بررسی اولیه ال‌جی V40 ThinQ: دوربین و دیگر هیچ!

بعد از پایین آمدن نوکیا از مسند قدرت و ظهور بزرگانی همچون سامسونگ و اپل، کمپانی ال‌جی تصمیم گرفت تا عرصه گوشی‌های هوشمند را با جدیت بیشتری دنبال کند. شروع ال‌جی را می‌توان نقطه عطف این کمپانی کره‌ای در نظر گرفت؛ جایی که گوشی‌های تولیدی با ویژگی‌های خاصی راهی بازار می‌شدند که در کمتر محصولی شاهدش بودیم. اما حالا مدتی می‌شود که این کمپانی آن شور و اشتیاق سابق را ندارد و کمی به حاشیه رانده شده است. سران ال‌جی برای رهایی از این حاشیه‌ها، سری محصولات جدید خودشان را با پسوند ThinQ تولید کردند تا شاید آب رفته را به جوی بازگردانند. این سری چند دستگاه را شامل شده و امروز شاهد جدیدترین و پیشرفته‌ترین آن‌ها بودیم. اگر می‌خواهید بدانید که آخرین حرف ال‌جی در دنیای اسمارت فون‌ها چیست، با آی‌تی‌رسان و بررسی ال‌جی V40 ThinQ به‌صورت ابتدایی همراه باشید.

بررسی ال‌جی V40 ThinQ در بخش طراحی

بررسی ال‌جی V40 ThinQ را با نگاهی کلی به طراحی آن آغاز می‌کنیم. ظاهرا مهم‌ترین ویژگی برای آنکه بگویید یک گوشی در سال 2018 ساخته شده، استفاده از بدنه شیشه‌ای/فلزی، نسبت عریض نمایشگر و حضور ناچ در بالای آن است. کمپانی سازنده خوشبختانه و یا متاسفانه از هر سه المان در پرچمدار جدیدش بهره گرفته! فریم ال‌جی V40 ThinQ از جنس آلومینیوم بوده و بر روی قاب پشتی آن روکشی از جنس گوریلا گلس 5 کشیده شده است. ال‌جی به دیزاین پرچمدارش توجه زیادی کرده و ضخامت آن را بر روی 7.6 میلی‌متر نگه داشته و وزنش نیز از 169 گرم تجاوز نمی‌کند. اگر این مقادیر را با دستگاه‌های هم‌رده نظیر گلکسی نوت 9 سامسونگ مقایسه کنید، در می‌یابید که با یک گوشی استایلیش طرف هستیم.

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

ظاهر دستگاه شبیه به سایر محصولات ال‌جی است و تغییر چندان زیاد و قابل توجهی در این مدل نمی‌بینیم. شاید بتوان ال‌جی V40 ThinQ را ترکیبی از V35 ThinQ و G7 ThinQ دانست؛ چرا که قاب پشتی شبیه به پرچمدار سابق سری V بوده و در نگاه از رو‌به‌رو با دستگاهی شبیه به پرچمدار سری G طرف هستیم. البته این مدل، به تقلید از پرچمداران سامسونگ در لبه‌های کناری خودش، کلیدی اختصاصی را برای دسترسی به دستیار صوتی در نظر گرفته که رسما شبیه به دکمه بیکسبی کمپانی رقیب است! ال‌جی همچون سال‌های قبل، این گوشی خودش را نیز به کلاس شنا فرستاده تا بتواند گواهینامه IP68 را دریافت کرده و به مدت نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب شنا کند. علاوه بر این، می‌بایست به کسب گواهینامه نظامی MIL-STD-810G نیز اشاره کنیم که به موجب آن، این دستگاه از شرایط سخت و نظامی به سلامت عبور خواهد کرد.

به‌طور کلی نمی‌توان طراحی ال‌جی V40 ThinQ را انقلابی دانست، چرا که علی‌رغم تمام توجهات ال‌جی این دستگاه همچنان از نواقص قبلی رنج می‌برد، مثلا خیلی زود کثیف شده و چاره‌ای جز تمیز کردن همیشگی آن ندارید و همچنین چیز جدیدی نیز به آن اضافه نشده که به احترامش کلاه از سر برداریم!

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

نمایشگر

استفاده از نمایشگرهای عریض که این روزها به ترند سال تبدیل شده و ال‌جی نیز برای به‌روز نگه‌داشتن گوشی جدید خود، از نمایشگری 6.4 اینچی با نسبت 19.5:9 بهره گرفته است. این صفحه نمایش، رزولوشن 3120 در 1440 را ارایه داده که لقب +QHD را به خود می‌بیند. یعنی در هر اینچ از آن، شاهد بیش از 530 پیکسل هستیم که در واقع استاندارد امروزی پرچمداران به‌حساب می‌آید.

در بالای نمایشگر P-OLED ال‌جی V40 ThinQ بخشی اضافی با نام ناچ دیده می‌شود که میزبان خوبی برای دوربین‌های سلفی و سایر سنسورها به شمار می‌رود. با این حال، اکثر افراد از جمله خود من، هیچ علاقه‌ای ندارند که چنین چیزی را هر ثانیه تحمل کنند! این مدل به واسطه پنل به کار رفته در آن، رنگ‌های مشکی را به‌ صورت کاملا عمیق نشان می‌دهد و سایر رنگ‌ها نیز جذاب به‌ نظر می‌رسند. نمایشگر ال‌جی V40 ThinQ از HDR10 پشتیبانی کرده و شامل قابلیت Always On Display نیز می‌شود که به واسطه آن می‌توانید  زمانی که صفحه خاموش است، از نوتیفیکیشن‌ها، ساعت و برخی اطلاعات ضروری، مطلع شوید.

با توجه به سابقه خوب ال‌جی، احتمالا این مدل از روشنایی خوبی برخوردار خواهد بود و در نگاه از زوایا مشکلی نخواهد داشت؛ با این حال برای دادن نظرات دقیق، می‌بایست تا رسیدن گوشی به دفتر سایت و بررسی ال‌جی V40 ThinQ منتظر بمانید.

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

سخت‌افزار

اسنپدراگون 845 پای ثابت پرچمداران سال 2018 بوده و ال‌جی نیز برای گل سرسبد محصولاتش، این مدل را برگزیده است. این چیپست شامل 4 هسته Kryo 385 Gold‌ با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته Silver با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز می‌شود. واحد گرافیکی آدرنو 630 وظیفه اجرای بازی‌ها را بر عهده گرفته و به‌ خوبی امتحانش را در این مدت پس داده است؛ بنابراین نگران اجرای بازی‌های گرافیکی بر روی وی 40 تین‌کیو نباشید، خصوصا اگر بدانید که توسط 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز همراهی می‌شود.

ال‌جی از یک اسلات جداگانه برای بهره‌مندی از کارت حافظه استفاده کرده تا بتوانید از 512 گیگابایت دیگر حافظه ناقابل، سود ببرید. دیگر از یک گوشی بخت برگشته چه می‌خواهید؟

با اینکه بنچمارک‌های اسنپدراگون 845 مدت‌هاست که منتشر شده و عیار آن را می‌دانیم، اما باید تا رسیدن این مدل و بررسی ال‌جی V40 ThinQ منتظر بمانید. خدا را چه دیدید؛ شاید این گوشی همه رکوردها را شکست…!

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

دوربین

به مهم‌ترین بخش از بررسی ال‌جی V40 ThinQ رسیدیم، جایی که شاهد 5 لنز در یک گوشی هستیم! در واقع در پشت گوشی ۳ دوربین و در ناچ بالای نمایشگر 2 دوربین، جا خوش کرده‌اند تا رسما با تعریف جدیدی از دوربین مواجه شویم! البته پیش‌تر دوربین سه‌گانه را در P20 پرو هواوی دیده بودیم و حالا ال‌جی نیز از چنین ترکیبی استفاده کرده است. پکیج کلی دوربین اصلی، شامل یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با f/1.5 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال، یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید با f/1.9 و در نهایت سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با f/2.4 و همچنین بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال می‌شود. به واسطه این دوربین‌ها، می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید. مثلا اگر زاویه کوچک است از لنز واید بهره بگیرید، با ترکیب تصاویر پرتره‌های بی‌نظیری ثبت کرده و یا حتی از زوم دو برابری بدون افت کیفیت استفاده کنید! این 3 دوربین عزیز با یک فلاش LED همراهی می‌شوند. البته به واسطه لنز باز می‌توانید تا حد زیادی بر روی کیفیت بالای تصاویر در محیط‌های کم‌نور حساب کنید. نکته جالب در رابطه با بخش نرم افزاری دوربین، شباهت بسیار زیاد آن به رابط کاربری پرچمداران سامسونگ است. گویی ال‌جی جان خلاقیتش کور شده و رسما از رقیبش کپی کرده!

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

بد نیست بدانید که این نخستین بار است که ال‌جی از سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل در گوشی خودش بهره می‌گیرد. شما این امکان را دارید که با هر 3 دوربین عکاسی کنید. در این حالت یک تصویر متحرک با 3 عکس ایجاد می‌شود که مسلما منحصر به فرد خواهد بود. ال‌جی این دوربین را به هوش مصنوعی مجهز ساخته تا بتواند با تشخیص درستی از صحنه عکاسی، شما را در ثبت بهترین تصویر یاری دهد. برای نظرهای دقیق‌تر در رابطه با کیفیت دوربین می‌بایست تا بررسی ال‌جی V40 ThinQ توسط ما صبر کنید. ضمنا این گوشی می‌تواند ویدئو فول‌ اچ‌دی با نرخ 240 فریم بر ثانیه به‌صورت اسلوموشن ثبت کرده و یا ویدئوهای 4K با 60 فریم در ثانیه بگیرد که در نوع خودش عالی‌ست. در ادامه شاهد نمونه تصاویر گرفته شده با این گوشی هستید:

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

در بخش اضافی موجود در نمایشگر، دو دوربین سلفی دیده می‌شود. یکی از آن‌ها نمونه اصلی بوده که 8 مگاپیکسلی با f/1.9 است و دیگری لنزی 8 مگاپیکسلی با f/1.9 بوده که وظیفه اصلی‌اش ثبت تصاویر واید عنوان شده!

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

از لحاظ نرم افزاری ال‌جی ویژگی‌های زیادی برای پرچمدارش در نظر گرفته و مثلا می‌توانید از افکت‌های جذابی برای دوربین سلفی استفاده کنید و یا به صورت سلفی، پرتره بگیرید!

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

قابلیت‌های ویژه

این گوشی از یک سنسور اثر انگشت خشک و خالی در بخش پشتی خودش استفاده می‌کند که حالا تنها وظیفه‌اش شناسایی انگشت شماست و با کلید پاور یکپارچه نیست. بهره‌مندی از NFC ،GPS، بلوتوث 5 با پشتیبانی از aptX HD و رادیو از دیگر ویژگی‌های پرچمدار جدید ال‌جی است.

این مدل برخلاف اکثر محصولات امروزی، همچنان به جک استاندارد صدا وفادار مانده و بنابراین می‌‌توانید با استفاده از هدفون‌های قدیمی خودتان به موسیقی گوش دهید و لذتش را ببرید. V40 ThinQ خوشبختانه همچنان از فناوری Quad DAC با صدای 32 بیتی سود می‌برد و نوید خروجی صدای بسیار باکیفیتی را می‌دهد. البته ال‌جی با خساست تمام این پرچمدارش را تنها با یک اسپیکر عرضه کرده که برای دستگاهی در سال 2018 یک نقطه ضعف بزرگ خواهد بود.

این گوشی هوشمند اندروید 8.1 را بر روی خودش قرار داده و از رابط اختصاصی ال‌جی نیز استفاده می‌کند که شامل تغییرات جدیدی نشده است. بنابراین اگر پیش‌تر سابقه کار با گوشی‌های کمپانی را داشته باشید، چیز جدیدی را نخواهید دید.

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

باتری

به بخش پایانی بررسی ال‌جی V40 ThinQ رسیدیم و قرار است از باتری آن سخت بگوییم. سازنده عزیز زحمت کشیده و یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی را برای پرچمدار خودش در نظر گرفته است. این میزان با توجه به ضخامت و وزن کم گوشی، قابل قبول به‌نظر می‌رسد اما ای کاش ظرفیت باتری فدای این دو مورد نمی‌شد!

شما به باتری دسترسی ندارید اما می‌توانید خیلی زود آن را شارژ کنید، چرا که از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام بهره می‌برد. با تمام این‌ها می‌توان گفت که ال‌جی V40 ThinQ تا یک روز را همراه شما خواهد بود و بیش از آن، تاب همراهی ندارد. ناگفته نماند که به واسطه بدنه شیشه‌ای، می‌توانید این گوشی عزیز را به صورت بی‌سیم با سرعتی قابل قبول شارژ کنید.

بررسی ال‌جی V40 ThinQ

به سوپر گروه گوشی‌های ال‌جی ملحق شوید

5 در مورد “بررسی اولیه ال‌جی V40 ThinQ: دوربین و دیگر هیچ!”

  1. مجید متبرکی

    دیگه بررسی هاتون مثل قبل نیستند …. همش برای سایت دیگه هستند
    چرا دیگه گوشی های جدید رو بررسی نمیکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    انتظار داشتم الان گوشی های
    هوآوی Nova 3i – nova3
    سامسونگ Galaxy J6 – A6 – A6 plus – A8 star رو بررسی کنین J8 یادم رفت !!!
    و گوشی ها جدید نوکیا

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز همونطوری که از تیتر و حتی خود متن هم مشخصه این بررسی اولیه هست! طبیعتا وقتی گوشی چند ساعته که معرفی شده نباید انتظار بررسی دقیقی رو داشته باشید!
      برای بررسی گوشی‌ها اون‌ها باید در اختیار ما قرار بگیرن و در حال حاضر آنر ۱۰ رو برای بررسی داریم که به‌ زودی منتشر میشه

  2. سلام چقدر بی طرف این گوشی را نقد کردید??
    گوشی های سامسونگ نسبت به سال قبل چه انقلابی در خودشان ایجاد کرده بودند

    1. داداش گوشی سامسونگ عالی بودن و کلی ویژگی جدید اضافه شد بهشون امسالم نقص های قبلی جبران شدن مثلا اسپیکر استریو اومد و دوربین ارتقا داشت یا قلم کاربردی تر شد ولی الجی چیزی نداشت الانم که همش کپی شده دکمه دستیار صوتی دیگه خیلی ضاع از سامسونگ کپی کرده نرم افزار دوربینش قشنگ کپی برابر اصل سامسونگه برو دوربین نوت رو ببین با این مقایسه کن دقیقا مثه همن تازه صداشم که یه اسپیکر داره بزرگترین ضعف تاریخه

      4
      1
      1. بابا کم چرت بگو سامهنگ دقیفا چه نوآوری داره اینا همش کپی از اپله بعدشم الجی از سامهنگ تقلید کرده حداقلش یه چیزی بگو که بچه 2 ساله بهت نخنده یعنی به نظرت الجی از خدای کپی کارها کپی می کنه در ضمن همون تگ اسپیکره استریو هستش 5 برابر شوت 9 و گوشی های شرکت های دیگه بلندی و کیفیت صدا داره

        2
        2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH