشی پیکسل جدید گوگل، یک لانچر پیکسل اختصاصی جدید نیز از راه رسیده است. در حالی که اندروید اساسا منبع باز است ولی اخباری شنیده می‌شود که حاکی از عدم تمایل گوگل به افزودن برخی ویژگی‌های خاص به گوشی پیکسل است. خوشبختانه این موارد به سادگی در دسترس هستند و مطمئنا بر روی دیگر گوشی‌ها و نسخه‌های اندروید عرضه خواهند شد.

لانچر پیکسل

یکی از محبوب‌ترین این موارد لانچر پیکسل است که هم اکنون شما می‌توانید آن را بر روی دیگر گوشی‌هایی که حداقل مجهز به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو هستند، نصب کنید تا تکه‌ای از شیرینی پای پیکسل نصیبتان شود. البته نسخه اندروید 9 پای حالا نیز در دسترس بوده و نسخه مورد استفاده در لانچر عملا در همه جا پخش شده است. با این حال به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی یک نسخه از پیکسل 3 است که دارای تغییراتی کوچکی است. برای مثال آیکن میکروفون در نوار جستجوی پایین صفحه با یک آیکن چهار دایره‌ دستیار گوگل جایگزین شده است.

هر چند تغییر ظریفی به نظر می‌رسد ولی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به علاوه این آیکن هنوز هم کار میکروفون را انجام می‌دهد و آماده دریافت صدای کاربر است ولی هدف گوگل این است که مردم بدانند و به خاطر بسپارند دستیار گوگل در راه است و به خوبی کار می‌کند، البته نه فقط برای تشخیص فرامین صوتی! در حقیقت گوگل مانند قابلیت جستجو، دستیار گوگل را درست در جلوی چشم قرار داده و صفحه اصلی اندروید را برای نمایش آن انتخاب کرده است.

با اینکه در مورد این حرکت گوگل گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود ولی برخی از افراد فقط به صرف داشتن، مایل به نصب لانچر پیکسل هستند که به لطف تلاش‌های XDA این امکان برایشان فراهم شده است. شما نیز به سادگی می‌توانید فایل APK آن را از اینجا دانلود و مانند دیگر فایل‌های APK برای یکدیگر بفرستید. البته همان‌طور که اشاره شد داشتن برخی حداقل‌ها لازم است.

اگر دوست دارید فایل APK این لانچر را دانلود و نصب کنید نکته بسیار مهم این است که حتما حواستان به سورس‌های غیر مطمئن باشد حتی اگر آن را از خود وبسایت XDA دانلود می‌کنید. به هر حال در این وضعیت فراوانی بد‌افزار و دنیای هکرپرور رعایت موارد امنیتی عاقلانه است. در ضمن یادتان باشد این لانچر با گوگل فید (Google Feed) کار می‌کند ولی اگر شما لانچر پیکسل اورجینال را در حال حاضر نصب کرده‌اید، ممکن است با آن دچار مشکل شود. به عبارت دیگر اگر از کاربران گوشی‌های پیکسل و پیکسل 2 هستید باید بی‌خیال این لانچر شوید مگر اینکه دستگاه‌تان روت شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH