مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ 2 با سخت‌افزار قدرتمند پرده‌ برداشت

شب گذشته مایکروسافت گروهی از تولیدات جدید خود را به معرض نمایش در آورد که در واقع طوفانی از سری سرفیس این کمپانی بودند. پیش از این در دو مقاله به معرفی سرفیس پرو 6 و سرفیس استودیو 2 پرداختیم. حالا نوبت به سرفیس لپ‌تاپ 2 رسیده که سوژه این مقاله باشد تا بیش‌تر با قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

آن‌گونه که از توضیحات مایکروسافت و البته مشخصات سخت‌افزاری سرفیس لپ‌تاپ 2 بر می‌آید، ظاهرا ردموندی‌ها این محصول را با هدف رقابت با مک‌بوک ایر (MacBook Air) اپل طراحی کرده‌اند. خب اجازه دهید که به سراغ مشخصات سخت افزاری و چند و چون این آقای پرتوان برویم تا ببینیم نسبت به نسل قبلی با چه بهبودها و پیشرفت‌هایی همراه شده است.

آن‌گونه که مایکروسافت اعلام کرده، سرفیس لپ‌تاپ 2 با طراحی منحصر به‌فردی که در مقایسه با نمونه‌های گذشته دارد، بیش از پیش بر روی عملکرد تمرکز خواهد داشت. اگر می‌خواهید این افزایش قدرت را با اعداد و ارقام درک کنید، باید بدانید که محصول پیش روی ما تا 85 درصد سریع‌تر و قدرتمندتر از نسل سابق خود است. مایکروسافت ادعا کرده که سرفیس لپ‌تاپ جدیدش تا دو برابر سریع‌تر از مک‌بوک ایر 13 اینچی بوده و سرعت پردازش گرافیکی آن تا 50 درصد بیش‌تر از نماینده اپل است.

در حقیقت سرفیس جدید این قابلیت‌ها و سرعت بیش‌تر را مرهون پردازنده جدید و چهار هسته‌ای خود است. خبر خوب دیگر این است که گجت فوق عمر باتری بالایی داشته که تا یک روز کامل دوام خواهد آورد تا بدین ترتیب یک امتیار مثبت به حساب مایکروسافت واریز شده و رقبا نیز به چالش کشیده شوند. صفحه کلید نیز باز طراحی شده و حالا تجربه تایپینگ سریع‌تری را ارایه می‌دهد. به کمک ترکیب دو قابلیت Instant On و Windows Hello، اکنون شما به صورت کامل در جریان کم و کیف هر چیزی قرار خواهید گرفت.

اگر بخواهیم درباره طراحی سرفیس لپ‌تاپ 2 صحبت کنیم، باید بگوییم که این دیوایس از طراحی مشابه با نسل قبلی بهره می‌برد اما مایکروسافت یک آپشن رنگی جدید را برای آن در نظر گرفته که هم از نظر من و هم از نظر دیگر کاربران، یک ایده و گزینه عالی است. گزینه رنگی جدید در واقع مشکی مات بوده که برای علاقه‌مندان به محصولاتی با ظاهر مخفی و پوشیده بسیار مناسب است.

یکی از بخش‌هایی که مایکروسافت توجه بسیار بالایی به آن داشت، صفحه نمایش 3.4 میلیون پیکسلی این دستگاه بوده که اکنون 3.8 برابر پیکسل بیش‌تری در مقایسه با نمایشگر مک‌بوک ایر اپل دارد. نسبت کنتراست این پنل نیز حدود 1,500:1 است. همه این اعداد و ارقام در زیر یک صفحه نمایش LCD و بر روی یک لپ‌تاپ سنتی جای گرفته است. پیش‌فروش این محصول از روز 16 اکتبر (24مهر) آغاز شده و قیمت آن نیز 999 دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH